سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت فایل ورد (word) دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی مقاله روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت فایل ورد (word)

تحقیقات کاربرد مواد آموزشی

مقدمه

بخش اول: تربیت

تربیت و قلمرو آن

پایه‌های اساسی تربیت

اشاراتی کوتاه و مختصر به مراحل تربیت

اهداف تربیتی

هدفداری جهان عموماً و انسان خصوصاً به عنوان یک هدف تربیتی است

اطمینان و قرب الهی به عنوان یک هدف تربیتی است

صبر بعنوان یک هدف تربیتی است

تکامل انسان به عنوان یک هدف تربیتی است

الف) تکامل فردی

تکامل مادی و فیزیولوژیکی

تکامل علمی

تکامل فکری

تکامل روحی و معنوی

ب) تکامل اجتماعی

عوامل تربیت

سخن، ابزار تربیت

اسلام و تربیت‌پذیری انسان

نکات عقلی و اسلامی در تربیت‌پذیری انسان

ارزش و اهمیت تربیت

توضیحاتی دیگر در باب هدف تربیت و تعلیم

تربیت و وظایف آن

ویژگیهای تربیت دختران

عالیترین انتساب

بهترین میراث

بروز نتایج تربیت

بخش دوم: «شخصیت»

شخصیت چیست؟

صفات پایدار

منشأ شخصیت

اثبات شخصیت

جوان و محیط اجتماعی

اسلام و صفات شخصیت

شخصیت فرزندان

بشر و خواهش عزت نفس;

عزت نفس و آزادگی

مراعات شرف کودک در خانواده

آئین اسلام و عزت نفس;

بخش سوم

خانواده و مسائل نوجوانان و جوانان

الف: خانواده

بخش اول: تربیت و مسائل عاطفی

الف: خانواده و تربیت

وظایف والدین

سخنی دیگر درباره نخستین مربی کودک

معلم اول کودک

پی‌ریزی قواعد زندگی

خانواده و تربیت

شریفترین خدمت

مراقبت‌ها در هفت سال سوم

تمایلات نوجوان و جوان

توجه به نیاز آنان

مهرطلبی آنان

هدایت نوجوان و جوان

نقش الگوئی والدین

ب: نیاز به محبت

جلوه‌های مهرطلبی

جدائی‌های طولانی

مهرورزی به هنگام بازگشت

چهره متبسم

عکس‌العمل در خشونت

چند نکته مهم

بخش چهارم: نقش پدر

1-اخلاق پدر

الف: همدمی با فرزندان

در برابر حرف حق

اما سخنی هم با شما

ب: بیگانگی با فرزندان

1-جوش کار و تلاش;

2-سر در لاک خود

ج: نزاع در خانه

1خانه جهنمی

2سعادتمندی کانون

3گریز از خانه

4آثار بد خشونت‌ها

بخش پنجم: نقش مادر

الف: اخلاق مادر

1مادر و اخلاق اسلامی

2حوصله مادر

3مادر و رازهای فرزندان

الف: مادر بهترین رازدار

2چند نکته مهم

ج: جنبه‌های مذهبی مادر

1مادر و مذهب

2نیاز به ایمان

ج: کنترل روابط

4: در برابر عبادت فرزندان

بخش ششم: احساس نابسامانی در خانواده

الف: تبعیض در خانه

1ارجحیت پسر بر دختر

2: در آموزش علم

ج: مساله کار در خانه

4: مراقبتها در ابراز عواطف

ب: تحقیر در خانه

1: جوان و مساله تحقیر

2: انتقادپذیری از فرزندان

3: چند نکته

3: آزادی فرزندان در خانه

1: جوان و آزادی

2: نوع آزادی

3: نکته‌ها در کنترل

د: احترام والدین

1: احترام والدین

1: سئوالی در ذهن جوان

ج: نیکی به پدر و مادر

4: رعایت حرمت فرزندان

بخش هفتم: نکته‌های مهم در روابط والدین و فرزندان

جبران خطای تربیتی

وظیفه والدین

توقف رشد عقلی

آسیبهای روحی

زیاده‌روی در محبت

بدترین پدران

بخش هشتم: دومین کلاس تربیت «مدرسه»

مدرسه و تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان

همگامی خانه و مدرسه

نقش مدرسه در انتقال ارزشها

رفتارهای مذهبی چگونه تبلور می‌یابد؟

چگونه زمینه ظهور رفتارهای مذهبی را فراهم آوریم؟

هشیاری‌های فرهنگی در پاسداری از سلامت و رشد مطلوب

شخصیت کودکان و نوجوانان

مهاجمان فرهنگی کیستند؟

هدف مهاجمان فرهنگی چیست؟

رسالت اولیاء و مربیان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

منابع مورد استفاده

بخش اول: تربیت

تربیت و قلمرو آن

تربیت بطور خلاصه عبارت است از پرورش و رشد دادن استعدادهایی که آفریدگار جهان در وجود انسان جهت سعادت و کمال او بودیعت گذاشته است

با این تعریف اجمالی موضوعات زیر در امر تربیت مورد دقت و توجه قرار می‌گیرد

1-   تربیت‌کننده با داشتن هدف معین و علاقمندی کافی و آگاهی کامل به اهمیت و ارزش تربیت این مسئولیت مقدس را می‌پذیرد

2-   او از تجربه‌ها و اطلاعات لازم بهره‌مند می‌باشد و از اصول و مبانی تربیت عالم و آگاه و خودش نیز از فضایل اخلاقی و مزایای تربیتی برخوردار است

3-   تربیت‌کننده نسبت به موقعیت فرد یا افراد مورد تربیت و استعدادهای جسمی و روحی آنها آشنایی کامل دارد و می‌داند که چگونه انسانهایی را برای چه جامعه‌ای باید بسازد

4-   مربی به وضع و شرایط محیطی که در آن زندگی می‌کند و نیازهای اساسی آینده جامعه خود کاملاً آگاه است و فعالیت خود را متناسب با آن نیازها بکار می‌اندازد

5-   کار و فعالیت مربی مبتنی بر طرح و برنامه حساب شده و متوجه به هدفهای صحیح و مطلوب جامعه و متکی بر روش متناسب با این هدفها انجام می‌گیرد

6-   مسئول تربیت برای پیشبرد اهداف مقدس خویش ناگزیر است وسایل کار برای خود و افراد مورد تربیت متناسب با شرایط و امکانات زمان داشته باشد زیرا می‌داند که هیچ کاری بدون وسیله متناسب به انجام نمی‌رسد

7-   در جامعه‌ای که اکثریت قریب به اتفاق آن مسلمانند مربی آگاه می‌کوشد تا برای پایداری و استواری یک جامعه مترقی و مستقل اسلامی افرادی مؤمن و صاحب رشد و متخلق به اخلاق اسلامی و خدمتگزار به جامعه خود تربیت کند

پایه‌های اساسی تربیت

تمایلات انسانی و غرائز طبیعی بمنزله پایه‌های اساسی است که تربیت بر روی آنها بنا می‌شود. یا بعبارت دیگر، تربیت عبارت از تعدیل خواهشهای طبیعی و تنظیم کیفیت بهره‌برداری از نیروهای غریزی است

«خوی و منش عبارت است از غرائزی که شغل و تجربه آن را بگونه‌ای مختلف رنگ کرده و مانند کاشی‌کار ماهری پهلوی هم چیده است.»[1]

موقعیکه آداب و رسوم تربیت بر اثر تکرار و ممارست، رنگ عادت بخود می‌گیرد و بصورت خلق و خوی ثابت در می‌آید، آدمی بر طبق آن از سرمایه‌های طبیعی خود استفاده می‌کند و به آسانی، غرائز در مجاری عادات بجریان می‌افتند.[2]

«عادات به محض آنکه تشکیل یافتند با بهره‌برداری از ذخیره فعالیتهای ذاتی آدمی، به وجود خود ادامه می‌دهند و لاینقطع این فعالیتها را به میل خودشان تحریک می‌کنند، تقویت می‌نمایند، تفکیک می‌سازند، متمرکز می‌کنند و از غرائز خام و نامنظم، دنیائی مطابق میل خود بوجود می‌آورند به طوری که می‌توان گفت آن موجود نه مخلوق عقل است و نه زائیده غریزه، بلکه مصنوع عادات می‌باشد.»[3]

اشاراتی کوتاه و مختصر به مراحل تربیت

پیامبر اسلام (ص) سنین میان تولد تا 21 سالگی را که با اهمیت‌ترین مرحله تربیتی است به سه مرحله تقسیم نموده است، و در قالب یک حدیث می‌فرمایند: «فرزند، در هفت سال اول سید و آقا است، و در هفت سال دوم بنده، مطیع و فرمانبردار است،‌ و در هفت سال سوم وزیر، طرف شور و مسئول است.»[4]

مراحل تربیت را از نظر اسلام می‌توان در دو مرحله پیش از تولد و بعد از تولد بررسی نمود، مرحله پیش از تولد شامل پیش‌بینی‌های لازم در انتخاب همسر جهت انتقال صفات و ویژگیهای مطلوب به کودک، تدابیر لازم به هنگام انعقاد نطفه و دوران جنینی و زایمان، مرحله بعد از تولد را می‌توان به پنج مرحله عمده تقسیم نمود

کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، پیری که ما از ذکر توضیحات این مراحل فوق خودداری می‌کنیم.[5]

اهداف تربیتی

هدفداری جهان عموماً و انسان خصوصاً به عنوان یک هدف تربیتی است

تعلیم و تربیت اسلامی نخست این واقعیت تحول‌آفرین را به انسان متذکر می‌شود که دستگاه خلقت عبث و بیهوده برای بازی نیست و قرآن می‌فرماید: «آسمان و زمین را با هر چه میانشان هست بیهوده نیافریدیم این گمان کسانی است که کافرند وای از جهنم برای آن کسانی که کافرند.»[6]

و همچنین در مورد هدفدار بودن خلقت انسان با صراحت و قاطعیت تمام می‌فرمایند

«گمان می‌کنید شما را بیهوده آفریدیم و بسوی ما بازگشت نخواهید کرد.»[7]

اطمینان و قرب الهی به عنوان یک هدف تربیتی است

انسان با طی منازل و قطع مراحل در مقام والای اطمینان و قرب به حق قرار می‌گیرد، در قرآن آیاتی در مورد اطمینان قلب وارد شده است از جمله در سوره فجر می‌فرماید: ای نفسی که (در پرتو ایمان) به اطمینان رسیده‌ای همانا بسوی پروردگارت بازگرد با خشنودی متقابل تو از او و او از تو خشنود، پس داخل در مسلک بندگانم و داخل شو در بهشتم

صبر بعنوان یک هدف تربیتی است

اگر تصور کار، سیمای کارگران را تداعی می‌کند که بار تولید را به دوش می‌کشد تصور صبر این سئوال را بوجود می‌آورد که «صبر برای چه کسی مطرح می‌شود؟» و چه شرایطی است که انسان را به صبر نیازمند می‌کند؟ از این رهگذر است که می‌بینیم صبر، آنجا طرح می‌شود که پای «عمل» در میان است همچنانکه احتیاج به «سپر» را کسی احساس می‌کند که مرد اسلحه و شمشیر است در متن آیات مربوط به صبر، به وضوع خواهیم دید صبر نه تنها یک مفهوم ذهنی نیست بلکه دقیقاً به جای عمل بکار رفته است و درست بر عکس کسانیکه صبر را اعلام سکون و حتی عقب‌نشینی پنداشته‌اند در طی آیات فراوانی، مفهوم کامل حرکت و پیشروی دارد، به این ترتیب صبر در تعلیم و تربیت اسلامی تعریف ویژه خود را دارد و هرگز نباید آن را با ملاکهای عمومی سنجید

«برای آنها که اهل ایمان و عمل صالح هستند پاداش الهی از هر چیزی بهتر است، البته این پاداش را کسی جز صابران در نمی‌یابند.»[8]

«ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز متوسل شوید خدا یاور صابران است.»[9]

در اصول کافی باب صبر از قول معصوم آمده است: صبر سه گونه است: صبر بر مصیبت و صبر در برابر معصیتها و گناهان و صبر بر رنج ناشی از اطاعت خداوند و راه او

ایمان بر چهار پایه استوار است: بر صبر و یقین و عدل و جهاد، و صبر نیز خود بر چهار شاخه: اشتیاق، خوف، زهد، انتظار پس هر کس که مشتاق بهشت بود از بند شهوتها و لذتها رها می‌شود، و کسی که از عذاب خدا هراسید از گناهان و محرمات کنار می‌کشد، و کسی که به دنیا بی‌رغبت شد مصیبتها و سختیها را سبک می‌شمارد و آن که به انتظار مرگ بود، در انجام هرچه زودتر و هرچه بیشتر نیکوئیها و آرمانهای خیر سرعت می‌گیرد.[10]

«هرکس از مؤمنین به بلایی گرفتار شود و صبر کند برایش اجر هزار شهید باشد.»

در خاتمه یادآور می‌شویم که صبر بر دو رویه استوار است: صبر از آنچه دوست داری و صبر بر آنچه کراهت داری و شهوتها، اطاعتها

تکامل انسان به عنوان یک هدف تربیتی است

حرکت تدریجی یک شی از نقص به نقطه مطلوب رشد را تکامل می‌گویند. که به معنی به کمال رسیدن، به تدریج کامل شدن، رو به کمال رفتن آمده است. تکامل را به انواع مختلف تقسیم می‌کنند

الف) تکامل فردی

تکامل فردی خود به چندین قسم تقسیم می‌شود

تکامل مادی و فیزیولوژیکی

هر انسانی از نظر بدنی و جسمانی در یک حد از رشد متوقف می‌شود، مثلاً در قد و یا دست و پا و یا سایر جوارح او از نظر رشد مادی محدودیت دارد یعنی قد انسان دست انسان و یا سایر جوارحش از یک میزان خاصی بلندتر نمی‌شوند این نوع تکامل بین انسان و گیاه و حیوان مشترک است و همانطور که انسان قدش از یک میزان خاصی بلندتر نمی‌شود، یک درخت بلوط یا بادام از یک حدی بلندتر نمی‌شود و این رشد تقریباً در سایر جوارح هماهنگ است به عبارتی بین دست و پا و سایر جوارح حیوان یا انسان از نظر رشد هماهنگی وجود دارد. این نوع تکامل را تکامل مادی یا فیزیولوژیکی می‌نامند

تکامل علمی

تکامل دیگری که مخصوص نوع انسان تکامل علمی است، به این معنی که بشر هرچه بیشتر در آثار طبیعت مطالعه می‌کند رازهای شگفت‌انگیزتری را از طبیعت درک می‌کند و انرژیهای نوینی را به استخدام می‌کشد و زیستی بهتر برای خویش فراهم می‌آورد

تکامل فکری

تکامل دیگری که باز اختصاص به انسان دارد تکامل فکری است به این معنی که  دماغ بشر در اثر تفکر در حقوق کائنات بر فراز ابزارهای علمی و تکنیک‌های فرهنگی اوج می‌گیرد و مسائلی را که حتی علم به حل آن دست پیدا نمی‌کند را می‌گشاید

تکامل روحی و معنوی

تکامل دیگری که ارزنده‌ترین تکامل انسان است تکامل روحی و معنوی است بدین معنی که بشر در اثر صفای باطنی و گرایش به مبدأ و عشق به ملکوت، یک روحیه نیرومند و ارزنده‌ای پیدا می‌کند و با پای برهنه و سر برهنه‌اش از قوی‌ترین متفکرین عالم بهتر به حقایق هستی دست می‌یابد، حافظ می‌گوید

«راز جهان که پیر مغان با کسی نگفت           در حیرتم که باده‌فروش از کجا شنید»

تا بخواهند افرادی مثل کانت، و دکارت، فارابی،‌ دلائلی برای جهان پیدا کنند، یک روستائی بی‌سواد با یک نگاه کردن به جهان و با یک معنویت پاک، خدا را در آینه ضمیر می‌بیند

متذکر می‌شود که موارد چهارگانه بالا فقط جنبه فردی دارد

ب) تکامل اجتماعی

همینطور که یک فرد ترقی می‌کند یک اجتماع نیز ترقی می‌کند یک ملت یا یک امت نیز ترقی می‌کند، همینطور که یک فرد سقوط می‌کند، یک ملت سقوط می‌کند،‌ یک امت نیز سقوط می‌کند، یک اجتماع نیز سقوط می‌کند

مطالعه در تاریخ گویای این مطلب است که ملتهایی بودند ناگهان اوج گرفتند، پیش رفتند، ناگهان سقوط کردند

برای علت سقوط یک ملت باید عوامل شکست را مطالعه و بررسی کرد، همینطور که یک انسان در اثر یک سری از عوامل تقویت می‌شود مثلاً تغذیه خوب، تنفس خوب، هوای آزاد و صاف،‌ نداشتن اندوه یک بشر قوی به وجود می‌آورد همینطور یک سری از عوامل مثل شهوت‌رانی زیاد، روی آوردن به مواد مخدر، بشر قوی را ساقط می‌کند سپس می‌میراند

فروکش کردن یک تمدن و یک ملت به این معنی است که شما یک ساختمان گلی و پوسیده را در نظر آورید، روی این ساختمان پوسیده گچ بمالید، و بعد روی گچ عکس‌های مورد علاقه خود را بکشید، این ساختمان به ظاهر زیباست ولی به مجرد اینکه سیلی آمد شکاف بر می‌دارد، فروکش می‌کند و خراب می‌شود، وحی الهی اضمحلال تکامل فردی و اجتماعی را از آثار گناه می‌داند یعنی همانطور که سیل برای یک ساختمان گلی علت فروکش کردن است، گناه نیز فرد و جامعه را ویران می‌کند.[11]

قرآن می‌فرماید: «آیا ندیدید پیش از ایشان چه بسیار گروهی را هلاک نمودیم و حال آنکه در زمین به آنها قدرت و تمکینی داده بودیم که شما را نداده‌ایم و از آسمان بر آنها باران رحمت پیوسته فرستادیم و نهرها در زمین بر آنان جاری ساختیم پس با آن که به انواع نعمتها بهره‌مند شدند چون گناه و نافرمانی کردند آنها را هلاک نمودیم و گروهی دیگر را بعد از آنها برانگیختیم.»[12]

امام صادق (ع) می‌فرمایند

هیچ رگی نزند و پائی به سنگ نخورد و دردسر و مرضی پیش نیاید مگر به جهت گناهی (که انسان مرتکب شده است) و همین است که خدای عزوجل در کتابش می‌فرماید: «هر مصیبتی به شما رسد برای کاری است که به دست خود کرده‌اید و خدا از بسیاری هم گذشت می‌کند.»

عوامل تربیت

به طور کلی، تربیت پایه و اساس رفتار انسان است، و این در صورتی است که تربیت به عوامل موثر در ساختمان وجود آدمی مستند گردد، محال است که تربیت ثمری داشته باشد و یا نتیجه‌ای به بار آورد، بدون آنکه عوامل ایجادکننده‌ این ثمرات موردنظر و توجه قرار گیرند، عوامل مهمی را که غالباً علمای تعلیم و تربیت به عنوان عوامل موثر در تربیت انسان مطرح می‌کنند دو عامل «وراثت» و «محیط» است گرچه اعتقاد به تاثیرات کمی و کیفی این دو عامل مورد اتفاق اینگونه دانشمندان نیست اما در عین حال، تاثیر این عوامل در تربیت انسان امری است که غالباً به آن معتقدند، در تعلیم و تربیت اسلامی گرچه به دو عامل فوق اهمیت داده می‌شود ولی عوامل تربیت را تنها محدود به دو عامل وراثت و محیط نمی‌داند بلکه عواملی چون «اراده» و «عوامل ماوراء طبیعت» را در تکوین شخصیت آدمی موثر می‌داند.[13]

سخن، ابزار تربیت

شاید بتوان مساله تربیت را از جمله مسائلی شمرد که عوامل تاثیرگذار آن، بر حسب گوناگونی ابعاد وجودی انسان، در موقعیتهای مختلف، تأثیری یکسان نمی‌گذارد و پیامدهای گوناگونی به همراه دارد، زیرا اندیشه‌ها، عاطفه‌ها، احساسها و همچنین فضاهای پیرامونی که فرد تربیت‌پذیر را دربر می‌گیرند، در نوع اثرگذاری عوامل تربیتی مؤثرند. به این خاطر، طبیعی است که سخن به عنوان ابزار انتقال اندیشه‌ها، از مهمترین و کارآمدترین ابزارهای تربیتی به شمار رود. از آن جهت که بار معنایی، فکری و عملی ویژه‌ای را با خود حمل می‌کند و احیاناً افاده‌کننده نکات و مفاهیمی است که در طول تاریخ مخاطب انسان، در پیرامون آن شکل گرفته و ]ظاهراً[  در معنای واژگانی آن وجود ندارد. چون واژه‌ها ]اغلب در طول زمان[ مفاهیمی می‌یابند که با آنها بر وسعت معنای آنها افزوده می‌شود و یا از آن کاسته می‌گردد

از این رو، سخن، در واقع ابزاری الهی برای تربیت است که در کتابهای آسمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است

همچنین باید افزود: روند تربیت، همواره با خط سیر طولانی «سخن» و «کلمه» در تاریخ انسان همگام و همراه بوده است و تاثیرات منفی و مثبت متقابلی داشته‌اند.[14]

اسلام و تربیت‌پذیری انسان

روایات اسلامی، کودک را، بالفطره شایسته و مستعد تربیت می‌داند. اسلام معتقد است با تحت مراقبت قرار دادن قوای کودک،‌ می‌توان او را ساخت و تا حدود زیادی می‌توان او را جهت داد و او تغییرپذیری را در تمام مدت حیات خویش حفظ می‌کند و این وضع در سطحی با این وسعت، خاص انسان است

حضرت علی (ع) راجع به نقش‌پذیری نونهالان می‌فرمایند

«صفحه دل نوجوان همچون زمین مستعدی است که هیچ گیاهی در آن نروئیده و آماده هر نوع بذرافشانی است.»

دل نوجوان آماده هر نوع بذرافشانی است، نشان‌دهنده تربیت‌پذیری انسان است که اگر بذر خار در آن پاشیده شود در آن خار می‌روید، به عبارت دیگر کودک انسانی شرور خواهد شد و اگر بذر گل و میوه در آن پاشیده شود، گل و میوه به بار خواهد آورد و به عبارتی دیگر انسانی خوب خواهد شد. اما نکته  دیگری که تذکر آن حائز اهمیت است این است که دل نوجوان نسبت به پرورش خیر و شر در خود استعداد و قابلیت خاصی دارد که با افراد دیگر متفاوت است. بنابراین هرچه بطور کلی انسان تربیت‌پذیر است اما این طور نیست که همه‌ انسانها دارای استعدادها و قابلیتهای یکنواختی باشند و ما بتوانیم به سادگی همه آنها را بطور یکسان در جهت مطلوب تربیت کنیم

غیر از قابلیتها و استعدادهای گوناگون افراد، امر دیگری که «تربیت‌پذیری انسان» را محدود می‌کند،‌ مسأله «اراده» است

از نظر اسلام چون هر انسانی دارای اراده است لذا می‌تواند در برابر تربیت و مربی خود بی‌تفاوت نبوده و حتی در صورت لزوم مخالفت نماید. با توجه به مطالبی که گذشت نتیجه می‌گیریم که انسان،‌ شایسته و مستعد تربیت است و پیامبران الهی نیز با این حقیقت برای هدایت انسانها مبعوث شده‌اند،‌ اما در عین حال «تربیت‌پذیری انسان» گاهی محدود و مشروط می‌گردد. [15]

نکات عقلی و اسلامی در تربیت‌پذیری انسان

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله آسیب شناسی ورزشی فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله آسیب شناسی ورزشی فایل ورد (word) دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله آسیب شناسی ورزشی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی مقاله آسیب شناسی ورزشی فایل ورد (word)

مقدمه   
بخش اول: کمربند شانه ای مفاصل  
لیگامنت  
کیسه های زلالی  
عضلات  
عضلاتی که برروی مفصل شانه و استخوان بازو اثر می گذارد  

عضله فوق خاری  

عضله تحت کتفی  
بخش دو م: شنا  
حرکت دست در شنا  
بخش سوم : آسیب های شانه  
شکل آنا تومیکی آسیب  
التهاب تاندون – شانه شناگران  
تمرین  
کار سنگین (اضافه کار )  

عدم تعادل در قدرت  
وضعیت برخورد در کشش دست شناگران(حرکت پارویی)   
بخش چهارم:ارزیابی بالینی از التهاب تاندون  شناگران  
بخش پنجم : پیشگیری از التهاب تاندون
تعادل بخشیدن به قدرت عضلات  
انعطافپذیری  
تکنیک های مناسب  
پرهیز از کار سنگین  
بخش ششم : درمان التهاب تاندون:  
طبقه بندی التهاب تاندون  
درمان آسیب التهاب تاندون عضله های چرخش دهنده بازو  
برنامه توان بخشی  
منابع  

بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه دانشجویی مقاله آسیب شناسی ورزشی فایل ورد (word)

SPORTS INJURIES -
MECHANISMS . PREVENTION . TREATMENT
Edited by : Freddie H. fu
David A . stone
2- SHOULDER PAIN
RENE CAILLIET , M .D

3-آسیب شناسی ورزشی
ترجمه و تالیف : حمید خداداد
4-حرکت شناسی
ترجمه و تالیف : دکتر فریدون تند نویس

مقدمه

همانطور که می دانیم حرکت اساس زندگی را تشکیل می دهد اما همین حرکت ممکن است باعث ایجاد آسیب بشود 0بهرحال عوامل کلی که آسیب در ورزش ها را وجود می آورد شامل عوامل شخصی ( سن ، تجربه ، سطح آمادگی ،بعضی از بیماری ها و 000 )و وسایل و تجهیزات (زمین و لباس و000 ) و اختصاصات ورزشی ( وضعیت خطرآفرین در هر ورزش ) می باشد  شناگران نیزبخاطراجرای حرکات تکراری ، آمادگی خاصی برای آسیب دیدگی در قسمت شانه دارند 0 اگرچه ممکن است که این آسیب شامل عضلات پایین تنه و پشت هم بشود 0 هدف اصلی شناگران مانند همه رشته ها ی ورزشی ، مؤفقیت در رده بالا است و این موضوع باید توسط همه آنهایی که در مراقبت از ورزشکاران و پیشرفت و سازماندهی برنامه تمرین درگیر هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد 0 اکثر ورزشکاران ورز شی بعد از وقوع آسیب سعی در درمان آن دارند ، در حالی که هدف و تلاش مربیان و پزشکان تیم باید ارائه یک برنامه تمرینی مؤفق ،برای پیشگیری از آسیب ها واجراهای مخاطره آمیز باشد در این مقاله ابتدا نگاهی به آناتومی شانه (کمربند شانه ای ) و تکنیک دست شناگران شده است تا درک بهتری از فیزیولوژی آسیب فراهم آید و سپس شنا و آسیب های شانه در شناگران مورد بررسی و در نهایت راه حل ها ی پیشگیرانه ارائه می گردد

بخش اول : کمربند شانه ای

مفاصل کمربند شانه ای : الف : مفصل جناغی – ترقوه ای ب : مفصل آخرومی – ترقوه ای
ج : مفصل غرابی – ترقوه ای د : مفصل دوری – بازویی

لیگامنت

الف) لیگامنت ها ی مفصل جناغی – ترقوه ای

1و2 – لیگامنت خلفی و قدامی جناغی – ترقوه ای : این دو لیگامنت از تغییر مکان در جهت فوقانی مفصل ممانعت می کند

3- لیگامنت بین ترقوه ای : این لیگامنت از تغییر مکان ترقوه به سمت جانب خارجی (طرفین)جلوگیری میکند

ب ) لیگامنت ها ی مفصل آخرومی – ترقوه ای :1-لیگامنت فوقانی و تحتانی آخرومی- ترقوه ای
2- لیگامنت غرابی – ترقوه ای

ج ) لیگامنت مفصل غرابی – ترقوه ای :لیگامنت غرابی – ترقوه ای :1- قسمت کانوید (conoid)
2- قسمت ذوزنقه ای (trapezoid )

د )لیگامنت های مفصل دوری – بازویی

1،2،3 –لیگامنت ها ی فوقانی ، میانی و تحتانی دوری – بازویی 4-لیگامنت غرابی-بازویی
مفصل دوری-بازویی (کتف و بازو ) یک مفصل متحرک و از نوع کروی می باشد . در این مفصل سر گرد استخوان بازو در حفره دوری استخوان کتف قرار می گیرد . در دهانه حفره دوری بافت فیبروکاتیلاژ باعث عمیق تر شدن این حفره می شود . این مفصل توسط یک کپسول مفصلی احاطه شده است و توسط لیگامنت ها یی که نامبرده شد مستحکم می گردد

لیگامنت عرضی – بازویی

 این لیگامنت سر بلند عضله دو سر را در شیار عضله دو سری نگاه می دارد

یک سر لیگامنت بر روی برجستگی بزرگ و سر دیگر آن بر روی برجستگی کوچک استخوان باز و می نشیند و به این ترتیب شیار عضله دو سر بازویی بصورت یک کانال در می آید

کیسه ها ی زلالی

 چندین کیسه زلالی در اطراف مفصل شانه قرار دارد ،اما کیسه زلالی زیر زائده آخرومی مهمترین آنها در مفصل شانه می باشد . این کیسه زلالی بین قوس زائده آخرومی و کپسول مفصلی قرار دارد و تاندون عضله فوق خاری باعث تقویت بیشتر آن می شود . در هنگام انقباض عضله دالی این کیسه زلالی به آسانی آسیب پذیر است . انقباض عضله دالی ممکن است این کیسه زلالی را از بین خود و زائده آخرومی پرس کرده و باعث واردآمدن آسیب به آن شود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله سلسله جبال البرز فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله سلسله جبال البرز فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله سلسله جبال البرز فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی مقاله سلسله جبال البرز فایل ورد (word)

مقدمه :  
سلسله جبال البرز :  
زون البرز :  
واحد های اصلی ساختمانی البرز مرکزی  
گسل های منطقه رشته کوههای البرز محدوده آن  
منبع :  

منبع

- زمین شناسی ایران ، نوشته دکتر علی درویش زاده ، انتشارات امیرکبیر تهران. سال چاپ

مقدمه

در ترسیم نقشه های تکتونیک دنیا قسمت اعظم فلات ایران را به صورت یک صفحه (‌پلیت )  کوچک مثلثی در نظر می گیرند  که بوسیله دو سیستم گسلی تراستی ( البرز در شمال و زاگرس در جنوب غرب )  محدود می شود و از نظر موقعیت جغرافیایی در حاشیه جنوبی صفحه اورآسیا در طول بین 44 ،‌َ5 و 63 وَ18 و در عرض بین 25 ، َ3 و 39 ، َ47 قرار دارد

سلسله جبال البرز

محققین با مطالعه رسوبات دریایی بر جای مانده در ناحیه البرز ثابت می کند که پس از برخورد دو ورقه گند و انا و اورازیاتا حدود 40 میلیون سال پیش ، دریا در این ناحیه به کرات پسروی  و پیشروی داشته است . چنانکه گسترش رسوبات زغالی و ماسه سنگی در اوایل ژوراسیک نشانه پسروی دریا و نهشته های ضخیم آهکی در ژوراسیک میانی و فوقانی نشانه پیشروی آب دریا است

در اواخر همین دوره بعلت کوهزایی  ، پسروی دریا مجدداٌ آغاز می شود بنحوی که رسوبات کرتاسه زیرین ،  جزء در منطقه محدودی از آن وجود ندارد  در کرتاسه ، ناحیه البرز بتدریج بوسیله آب فراگرفته شد ، به همین دلیل رسوبات اواسط و اواخر دوره کرتاسه در قسمت اعظم البرز دیده می شود

کرتاسه در البرز ، رسوبات کرتاسه زیرین در اکثر نقاط با رسوبات آورای قرمز رنگ شروع می شود و با عمیق شدن آب دریا ، ویژگی های دریایی و آهکی در آن نمایان می شود که به آن سازند تیز کوه می گویند

سازنده تیزکوه : نام این سازند از کوهی به همین نام در نزدیکی جنوب غربی کوه دماوند در نزدیکی آبادی پلور انتخاب شده رسوبات کرتاسه زیرین در ناحیه البرز مرکزی با سازند تیزکوه معرفی می شود که ضخامت آن در مقطع نمونه 170 متر و در سایر نقاط البرز بین 25-0 متر متغیر است . این سازند با دگرشیبی زاویه دار مشخص بر روی رسوبات ژوراسیک فوقانی یا حتی  قدیمی تر از آن قرار دارد که خود نشاندهنده تأثیر فاز فشاری سیمرین پسین است

در آئوسن در محل البرز جنوبی شکستگی هایی عمیق ( ریفت ) پدیدار می شود که با فعالیت های آتشفشانی زیر دریایی همراه بوده و حاصل فعالیت آنها ، سنگهای آذر آواری سبز رنگی ( توقیت سبز ) که تقریباٌ در تمام دامنه جنوبی البرز گسترش دارد . سرانجام نیروهای فشاری موجب بسته شدن ریفت در اواخر ائوسن و اوایل الیگوسن شده و البرز جنوبی بصورتی که امروز ملاحظه                می کنیم تشکیل شده

 

زون البرز

مجموعه کوه هایی که در منتهی الیه شمال کشورمان با روند شرقی – غربی آذربایجان و خراسان ولی با پیچ و خم قابل توجه امتداد  دارند ، زون البرز را تشکیل  می دهند .  این سلسله کوهها بخشی از رشته جبال آلپ هیمالیا در آسیای غربی است . حد جنوبی این زون ، ایران مرکزی  قرار دارد ، در حد شمالی آن گودال  خزر ( بلوک کاسپین )  در قسمت میانی و غربی آن ، حوضه فرونشسته ای با پوسته  اقیانوسی تشکیل داده شده است . در قسمت شرقی از طریق کوههای هندوکش به جبال پامیر متصل می شود . از نظر زمین شناسی ساختمان ، البرز بخصوص در بخش شرقی و میانی یک آنتی کلنیوریوم ( تاقدیس مرکب )  در شمال ایران مرکزی تشکیل می دهد ، طول آن حدود 1000 کیلومتر و عرض آن تا حدود 120 تا 140 کیلومتر می رسد

در حد شمالی آن ، گسل معکوس خزر ( البرز ) وجود دارد که با شیب تندی به زیر ارتفاعات شمالی و البرز کشیده می شود و در دامنه ی جنوبی آن راندگی پرشیبی ، آن را از ایران مرکزی جدا می سازد ولی جدایش اخیر با ابهامات فراوانی همراه است

شدت چین خوردگی دامنه های شمالی البرز کمتر است و در همین دامنه رسوبات دگرگون پر کامبرین در چند محل دیده می شود . مانند علی آباد – گرگان -  1 سالم و شاندرمن که نظیر آنها در ایران مرکزی نیز وجود دارد

با توجه به مناطق دگرگون شده دامنه شمالی چنین تصور می شود که امتداد شرقی – غربی البرز قدیمی و به دوره پرکامبرین تعلق دارد که جهت و شدت چین خوردگی های بعدی نیز متأثر از آن بوده است

تا سال 1355 محققین روسی نظیر خائین البرز را به صورت یک آئوژئو سنکلینال ( بعلت وفور سنگهای آتشفشانی ) و زاگرس را یک میوژئو سنکلنیال ( بعلت نبود سنگهای ماگمایی )‌در نظر گرفتند و تصور می شد که در مرکز ایران یک تورده مقاوم و متبلور  وجود دارد که به آن توده میانی می گفتند

مطالعات بعدی نشان داد که ایران مرکزی حالت مقاوم نداشته و از نظر تکتونیک بسیار پرتکاپو و در آن حوادث بی شماری رخ داده و در واقع البرز حداقل تا اوایل مزوزوئیک شباهت زیاد با ایران مرکزی  بویژه بخش شرقی آن دارد

تاریخچه ساختمانی و چینه سازی قسمت های این سلسله  جبال در بخش های مختلف متفاوت است  و در نتیجه 3 واحد مجزا در آن قابل تشخیص است

1-   البرز شرقی  و کپه داغ که خود به 2 زیرزون کپه داغ و بینالود قابل تفکیک است

2-   البرز میانی که بخش شمالی آن زیر زون گرگان – رشت و بخش جنوبی آن البرز مرکزی نامیده می شود

3-البرز غربی و آذربایجان ،  در البرز غربی قدیمی ترین سنگهای دگرگونی در حوالی زنجان بر پرکامبرین تعلق دارد

واحد های اصلی ساختمانی البرز مرکزی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی کاربرد تجزیه و تحلیل پوششی داده با

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی کاربرد تجزیه و تحلیل پوششی داده بانک های اسلامی با ترجمه فارسی فایل ورد (word) دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی کاربرد تجزیه و تحلیل پوششی داده بانک های اسلامی با ترجمه فارسی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی کاربرد تجزیه و تحلیل پوششی داده بانک های اسلامی با ترجمه فارسی فایل ورد (word)

چکیده    
مقدمه    
1  بهره وری: مفهوم و ارائه گرافیکی    
12 مفهوم کارایی    
12 کارایی گرافیکی    
2-تحلیل پوششی داده ها    
1-2DEA  چیست؟    
2-2 ساختار نظری سیستم DEA    
2-3  شرایط DEA    
2-3-1 اموال مثبت    
2-3-2 ملک ایزوتنیسیتی:    
-3-3-2تعداد واحدهای تصمیم گیرنده    
2-3-4  DMU های همگن    
2-3-5 تجزیه و تحلیل پنجره    
2-3-6 کنترل وزن    
3-مدل پژوهش    
3-1 متغیرهای مدل    
3-1-1 ورودی ها    
3-1-2 خروجی ها    
3-2 مدل تصویب شده    
4-نتایج و بحث    
4-1 سطح بهره وری    
4-2 تجزیه و تحلیل پنجره    
4-3 بهبود سطح بهره وری    
5- نتیجه گیری    

Using Data Envelopment Analysis To Measure Cost Efficiency With an Application on  Islamic Banks

Dr. Khalid Shahooth
Khalaf Al-Delaimi*
Ahmed Hussein Battall
Al-Ani**

Abstract

This paper aims to use Data Envelopment analysis in measuring and analyzing the relative cost efficiency of 24 Islamic banking institutions. Cost efficiency considered the most important type of efficiency that firms can achieve it, by find a combination of inputs which enable them to produce the desired outputs at minimum costs. The most recent style in measuring efficiency is DEA, which is a linear program approach based on this concept. DEA measures the efficiency of Decision Making Units by doing linear program for each one as a comparison to other units
Accordingly the DMUs lie on frontier curve (which envelops the data) are efficient in choosing the optimal mixture of inputs to achieve the aimed level of outputs. whereas the DMUs that isn’t lie on the curve are considered inefficient. This paper shows that most Islamic banking institutions which are the sample of the paper are efficient and the rest is on the way of improving their efficiencies

Keywords

Cost efficiency, Data envelopment analysis, Islamic banking

چکیده

      این مقاله به منظور استفاده تجزیه و تحلیل پوششی داده در اندازه گیری و تحلیل نسبی کارایی هزینه 24 موسسه بانکداری اسلامی می باشد. کارایی هزینه در برگیرنده اهمیت انواع کارایی شرکت است که می تواند بدست بیاید، با پی بردن به ترکیبات ورودی می توان آنها را برای تولید حداقل هزینه  های خروجی مطلوب ساخت.  اکثرا سبک اخیر در اندازه گیری کارایی DEA می باشد، که یک برنامه ریزی خطی مبتنی بر این مفهوم می باشد.  اندازه های موثر واحد های تصمیم گیرنده DEA از طریق مقایسه برنامه ریزی های خطی هر یک از واحد ها با واحد های دیگر انجام می گیرد. بر این اساس DEA های مربوط به مرز منحنی در انتخاب ترکیب مطلوب ورودی سطح خروجی کارامد هستند. DEAهایی که در موقعیت منحنی قرار ندارند کارامد هستند. این مقاله نشان دهنده موسسات بانکی اسلامی می باشد که در این مقاله نمونه ای کارامد هستند و راهی برای ارتقاء و بهبود آنها می باشد

مقدمه

       بهره وری اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری را افزایش می دهد تا کاربردهای منابع کمیاب اقتصادی به خوبی شناخته شود، و تحلیل پوششی داده های اخیر برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد
این مقاله قصد دارد تا از تحلیل پوششی داده ها (DEA) در اندازه گیری و تجزیه و تحلیل بهره وری هزینه نسبی استفاده کند، 24 موسسه بانکی اسلامی معین توانایی به دست آوردن داده ها برای دوره 1999-2001 را دارند. در این مقاله، رویکرد کسر مربوط به مدل CCR و محاسبه بهره وری هزینه 24 موسسه بانکداری اسلامی  به تصویب رسید. از جنبه های نظری سیستم DEA پوشش دهی توسط بیشتر پژوهش های اخیر و مطالعات انجام شده در این زمینه بود

    اهمیت این مقاله در ارائه صاف و ساده سیستم تجزیه و تحلیل پوششی داده ها می باشد که با روش ها و شرایط استفاده از آن برای اندازه گیری بهره ورسی هزینه از طریق اجرای نرم افزار موسسات بانکی اسلامی همراه می باشد. این کار باعث درک و به کار بردن آسان این روش توسط محققان می شود تا منجر به اندازه گیری بهره وری از تصمیم گیری واحد های دیگرشود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی الزام شوهر به طلاق و شرط طلاق با تر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی الزام شوهر به طلاق و شرط طلاق با ترجمه فارسی فایل ورد (word) دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله انگلیسی الزام شوهر به طلاق و شرط طلاق با ترجمه فارسی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

مرور زمان

مرور زمان هر گونه دعوی تابع قواعد عمومی مرور زمان دعاوی است مگر خلاف آن تصریح شده باشد

تبصره ذیل ماده 4 قانون ازدواج مرور زمان اینگونه دعاوی را 6 ماه قرار داده است ولی ابهام در ذکر مبدأ این مهلت اشکالاتی فراهم میکند

مثلا فرض کنیم در قباله ازدواج قید شده است چنانچه شوهر مدت 9 ماه ترک انفاق نماید زن وکیل باشد که خود را مطلقه سازد

زن در اول مهرماه 1340 دادخواست تقدیم نموده و به ادعای اینکه شوهر او از اول فروردین 1339 الی کنون ترک انفاق نموده است اثبات شرط طلاق را خواستار است اگر خوانده دعوی ایراد نماید(( بنا به ادعای خواهان در اول دیماه 1339 یعنی شش ماه بعد از ترک انفاق شرط طلاق محقق شده که چون وی ظرف شش ماه از آن باریخ به تقدیم دادخواست مبادرت نکرده است از اول تیر 1340 دعوی مشمول مرور زمان میشود)) آیا این ایراد قابل قبول است یا نه؟

بدیهی است چنانچه خوهان ترک انفاق از تیرماه 1339 الی کنون را مستند قرارا دهد و نسبت به ما قبل آن ولو خود را محق میداند ذکری نکند ایراد خوانده وارد نیست ولی در غیر اینصورت و منطبق بر فرض مذکوره ما ایراد خوانده با ظواهر امر منطبق است و به نفع آن میتوان استدلال نمود . اما با دقت در عبارت و روح قانون و فلسفه وضع مرور زمان رد ایراد خوانده در چنین وضعی ضروری است و ما ذیلا توضیحی در این مورد میدهیم

طلاق باین است یا رجعی

Requiring the husband to divorce, divorce Vshrt Breach of duty under Article 214 Criminal Code offense categories (left to spend) is known, this violation of rights guaranteed in Article 1129 of the civil law and order has to be a divorced woman

request

The word is Ahafh will marry in Article 4 of the Act)

And in the case that their condition is stipulated Bynvnt Bynvnt what is this

Complete review of this question and answer that question before the appropriate time to consider these claims

Over time

Any dispute over the general rules over time, but claims to the contrary is stipulated

Note under Article 4 of the 6-month marriage over time, such claims have been mentioned, but the source of this ambiguity provides notice drawbacks

I assume it is stipulated in the marriage if her husband will spend 9 months left to a lawyer who divorced her

Petition submitted in October 1340 and the first woman to claim her husband from the Persian date Farvardin 1339 till now has left the charity is calling for proof of divorce if the lawsuit failed to read ((According to the demand in the first six months after January 1339 It can be argued in favor. But with the spirit of law and philosophy at the time the statement is read in such a situation and in this case we will explain below

Hereto, or revolving divorce -

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >