سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی تحقیق چغندر قند فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق چغندر قند فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق چغندر قند فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق چغندر قند فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق چغندر قند فایل ورد (word) :

زراعت چغندر قند به روش سنتی و نیمه مکانیزه پر هزینه می باشد بطوریکه عملکرد 30-25 تن ریشه در هکتار معادل هزینه های تولید می باشد. از این رو باید کمیت و کیفیت تولید بالا برده شود تا زراعت این محصول توجیه اقتصادی داشته باشد.
اینکه موارد مهم و موثر در افزایش کمیت و کیفیت تولید در زراعت چغندر قند آمده است.


انتخاب زمین مناسب برای کشت چغندر قند:
پخاکهایی که ساختمان متوسط و عمیق دارند برای زراعت چغندر قند مناسب هستند. در خاک هاب با شوری کم و به اصطلاح لب شور نیز می توان چغندر قند کشت کرد. اما وقتی شوری خاک زیادش ود محصول کم می شود. خاک های خیلی سبک و خیلی سنگین برای رشد چغندر قند مناسب نیستند.




تناوب زراعی:
پچغندر قند گیاهی وجینی است که ضمن کم کردن تراکم(تعداد) علف های هرز، حاصلخیزی خاک را بهتر می کند. برای کم کردن جمعیت علف های هرز، آفت ها و بیماری ها ، باید در کشت چغندر قند، تناوب زراعی مناسب انجام شود. برای این کار بهتر است در یک قطعه زمین، هر سه سال یکبار چغندر قند کشت شود. اگر کشت چغندر در یک قطعه زمین هر پنج سال یکبار انجام شود، مناسب تر است

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی کارآموزی در کارخانه کاشی کاوه فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی کارآموزی در کارخانه کاشی کاوه فایل ورد (word) دارای 43 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی کارآموزی در کارخانه کاشی کاوه فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه

: در صد بیشتر بدنه را تشکیل می دهد و از خاک رس تهیه می شود .
رس در بازار قیمت ارزانی دارد .
50 درصد حجم بدنه را کائولن تشکیل می دهد . یک بدنه به علت شیرین کیجی که دارد و گرمایی که می بیند استحکام بیشتری پیدا کرده و نفوذ پذیری آب را کمتر می کند .
سئوال : مواد اولیه را به صورت شستشو شده ای از جاهای دیگر می گیرند یا خیر ؟
جواب :  کمتر شده که ما این کار را انجام دهیم . و اگر هم مواد شستشو شده را تهیه کنیم در مرحله لعاب مورد استفاده قرار می گیرند . مثلاً یک نوع کائولن داریم که از مرند می آید و شستشو می باشد . اما کائولنی که برای بدنه مورد استفاده قرار می گیرد باید ، شستشو شده می باشد و به صورت فراوری نشده از معدن بارگیری می شود . فلدسپار نیز دارای کبالت (2) هست و باید ذوب شود تا ذرات استحکام پیدا کنند در غیر این صورت به هم نمی چسبند .
سیلیس : بوجود آورنده اسکلت اصلی در پیوندهای کاشی می باشد . ساختار بدنه را حفظ می کند . و از شدت متراکم شدنبدنه و ایجاد ترک جلوگیری می کند.
تالک : هم یک نوع فیلر است و هم برای شوکهای حرارتی استفاده می کنند .
بنتونیت : استحکام خام بدنه را زیاد می کند و به علت اینکه پلاستیسیته بالایی دارد .
کاشی وقتی در حالت خام است باید  مقاومتی داشته باشد . اگر مقاومتش کم باشد روی نوار نقاله ترک برداشته و می شکند .
تمام موادی که نام برده شد با نسبت مشخص و ابتیمم با هم مخلوط شده وارد بال میل می شود در آنجا آب اضافه می شود . (بال میل یعنی آٍسیاب گلوله ای که دارای گلوله های سیلیسی می باشد).
مواد و آب بوسیله گلوله های سیلیسی که به طور چرخشی عمل می کند ، آسیاب         می شوند .
بعد از حدود چندین ساعت که در این کارخانه حدود 14-13 ساعت می باشد ، باید ماده را رها کرد و آزاد گذاشت . این مواد به صورت یک دوغاب در می آید ، دوغاب نیز باید دانسیته و ویسکوزیته و رسوبش کنترل شده و سپس تخلیه شود.
سئوال : آیا این آزمایشات بر روی دوغاب قبلاً در آزمایشگاه انجام شده یا در فرایند تولید انجام می شود ؟
جواب : در همان فرایند تولید انجام می شود ، به طوری که نمونه برداری می کنیم و بعدوقتی آزمایشات  به همان حدی که می خواهیم رسید، آن را از مخازن تخلیه می کنیم. مثلاً اگر یک ماده آزمایشی ، سایش و سختی آن بالا باشد امکان این که رسوبش بالا باشد زیاد است .
ممکن است در آبش آلودگی زیاد باشد . ممکن است دوغابی که برگشت داده  می شود ویزکوزیته را بالا ببرد .بعد از آنکه به حد آن ابتیممی که ما می خواستیم رسید ، اجازه تخلیه داده می شود . در ادامه مواد مورد نظر وارد مخزن می شود و سپس وارد قسمت اسپری درایر می شود .
سئوال : آیا قبل از اسپری درایر مرحله فیلتر پرس یامرحله دیگری پشت سر گذاشته می شود ؟
جواب : خوب البته وارد یک الکی مخصوص می شود ولی نیازی به فیلتر پرس نیست ، شاید در صنایع بهداشتی و چینی انجام شود .
البته قبل از انکه موارد در مخزن ریخته شوند در ابتدا از الکی گذارنده شده تا مواد درشت آن از جمله ناخالصیها حتی پلاستیک نیز گرفته شود ، بعد وارد مخزن و سپس وارد اسپری درایر می شود . اسپری درایر یعنی اسپری و خشک کردن که خودش دارای مخزن ، پمپ انتقال ، لوله های انتقال می باشد ، درایر نیز دارای یک مشعل و پمپ خشک کن می باشد . دوغاب در داخل برج اسپری درایر ، اسپری می شود این کار توسط مکنده هایی که درون آن قرار دارند انجام می شود و به بیرون انتقال داده می شود .
گرانولها نیز بوسیله نیروی ثقلی که دارند به پایین که نقطه ورودی نوار نقاله است هدایت می شود و بر روی نوار نقاله قرار می گیرند و توسط آن وارد سیلوهای پرس می شوند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله زمین شناسی مختاران فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله زمین شناسی مختاران فایل ورد (word) دارای 57 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله زمین شناسی مختاران فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله زمین شناسی مختاران فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله زمین شناسی مختاران فایل ورد (word) :

زمین شناسی مختاران

7- بررسی و ارزیابی کیفی بنام قرضه
بنام قرضه مورد نظر در طراحی آبخیزداری عمدتا شامل منابع سنگی و خاکی است که در اجرای انواع سازه های خاکی و سنگی بکار می روند. در حوزه مورد مطالعه به لحاظ منابع فوق محدودیتی وجود ندارد زیرا هم به لحاظ حوزه و هم به لحاظ تنوع واحدهای زمین شناسی به اندازه کافی منابع فرق در دسترس می باشند. (نقشه منابع قرضه پیوست) منابع سنگی به صورت سنگ لاشه با قابلیت چکش خواری مناسب نبوده و تفاوتهایی در آن ها دیده می شود لذا استفاده از آنها را اولویت بندی نموده و به شرح ذیل معرفی می گردد.

7-1 منابع سنگی:
7-1-1 سنگ لاشه:
مقاومت و استحکام قابل ؟ و خاصیت چکش خواری و بلوک دهی از خصوصیات منابع سنگ لاشه می باشد. در حوزه مورد مطالعه سنگهای آهکی نومولیتی 0ئوسن (En)، سنگهای داسیتی (Ed)، انواع سنگهای آندزیتی (ah, aa, ao) سنگهای میکرودیوریتی (Eda)، در اولویت می باشند. این واحدهای سنگی از لحاظ فالیتولوژیکی و مقاومت از استحکام لازم و قابل قبول برخوردار می باشند.

در اولویت بعدی واحدهای سنگی شامل ماسه سنگ و مارن ائدسن (Ems)، ماسه سنگ و شیل و اسپلیت (kssp)، برش و آگلومرا (Ebr)، گابرو (gb)، و آمیزه های رنگین (cm) می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
7-2 منابع خاکی
منابع خاکی شامل شن، ماسه، مخلوط همگن (درشت دانه و ریز دانه)، رس (ریزدانه) می باشند که هر یک کاربرد خاص در اجرای سازه های مختلف دارند.
7-2-1 مخلوط همگن

این نوع مصالح خاکی که مخلوط مناسبی از خاکهای ریز دانه با تراکم پذیری بالایی می‌باشند جهت اجرای سازه های خاکی که به صورت همگن و بدون هسته رسی می باشند مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگیهای این مصالح بافت مناسب و خاصیت تراکم پذیری قابل جزل و نیز مقاومت و استحکام جنس و شکل دانه ها می باشد. عناصر تشکیل دهنده باید از دانه های مقاوم و زاویه دارد و در اندازه مناسب می باشند. همچنین مواد ریز دانه باید از خاصیت چسبندگی کافی برخوردار باشند.
در حوزه مورد مطالعه به سبب گسترش زیاد نشسته های آبرفتی دوران چهارم که به لحاظ بافت دانه بندی از تنوع لازم برخوردار هستند این مصالح به میزان کافی در سرتاسر حوزه قابل دسترسی بوده و لذا مشکلی در این زمینه وجود ندارد. انجام آزمایشات مکانیک خاک به منظور تعیین گروه خاک (طبقه بندی یونیفاید) پیشنهاد می گردد.
رسوبات آبرفتی که برای این منظور پیشنهاد می شوند عبارتند از: آبرفتهای مخروط افکنه ای قدیمی (Qf1)، آبرفتهای پادگانه قدیم (Qt1) و رسوبات آبرفتی جدید (Q1t2)
7-2-2 شن و ماسه

مصالح شن وماسه اغلب برای تهیه ملات سیمان و بتن در اجرای سازه های سنگی ملاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این مصالح باید اول از دانه بندی قابل قبول برخوردار باشند وثانیا جنس دانه ها از سنگهای مقاوم تشکیل شده باشند و مواد ریزدانه سلیسی و ماسه ای در آنها ناچیز باشد رسوبات بسته رودخانه ای عهد حاضر (Qal) برای این منظور معرفی گردند. اکثرا رودخانه ها و سیل های بزرگ مناطق شمالی تا شمال غربی و همچنین جنوب غربی حوزه تقریبا ویژگیهای فوق را دارا می باشند.
1-2-3 منابع ریز دانه (رس)

مصالح ریزدانه معمول در اجرای هسته های رسی سازه های خاکی (بندهای خاکی) مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مصالح خاکی باید از چسبندگی لازم برخوردار باشند. در حوزه مورد مطالعه خاکهای رسی با ویژگیهای فوق به وفور یافت نمی شود و در این زمینه محدودیت وجود دارد. رس خالص به صورت مستقل در نشسته های نئوژن دیده نمی شود بلکه بیشتر به صورت مارتهای تئوژن است که حاوی مقدار گچ نیز می باشند (واحد Ngm)) و لذا برای مصارف فوق مناسب نمی باشند از نهشت های آبرفتی انتهایی دشت مختاران در محدوده دشت سرپوشیده که اغلب مناطق زراعی در آنها قرار گرفته اند و در حاشیه دق (رسوبات جلگله رسی) تا حدودی قابل استحصال هستند. علاوه بر این در محدوده دشت کوچک شمال شرقی واقع در جنوب روستای قلعه کبوده که از رسوبات نسبتا ریز دانه تشیکل شده است می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
8- برری واحدها، تیپ ها و رخساره های ژئوموفرلوژی

در حوزه مورد مطالعه بر اساس مشاهدات صحرائی و با استفاده از عکسهای هوائی و تصاویر ماهواره ای 4 حوزه ژئومرفولوژیکی شامل کوهستان، تپه ماهور، دشت سرو پلایا در قالب 50 تیپ و 106 رخساره ژئومرفولوژیکی شناسایی و در نقشه تفکیک گردیده اند شامل 22 تیپ در قالب 40 رخساره در واحد کوهستان، 23 تیپ در قالب 52 رخساره در واحد ثبه ماهور، 3 تیپ در قالب 10 رخساره در واحد دشت سر و تیپ در قالب 4 رخساره در واحد پلایا مشخص شده اند.

در تعیین وتفکیک تیپ ها اساس کار تشابه لیتولوژیکی واحدهای زمین شناسی بوده است به طوری که کیتولوژیهای مشابه در یک تیپ قرار گرفته اند. درباره تفکیک رخساره های ژئومرفولوژی در داخل هر تیپ به طور جداگانه و با توجه به برداشتهای صحرائی و فتوژئولوژی عکسها هوائی و تصاویر ماهواره ای منطقه ونقشه های توپوگرافی و زمین شناسی مورف های غالب به صورت یک پلی گون تفکیک گردیده و به آنها کد سه رقمی که شامل کد واحد، که تیپ و کد رخساره می باشد داده شده است. در ارتباط با نحوه نمگذاری رخساره ها سمی شده است با هماهنگی بین سایر گروههای مطالعاتی پروژه و با استفاده به کتاب ژئومرفرلوژی کاربردی دکتر احمدی کد بندیها صورت گیرد. از نقشه ای توپوگرافی به منظور تفکیک واحدهای ژئومرفرلوژیکی کوهستان، تپه ماهور، دشت سر و پلایا و همچنین فاکتور شیب و جهت شیب در این رابطه استفاده شده است.
گسترش و ساخت رخساره های ژئومرفولوژی به صورت جداول پیوست آورده شده است.

8-1 واحد کوهستان:
8-2 واحد تپه ماهور
بخش اعظم حوزه مورد مطالعه را واحد تپه ماهوری تشکل می دهد. با توجه به اینکه انواع لیتولویهای مختلف در این واحد وجود دارد به لحاظ مرفولوژیکی تفاوت های بارزی در آن مشاهده می شود به عبارت دیگر ویژگیهای لیتولوژیکی واحدهای زمین شناسی و شرای توپوگرافی مانند میزان ارتفاع، شیب و جهت شیب باعث شده است تا در تیپ های مختلف این واحد رخساره های متنوعی ایجاد شوند.

به طور کلی در واحد تپه ماهور انواع سنگهای آذرین شامل امزیه های رنگین، سنگهای بازیک و اولترا بازیکی، انواع فیلبیت ها، سنگهای ماسه و شیلی و مارنی، رسوب کفگر مرائی و یانی نئوژن و انواع توف ها و و نهشسته های آبرفتی دوران چهارم به چشم می خورند. با توجه به وجود لیتولوژیهای تقریبا مشابه و در نظر گرفتن مجموعه آنها در قالب یک تیپ لیتولوژیکی در واحد تپه ماهور تعداد 23 تیپ شناسایی و تعیین شده است. در تیپ های فوق تعداد 52 رخساره ژئوموفولوژی مشخص گردیده که اغلب با توجه به شرایط منطقه مرفولوژی رخنمون سنگی دارند.

اینک به معرفی و بررسی تیپ ها و رخساره های ژئومرفولوژی در واحد تپه ماهور بر اساس جدول راهنمای نقشه ژئوفولوژی به شرح ذیل می پردازیم
8-2-1 تیپ کالرد ملانژ
با توجه به اینکه در حوزه مورد مطالعه آمیزه رنگین کرتاسه فوقانی سه واحد مجزا دیده می شوند و در نقشه زمین شناسی نیز از یکدیگر تفکیک گردیده اند لذا به دلیل تشابهات نزدیک لیتولوژیکی و سنگ شناسی آنها در قالب یک تیپ لیتولوژیکی معرفی شده اند واحدهای سنگی تیپ فوق شامل واحد cm3, cm2,cm1 می باشند.
واحد cm1 عمدتا متشکل از مخلوطی از لیستونیت، سرپانتینیت و پریدونیت می باشد که در این میان پرید و تیپ ها اکثرا از جنس سنگهای هارز بورژیت می باشند که در حال تجزیه شدن به سرپانتین هستند.

واحد cm2 به صورت مخلوط در هم رنگین از سنگهای اسپیلیت، دیاباز و گابرو بوده که در داخل آنها رخنون هایی از آهکهای ماسه ای پلاژیک صورتی رنگ مشاهده می شود.
واحد cm3 عمدتا از سنگهای هارزبورژیی تشکیل شده اند که کم و بیش به سرپانیتین تبدیل گردیده اند.
تیپ کالرد ملانژدر مجموع وسعت و گسترش قابل ملاحظه ای در واحد تپه ماهور دارد و در آن تعداد 2 رخساره ژئومرفولوژی به شرح ذیل تفکیک گردیده است.
رخساره رخنمون سنگی 50-25 درصد (1-1-2)

در تیپ کالرد ملانژ بسته به شرایط توپو گرافی وعومل فرسایشی منطقه رخساره هایی با تفاوتهای بارزی مشاهده می گردند.این رخساره به صورت رخزن سنگی معرفی شده است که میزان برونزدهای سنگی در مجموع بین 25 تا 50 درصد تغییر می نماید.اصولا سنگهای کالرد ملانژ در شرایط جوی و اختلاف شدید دما تحت تاثیر فرایند های فرسایشی قرار دارند و میزان شدت و عمق هوازدگی وآلتراسیون تا حدود زیادی در آنها مشاهده می شود به طوری که سنگهای اول بتدریج به کانیهای ثانوی و موادتجزیه می شوند ولذا مرفولوژی سنگ تغییر می نماید.در رخساره فرق مواد فرسایش یافته وآلزه شده بر روی سطوح دامنه ها کاملا مشهود است. به لحاظ حساسیت به فرسایش وهمچنین نفوذپذیری رخساره فوق در حد متوسط ارزیابی می گردد.

محدوده گسترش این رخساره عمدتا مناطق شمال شرقی موزه اطراف روستای فال و قلعه کبوده وشمال روستای میان رود, جنوب روستای تمند و نیز به طور محدود در منتهی الیه شمال غربی حوزه در شمال خلیران و شمال روستای گز می باشد.

رخساره رخنمون سنگی کمتر از 25 درصد (کد2-1-2)
به دلیل تفاوت در میزان برونزدهای سنگی وافزایش سطوح خاکدار این رخساره از رخساره قبلی متمایز گردیده است.در این رخساره بخش اعظم سطح آن از مواد خاکدار ناشی از هوازدگی و آلتراسیون آمیزه های رنگین پوشیده شده است و تنها میزان کمتر از 25 درصد آن را برونزد سنگی تشکیل می دهد. فرسایش پذیری و نفوذ پذیری این رخساره در حد متوسط ارزیابی می گردد. گسترش این رخساره زیاد نبوده و در محدوده های شمال شرقی موزه در اطراف جاده فنود به کلاته سیمان غرب قلعه کبود, جنوب تمند وشمال میان رود مشاهده می شوند.

8-2-2 تیپ پریدوتیت -اولترا بازیک
تیپ فوق سه واحد سنگ شناسی مجزا تشکیل شده که به لحاظ تشابهات کانی شناسی و سنگ شناسی به عنوان یک تیپ معرفی گردیده اند. این سه واحد عبارتنداز: واحد pb(پرید و تیتی) واحد)ub اولترا بازیک) و واحد hz(هارزبورژیت) محدوده گسترش این تیپ در مناطق شمال شرقی موزه بوده که از آن جمله در اطراف روستای رزق سلیمان, چاه کندوک, سدید, قلعه کبوده و میان رود و فال اشاره کرد. تیپ اولترا بازیکی فوق دارای سه رخساره ژئومرفولوژیکی به شرح ذیل است:
رخساره رخنمون سنگی 50-25 درصد(کد1-2-2)

این رخساره به طور عمده از سنگهای پرید وتیتی که عمدتا هارزبورژیت می باشند تشکیل شده است. میزان رخنمون های سنگی آن فرسایش در حد متوسط ارزیابی می گردد. محدوده هایی که این رخساره گسترش یافته عبارتنداز: مناطق شمال شرقی موزه شامل شرق روستای سدید, غرب کلاته سلیمان, شمال شرق روستای بید مشک و چند نقطه دیگر که اهمیت کمتری دارد.

رخساره رخنمون سنگی 75-50 درصد(کد2-2-2)
افزایش میزان برونزدهای سنگی در واحد سنگ شناسی پرید وتیتی که لیتولوژی اصلی این رخساره را تشکیل می دهد باعث بفکیک این رخساره گردیده است.مواد هوازده و خاکدار در این رخساره بین 25 تا 50 درصد متغیر است.رنگ ظاهری این رخساره سبز تیره مایل به سیاه است که مواد واریزه ای درشت تا متوسط دانه بر روی سطح دامنه ها دیده می شود. این مواد حاصل هوازدگی و تجزیه سنگهای پرید وتیتی می باشد. مناطق شمال شرقی موزه ار جمله اطراف روستای رزق سلیمان این رخساره مشاهده می شود.
رخساره رخنمون سنگی کمتر از 25 درصد (کد3-2-2)

لیتولوژی اصلی این رخساره را واحد هارزبورژیت (hz) تشکیل می دهد ولی سنگهای مربوط به واحدهای ub و pd نیز در آن مشاهده می شود. به علت شدت فرسایش و هوازدگی بخش اعظم این رخساره از مواد خاکدار حاصل از هوازدگی پوشیده شده است به طوری که میزان برونزد سنگی به کمتر از 25 درصد می رسد. ناپایداری کانیهای اولیه و سرعت تجزیه آنها به کانیهای رسی و ثانویه دلیل عمده تشکیل این رخساره است. محدوده گسترش این رخساره اطراف روستای فال و شرق سدید می باشد. این رخساره به لحاظ رسوب زائی و فرسایش پذیری در حد متوسط می باشد.

2-3 تیپ فیلیت
تیپ فیلیت یکی از تیپ های اصلی و مهم در حوزه بویژه در مناطق جنوب شرقی می باشد که از گسترش قابل توجهی برخوردار است.لیتولوژی آن شامل سنگهای شیستی است که حالت فیلیتی دارند که در واقع شیل های دگرگون شده هستند. فیلیت های فوق به کانی شناسی به تعداد زیادی از کوارتز,فلدسپار, ؟ و کلریت تشکیل شده اند و رنگ ظاهری آنها خاکستری مایل به آبی بوده و حالت براق دارند. در تیپ فیلیت تعداد 2 رخساره ژئومرفولوِژیکی شناسایی و تعیین شده است که در قالب برونزد سنگی معرفی گردیده است. در تیپ فوق به علت فرسایش پذیر بودن فیلیت ها آثار فرسایش آبی هم در سطح دامنه ها مشاهده می شود.

رخساره رخنمون سنگی 50-20 درصد( کد 1-3-2)
این رخساره به لحاظ وسعت و گسترش وسیع ترین رخساره ژئومرفورلوژی در تیپ خود می باشد و لذا به عنوان رخساره اصل تیپ مذکور محسوب می گردد. محدوده گسترش آن دامنه های شمالی مناطق جنوب شرقی حوزه می باشد. به دلیل حساسیت نسبتا زیاد این رخساره سطح آن را مواد واریزه ای تشکل از ورقه های نازک شیست پوشیده است. میزان برونزد سنگی آن زیاد نیست و مرفولوژی آن عمدتا تحت تاثیر فرآیندهای خاک زائی قرار دارد. علت نفوذ پذیری کم آن مواد فرسایش یافته به سرعت جابجا شده و آثار انواع فرسایش های آبی ازجمله سطحی و شیاری در آن مشهود است.

– رخساره رخنمون سنگی 75-50 درصد (کد 2-3-2)
این رخساره از وسعت کمتری برخوردار است و در مسیر جاده آسفالته خنود به کلاته سلیمان و در شمال شرق آن دیده می شود. میزان برونزد سنگی در مقایسیه با رخساره قبلی بیشتر بوده و به میزان 75-50 درصد تخمین زده می شود. تفاوت در جهت شیب ها و شدت چین خوردگی قیلیت ها باعث ایجاد این رخساره گردیده است.
2-4- تیپ کالک شیست

این تیپ شامل شیست های آهکل می باشد و گشترش بسیار کمی در منطقه مطالعاتی دارد. رخنمون آن در شمال کلاته سلیمان در مسیر جاده آسفالته به خنود می باشد. تیپ فوق یک رخساره ژئومرفولوژی به شرح ذیل دارد.
– رخساره رخنمون سنگی 50-25 درصد (کد 1-4-2)

رخساره فوق در محدوده گسترش تیپ شیست آهکی بوده و در آ ن لایه های شیستی به سطوح هوازده و خرد شده مشاهده می شود. میزان مواد هوازده و فرسایش یافته به دلیل حساسیت نسبتا زیاد شیست ها قابل توجه است به طوری که بین 50 تا 75 درصد سطح رخساره را پوشش داده است، رخساره فوق در شمال کلاته سلیمان و در مسیر جاده قابل مشاهده است.

8-2-5 تیپ لیستونیت
این تیپ گسترش و وسعت زیاد در محدوده مطالعاتی ندارد و به صورت نوارهای باریکی به رنگ هوازده قهوه ای تا زرد و گاهی سفید دیده یم شود در مسیر جاده خنود به کلاته سلیمان و اطراف روستای رزق سلیمان و غرب تمند قابل مشاهده است. لیستونیت شامل مجموعه ای از کربنات، کوارتز و کالدوئن و اپال، قالک و کلریت است منشا این سنگها سر پانتییت ها هستند که در اثر کربناتی شدن آنها بوجود می آیند. تیپ فوق در واحد ماهور دارای دو رخساره ژئومرفولوپی به شرح ذیل است:
-رخساره خنون سنگی 50-25 درصد (کد 1-5-2)

این رخساره به صورت نوار باریک به رنگ قهوه ای روشن تا زرد در اطراف روستای رزق سلیمان واقع در حاشیه جاده خنود به کلاته سلیمان مشاهده می شود بخش عمده سطح این رخساره پوشیده از مواد آلتره شده و فرسایش یافته است و میزان برونزد سنگی آن بین 25 تا 50 درصد است. از نظر حساسیت نسبی به فرسایس متوسط زیاد است.
– رخساره رخنمون سنگی بیش از 75 درصد (کد 2-5-2)

این رخساره تنها در بیرون زدگی جنوب روستای تمند واقع در جنوب شرقی کلاته سلیمان و در مسیر جاده آسفالته مختاران مشاهده می شود در این محدوده رخساره فوق به صورت یک تیغ باریک با برونزد سنگی بیش از 75 درصد دیده می شود که در ارتفاع پایین تر واحد سر یانتینیت برونزد دارد. حساسیت نسبی رخساره فوق در برابر فرسایش آبی در حد متوسط است.

8-2-6 تیپ سر پانتینیت
تیپ فوق در واحد تپه ماهور دارای گسترش محدودی است و تنها در روستای تمند به صورت یک کمربند در اطراف برونزدگی مذکور دیده می شود در این تیپ برونزد سنگی کمتر مشاهده می شود و یک رخساره ژئومرفولوژی در آن در نظر گرفته شده است.
– رخساره رخنمون سنگی 5-25 درصد (کد 1-6-2)
این رخساره در همان محدوده تیپ گسترش یافته و در جذب روستای تمند در مسیر جاده مختاران دیده می شود سطح رخساره عمدتا خاک؟ بوده و میزان برونزد سنگی بین 25 تا 50 درصد تخمین زده شده است حساسیت نسبی این رخساره به فرسایش متوسط تا نسبتا زیاد در نظر گرفته می شود.

8-2-7 تیپ دیاباز
تیپ مذکوردر واحد تپه ماهور به طور عمده میان رخنمون سنگهای آمیزه رنگین (کالروملانژ) در شمال شرقی حوزه و در حاشیه جاده خنود به کلاته سلیمان واقع شده است البته یک رخنمون دیگر با دست کمتر در واحد تپه ماهوری جذب شرقی حوزه قرار دارد. از مشخصات بارز این تیپ وجود ساخت ورقه ای در این سنگها می باشد که عاملی جهت تسریع در پدیده خاکزایی و فرسایش مکانیکی سنگها خواهد بود این تیپ به صورت گسلیه در کنار تیپ های دیگری قرار دارد با توجه به میزان خاکزایی در این تیپ سه رخساره ژئومرفولوژی در آن تشخیص داده شده است که به شرح ذیل معرفی می شوند:

– رخسازه برونزد سنگی 50-25 درصد (کد 1-7-2)
این رخساره دارای گسترش محدودی است که در مسیر جاده خنود به کلاته سلیمان و در شمال غرب کلاته دیده یم شود بخشی از دامنه های شمال روستای چاه کند و کر با روند شمال غرب جنوب شرق را شتیکل می دهد. با توجه به بررسیهای میدانی و تفسیر عکسهای هوائی میزان برونزد سنگی دیابازی به طور متوسط بین 25 تا 50 درصد تخمین زده می شود و اغلب سطح رخساره و بر روی دامنه های آ« مواد واریزه ای و فرسایشی که حاصل تخریب مکانیکی ورقه های دیاباز می باشد مشاهده می شود سرعت فرآیند بدوژنز با خاکزائی در این رخساره نسبتا زیاد است و دامنه های خاکدار سنگریزه ای را بوجود آورده است.
– رخساره برونزد سنگی کمتر از 25 درصد (2-7-2)

این رخساره در دو نقطه از محدوده شمال جاده کلاته سلیمان دیده می شود.یکی در جنوب باغستان که از وسعت نسبتا بیشتری برخوردار است و دیگری در شمال شرق کلاته سلیمان که تپه های مشرف به دشت آبرفتی را تشکیل می دهد. به علت هوازدگی و آلزاسیون شدید ورقه های دیابازی و سرعت عمل فرایند خاکزائی میزان برونزدهای سنگی کمتر از 25 درصد از سطح رخساره می باشد.پوشش وسیع سطح رخساره از مواد هوازده سنگ ریزه ای زمینه مساعدی را جهت استقرار پئشش گیاهی فراهم نموده است.
رخساره برونزد سنگی 75-50 درصد (کد 3-7-2 )

این رخساره کمترین وسعت را دارا بوده و یک رخساره در این تیپ محسوب می گردد. میزان رخنمونهای سنگی 75-50 درصد تخمین زده می شود. محدوده گسترش آن در جنوب شرق موزه مطالعاتی در زیر موزه چاه شور واقع گردیده است.در دامنه های شمالی این رخساره میزان خاکزائی بیشتر بوده و به حدود 50 درصد می رسد.
8-2-8 تیپ گابرو

در واحد تپه ماهور تیپ گابرود یک نقطه گسترش دارد و آن در فاصله حدود 5 کیلومتری شمال کلاته سلیمان می باشد که به صورت یک رخنمونسبتا باریکی با روند شمال غرب- جنوب شرق مشاهده می شود سنگهای پریدوتیتی اطراف آن توسط این دایک گابروئی قطع شده اند. تیپ گابرو به صورت توده ای بوده ودارای بافت دانه ریز تا دانه درشت متغیر است.بلورهای درشت پیروکن و فله سپات در بعضی از نمونه ها دیده می شود. تیپ مذکور اغلب توسط مواد سنگریزه ای فرسایش پوشیده شده است. یک رخساره ژئومر فولوژیکی به شرح ذیل در تیپ فوق تعیین گردیده است:

رخساره برونزد سنگی 50-25 درصد (کد 1-8-2 )
این رخساره منحصرا در محدوده تیپ فرد گسترش دارد وسطح آن اغلب ا ز مواد واریزه ای و هوازده پوشیده شده است. میزان برونزد سنگی آن بین 25 تا 50 درصد تغییر می کند. محدوده گسترش این رخساره در شمال جاده کلاته سلیمان بوده و امتداد شمال غرب – جنوب شرقی آن جاده فوق را قطع می نماید.
8-2-9 تیپ ماسه سنگی – شیلی واسپیلیتی
تیپ مذکور در واحد تپه ماهور گسترش زیادی نداشته و تنها در منطقه شمال غرب موزه در غرب آبادی علی آباد مشاهده می شود. از لحاظ سنگ شناسی متشکل از ماسه سنگ, شیل و اسپلیت است که جزئی از مجموعه در هم رنگین کرتاسه فوقانی می باشد. در مجاورت این تیپ سنگهای اسپلیتی قرار دارد. تیپ فوق دارای یک رخساره برونزد سنگی به شرح ذیل می باشد:

رخساره برونزد سنگی 50-25 درصد (کد 1-9-2 )
رخساره فوق تنها در محدوده تیپ فود گسترش داشته ودارای روند شمال شرق – جنوب غرب می باشد. مواد سنگریزه ای تیره سطح آن را پوشانده است. در سطح این رخساره برونزدهای سنگی پراکنده وجود دارد که در بین آنها مواد فرسایشی حاصل از هوازدگی سنگها دیده می شود. برونزد سنگی لایه ها بین 25 تا 50 درصد تخمین زده شده است.8-2-10 تیپ مارنی – ماسه سنگی

این تیپ منطبق بر واحد لیتولوژیکی می باشد که از لایه های ماسه های سنگ و مارن به رنگ زرد تا سبز تشکیل یافته است. محدوده گسترش آن در واحد تپه ماهور زیاد نبوده و در مناطق جنوب شرقی موزه مورد مطالعه دیده می شود. اکثر رخنمون های این تیپ پوشیده از مواد فرسایشی و خاکدار است و آثار فرسایش آبی در آن مشاهده می شود. تیپ فوق دارای دو رخساره ژئومرفرلوژی به شرح ذیل است:
رخساره برونزد سنگی 50-25 درصد (کد 1-10-2 )

این رخساره دارای گسترش محدودی بوده و در مناطق جنوبی زیر حوزه چاه شود در جنوب شرقی حوزه مشاهده می شود. رخنمون های آن اکثرا خاکدار بوده و شیبهای شمالی آن از مواد هوازده ماسه سنگی و مارنی پوشیده شده است. از نظر رسوب زائی و فرسایش پذیری رخساره فوق در حد متوسط ارزیابی گردیده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله اختصاص ترافیک چندین سرویس در مخابر ماهواره

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله اختصاص ترافیک چندین سرویس در مخابر ماهواره ای فایل ورد (word) دارای 65 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله اختصاص ترافیک چندین سرویس در مخابر ماهواره ای فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله اختصاص ترافیک چندین سرویس در مخابر ماهواره ای فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله اختصاص ترافیک چندین سرویس در مخابر ماهواره ای فایل ورد (word) :

اختصاص ترافیک چندین سرویس در مخابر ماهواره ای

خلاصه: مخابرات ماهواره ای روشهای بالقوه ای را برای فراهم کردن مخابرات سراسری فراهم کرد. به خصوص با توسعه یک مدار ماهواره ای صورت خللی مدار پایین زمین هر دو نوع مخابرات متمرکز و باند پهن قابل دسترسی خواهد بود. مسائلی که در موقعیت ها رخ می دهد این است که انواع مختلف ترافیک در مخابرات باند گسترده سطوح مختلف کیفیت سرویس را لازم دارد کنترل ترافیک لازم می شود تا اطمینان دهد که هرحوزه ترافیک با مورد انتظار دریافت می گردد. مسئله دیگر این است که توپولوژی متحرک شبکه ماهواره نیاز به یک کنترل ترافیک اختصاصی دارد.

تا بتواند حوزه ترافیک را در لینک های داخلی ماهواره میان ماهواره های اختصاص دهد. دراین نظریه راهبرد اختصاص ترافیک در یک شبکه ماهواره مخابراتی متحرک مطالعه و بررسی می شود. کیفیت تحویل سرویس یک موضوع مهم است. اختصاص کنترل ترافیک در صورت فلکی ماهواره اجرا می شود تا بهره برداری بهتر از این را فراهم کند یک راه حل که در این تحقیق ارائه می شود این است که یک ترکیب دو الگوریتم استفاده خواهد شد تا ترافیک را در شبکه ماهواره

متحرک اختصاص می دهند. اولین الگوریتم اختصاص ترافیک در طول بازه زمانی کوچک بر این مبنا این یک فرض است که توپولوژی در طول این بازه تغییر نمی کند، دومین الگوریتم اختصاص ترافیک را بعد از تغییر توپولوژی که به انجام می رساند اختصاص ترافیک تعدادی قید و بندهایی شامل: (درخواست هایی چند سرویسی) ظرفیت قید و بندها توزیع ترافیک و موجود بودن قید و بندها را در نظر می گیرد.

 

مقدمه
درخواست برای پهنای باند بیشتر به طور قابل توجهی شبکه عملگر بی سیمی را تحت فشار قرار می دهد. و بر نیاز برای استفاده کار آمد از طیف اختصاصی محدود فشار می آورد. این خصوص در ناحیه های شهری صدق می کند. در حال حاضر حق حوزه بالایی از کاربر مخابرات باند گسترده مقدار پهنای اندی که یک سیستم به طور خصوصی می تواند به یک متحرک اختصاص دهد محدود می شود. و داخل مساله کمک خواهد کرد.

مدیریت ترافیک: قبلا ذکر کردیم کابردهای چند رسانه ای جدید تحقیقات را جلو به طرف اختراعات می برد یعنی کنترل ترافیک می تواند با افزایش تعداد این کاربردها با آنها همراه باشد. یک هدف مهم ایجاد یک میسر الگوریتم است که بتواند ترافیک در شبکه را به طور بهینه اختصاص دهد. در مجموع افزایش تعداد کاربردهای چند رسانه ای با درخواست های کیفیت سرویس گوناگون است. آن ضروری است که یک الگوریتم روتین داشته باشیم. که دارای ظرفیت برای ایجاد یک تضمین بادش که کاربر مورد نیاز را دارد.
در این نظریه یک الگوریتم روتینگ چند سرویس ارائه می شود که جدیدترین الگوریتم روتینگ چند سرویسی ارائه شده این است که آن به پهنای باند باقیمانده در هر لینک ماهواره در زمانی که اختصاص ترافیک در انواع مختلف توجه می کند.

توسعه مخابرات ماهواره ای
شناخت مخابرات چند رسانه ای موبایل و اینترنت فاصله میان کاربر در سرتاسر جهان را از بین برده است. مخابرات ماهواره ای می تواند شبکه زمینی حاضر را کامل کند و پوشش شبکه را بهبود بخشد. پرکاربردترین مخابرات ماهواره ای ماهواره مخابراتی سالهای بسیاری به عنوان یک ابزار مخابراتی جانشین مهم در نواحی شهری استفاده شده است ماهواره استفاده می شود تا اتصال جهانی را برای کاربران بهبود بخشد.

هر چند موقعیت مدار بالای این ماهواره ها تعدادی مانع در عملکرد آن به عنوان مخابرات ایجاد کرده است.
یک ضعف مهم مخابرات ماهواره ای یک تاخیر طولانی دارد به خصوص این در ایجاد تماس برای یک کاربرد حساس به تاخیر که در مخابرات چند رسانه ای مهم است. حائز اهمیت است. بنابراین ماهواره های مدار پایین به کارگرفته می شوند تا موانع سیستم را کاهش دهد. ماهواره یک تاخیر انتقال کوتاهتری ایجاد می کند و در موقعیت مدار پایین قرار دارد. و توان ارسال کمی نیاز است. یک آنتن گیرنده کوچکتر می تواند برای دریافت سیگنال استفاده می شود از طرف دیگر ارتفاع کمتر این ماهواره به معنی یک حرکت سریعتر ماهواره است. دوره دید ما هوا کاهش خواهد یافت ماهواره های تنها برای چند دقیقه از طرف موقعیت کاربرد زمین قابل مشاهده هستند بنابراین مخابرات سراسری تنها زمانی که تعداد زیادی ماهواره در فعال هستند می تواند کار کند.

 

شبکه ماهواره
حوزهای تحقیقاتی مختلفی در شبکه های ماهواره ای وجود دارد: مولف در بیان کرد که مخابرات ماهواره ای بر طبق عملکردها و خواص تقسیم بندی شد به سیستمهای ماهواره ای ثابت سیستم های ماهواره ای رسانه ای و سیستمهای ماهواره ای موبایل بقیه شامل تمرکز بر تحقیقات ماهواره ای در مطالعه وسیله ماهواره هستند. برای مثال در بازه ابزار آلات ماهواره (باطری ، مواد ماهواره، راکت پرتاب و غیره) مطالعات دیگر بیشتر در اجرا ماهواره به عنوان سیستم تمرکز کرده اند برای مثال یک سیستم مخابراتی ماهواره تعداد مطالعات اجرای ماهواره را هدایت کرده اند برای مثال شبیه سازی ماهواره در تعدادی از ویژگیها وجود دارند که یک اثر بزرگتری در ماهواره از شبکه های زمینی دارند. برای مثال اثر داپلر در ماهواره تغییر داپلر حرکت ماهواره بزرگتر از تغییر داپلر در سیستم سلولی است.

 

مخابرات ماهواره ای
در ابتدا ساخت ماهواره علاقه در مخابرات ماهواره ای در ماهواره های به خاطر سادگی کنترل این ماهواره ها بود چون ارتفاع بلند آنها و دوره مداری آنها دقیقا یک روز زمین بود. اگر ماهواره در یک مدار استوایی باشد و در جهت راست بچرخد آن یک ایستگاه در بالا زمین ایجاد می کند. آن ساده می سازد یک ناحیه جغرافیایی با یک ماهواره تکی پوشش داده شود یک مدار همزمان یک موقعیت مداری خوبی برای سفینه است و بسیار مزیت ها می تواند دست یافت. در این مدار مانع جوی و اثرات تابشی حول آن کمتر هستند.

بنابراین در حال حاضر برای سالهای زیادی استفاده می شود.
فن آوری ساخت ، پرتاب، در موقعیت قرار دادن و سوئیچینگ برای ماهواره در این مدار به خوبی قابل فهم است یکبار که ماهواره در موقعیت قرار دارد کنترل موقعیت و استفاده آن در شبکه آسان است. زیرا موقعیت غیرقابل تغییر این سیستم ماهواره می تواند به زودی یک توپولوژی شبکه ثابت یا خود را تشکیل دهد با این موقعیت ثابت ماهواره در مدارش نیازی به کنترل برای ردپایی ماهواره ها نیست مجموعه شبکه کوچک است و نیازی به سوئیچ سیگنال ها میان ماهواره ها نیست و آنتن ایستگاه زمینی نیاز به نشانه گیری به سمت تنها یک نقطه در آسمان دارد.

یک سیستم ماهواره می تواند در سه قسمت تقسیم شود و قسمت فضایی قسمت زمینی و قسمت کاربر (همانطور که در شکل نشان داده شده است)
قسمت فضایی اساسا ماهواره است برای ارتباط با کاربر مورد نظر یک ماهواره تنها نباید یک پوشش سراسری و ناحیه کاملی را ارائه کند بلکه آن باید به کیفیت عملکرد سیستم که کاربر از یک شبکه زمینی انتظار دارد برسد. این نیازها برای معماری یک سیستم مخابرات ماهواره ای ضروری است. کارایی یک ماهواره به قدرت سیگنال ارتباطی تلف میسر ارسال بستگی دارد که خود آن به ارتفاع ماهواره آنتن سیستم و توان موثر تابش بستگی دارد.

تلفات مسیر ارسال با رابط زیر داده میشود که توان ارسال وتوان دریافت هستند. بهره آنتن ارسال ودریافت می باشند. تلفات ارسال بخاطر انتشار پرتو ترنسپوندر در یک ناحیه بزرگ رخ می دهد فاصله میان یک گیرنده و فرستنده برای تلفات ارسال مهم است بنابراین انتخاب یک مدار ماهواره مهم است مدار زمینی ماهواره پوشش ماهواره محدودیت های توان توپولوژی شبکه متحرک حاصل را تعیین می کند در مدار دایروی ماهواره ها می توانند یک پوشش ادامه دار یک ناحیه در ردپای خود فراهم کنند. ردپا به دنبال حرکت ماهواره حرکت می کند. در مدارهای بیضوی ماهواره ها تنها زمانی پوشش را فراهم می کنند. که آنها به آرامی حرکت می کنند (در اوج دورترین موقعیت نسبت به زمین)

هنگامی که ماهواره ها در موقعیت حضیض (نزدیکترین به سطح زمین) هستند. آنها پوششی فراهم نمی کنند و سرویس خاموش می شود و ماهواره دیگری که در اوج است پوشش را فراهم می کند قسمت دوم قسمت زمین است آن شامل دو قسمت است اولین قسمت عملگر شبکه و مرکز کنترل که زکیبو عملگر کنترل است ایستگاه دروازه زمین قسمت است که عملکرد آن به عنوان ایستگاه و تکرار کننده یا سوئیچینگ است. ایستگاه دروازه با شبکه سوئیچ عمومی تلفن و با پایانه های بسیار ارتباط برقرار می کند قسمت آخر قسمت کاربر است پایانه ها یا کاربرهایی وجود دارند که می تواند در هواپیما اتومبیل ، قطارها، کشتی ها یا وسایل مخابراتی دستی شخصی باشد.

 

انواع مختلف شبکه سیستمهای ماهواره ای
بر طبق فرایند سوئچینگ در ماهواره ها در سه قسمت تقسیم می شوند.
1- ماهواره ها با ترنسپورندر تکرا رکنند و بدون سوئیچینگ (اینمارست، گلوب استار و اسکای بریدج) این نوع ماهواره ها یک ارسال دوباره ترافیک دریافتی و پایانه کاربر و ایستگاههای محلی در ردپای خودش را انجام می دهد.

2- ماهواره های اتصال دارای ظرفیتهای سوئیچینگ در ماهواره هستند .
تعدادی از کنترل ها با تعدادی ایستگاه ثابت زمینی انجام می شود نوع دوم ماهواره یک شبکه سوئیچ فراهم می کند که توانا هستند با ماهواره های مجاور با استفاده از ارتباط داخلی رادیویی یا لیزری ارتباط برقرار کنند.

3- ماهواره های سوئیچینگ هوشمند با یک کنترل کامل (سیستمهای ماهواره آینده) بعلاوه سیستمهای ماهواره ای در سه گروه تقسیم می شود.
1- سیستمهای ماهواره ای ثابت این ماهواره به ایستگاه زمینی ثابت اراسال می کند که ممکن است دارای آنتی بزرگی بر طبق ترافیک مورد نیاز باشد و دارای ظرفیت برای پشتیبانی صدا، اطلاعات، کاربردهای تصویری شامل پخش تلویزیونی
2- سیستمهای ماهواره ای همراه این سیستمهای ماهواره ای سرویس های متنوع با بک نرخ بابیت پایین را پشتیبانی می کند کهن مخصوصا پایانه های همراه با آنتن های کوچکی هستند.

چهار گروه مخابرات ماهواره ای مختلف بر طبق ارتفاع آنان و نوع مدار وجود دارد.
1- ماهواره های : ماهواره های بزرگ در مدار استفاده می شوند.
ماهواره های مدر دایره ای با ارتفاع حدودا km35767 در بالای سطح زمین دارند آنتن های بزرگ و فرکانس حامل بزرگتر ظرفیت سیستم را بهبود می بخشد پوشش یک ماهواره تنها ممکن خواهد بود زمانی که طول جغرافیایی ماهواره کمتر از ْ75 است فراهم کردن یک پوشش جهانی به حداقل 3 ماهواره نیازمند است ماهواره برای مخابرات صوتی (اینمارست- پوشش جهانی)- ماهواره تنها برای ناحیه محدود) و برای اطلاعات باند گسترده و ) استفاده می شود تاخیر انتشار برای یک گردش دو سره در حدود ms540 است.

2- ماهواره مدار متوسط زمین: ماهواره های کوچکتر که یک مداری بین km9000 و km11000 در بالای زمین دارند که تاخیر ارسال را کاهش می دهد. تاخیر انتشار میان ایستگاه زمینی و ماهواره کمتر از ms80 برای سفر دو طرفه است سرویس های را برای صوت ماهواه فراهم می کند و برای اطلاعات باند گسترده
3- ماهواره های مدار پایین زمین: شبیه با ماهواره های کوچک که مداری بین km50 تا km1500 در بالای زمین دارند بخاطر ارتفاع پایین تر این ماهواره ها یک دوره زمانی کمتری از ماهواره های و همچنین یک تاخیر کمتر (تاخیر سفر دو طرفه در حدود ms15 میان زمین و ماهواره های ) دارند سرویس هایی برای صدا پیام و ارائه اطلاعات باند گستره (تلدستیک ، اسکان بریدج)

مدارات بلند بیضوی: ماهواره ها یک مدار بیضوی بر خلاف سه ماهواره با مدار دایروی قبلی دارند. یک ماهواره در این سیستم به طور کلی تنها پوشش دارند زمانی که آنها در نزدیکی نقطه اوج هستند. وقتی ماهواره به آرامی حرکت می کند زمانی ماهواره از ارتفاع پایین حرکت می کند در نقطه حضیض سرعت افزایش می یابد و پوشش کمی دارد. در این زمان سرویس ناتوان خواهد شد و ماهواره دیگری در چرخ فلکی که در نزدیکی نقطه اوج است سرویس را فراهم می کند.

مخابرات ماهواره ای بر مبنای ماهواره تعدادی مشکلاتی را در بر دارد. این مشکلات طراحان را هدایت کرد تا به دو موقعیت مداری و توجه کنند. این موقعیت های مداری پایین تر از هستند. ماهواره های پدیدار می شوند و به طور ثابت بالای سطح زمین حرکت می کند ماهواره های یک دوره مداری در حدود 6 ساعت و ماهواره های در حدود 90 دقیقه دارند. در شکل یک صورت فلکی ماهواره ای و یک صورت فلکی ماهواره ای بر مبنای ارتباط داخلی ماهواره نشان داده شده است.
اختصاص ترافیک یک نیاز به یک تقاضا برای تماس از کاربر همراه 1 به کاربر سیار 2 در دو موقعیت درخواستی می شود در صورت فلکی اول ترافیک از کاربر سیار توسط ماهواره 1 با استفاده از لینک بالا دریافت میشود. ترافیک سپس با استفاده از لینک پایین به ایستگاه زمینی 1 فرستاده می شود ایستگاه زمینی این ترافیک و به ایستگاه زمینی 2 و سپس ایستسگاه زمینی 3 ارسال می کند سپس از طریق ماهواره 3 به کاربر سیار 2 ارسال می شود گلوب استار از این نوع صورت فلکی ماهواره است.
نوع دوم صورت فلکی شبکه ماهواره با ارتباط داخلی ماهواره نشان داده شده ترافیک از کاربر سیار 1 به طور مستقیم از ماهواره 1 به ماهواره 2 و سپس ماهواره 2 ارسال می کند ماهواره 3 ترافیک به کاربر سیار 2 به پایین می فرستد. در این نوع صورت فلکی ماهواره ها خودشان با ارتباط داخلی یک شبکه را تشکیل می دهند.

توپولوژی صورت فلکی ماهواره های
ارتفاع مداری ماهواره های برای تعیین تعداد ماهواره های مورد نیاز برای فراهم کردن یک پوشش جهانی مهم است. تاخیر انتشار و تلفات ارسال با ارتفاع ماهواره با کاهش می یابد اما این ارتفاع پایین همچنین یک سرویس ناحیه تحت پوشش را کاهش می دهد ناحیه سرویس یک ماهواره در داخل پوشش این ردپای ماهواره است. در زمان یکسان ماهواره با ارتفاع پایین سریعتر نسبت به زمین حرکت خواهد کرد. و می تواند در مدارش باقی بماند و نرخ تعویض ماهواره

ها و اثرات داپلر را میان پایانه ها و ماهواره افزایش خواهد داد. در سیستمهای ماهواره ای یک سرویس جهانی در یک زمان بدون یک صورت فلکی کامل ماهواره های که فعال هستند ممکن نیست حداقل تعداد ماهواره ها به ارتفاع و مشخصات سیستم وابسته است حداقل به 48 تا 77 ماهواره برای پوشش سرتاسر جهان نیاز دارد تا همچنین حداقل یک ماهواره همیشه قابل مشاهده برای هر کاربر باشد. تعداد ماهواره های مورد نیاز برای پوشش سطح جهانی (بافرض این که ردپای ماهواره همانند شکل شش ضلعی با یک زاویه مرکزی و زوایای یکسان و حداقل زاویه ارتفاع و ارتفاع و قطر زمین ) داده می شود.

ارتفاع کم ماهواره های انجام ارتباطات موثرتر بامجموعه کمی از پایانه های کاربر را فراهم می کند. بیشتر سیستم های ماهواره ای از مدارهای دایره ای با ارتفاع ثابت و دامنه سرعت دایره ای ثابت استفاده می کنند. چند سیستم دیگر از چند مدار بیضوی با دامنه های متغیر استفاده می کنند. ماهواره ها در این

سیستم دایره ای در نزدیکی ارتفاع بلند اوج به آرامی حرکت می کنند. و اجازه می دهند که کاربر در زمین از سرویس های آنان استفاده می کند همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ماهواره 1 یک ارتفاع و سرعت زاویه ای ثابت دارد در حالی که ماهواره 2 دامنه و سرعت متغیر دارد. ماهواره 2 سرعت کمتر 2 و پوشش ناحیه ای بیشتری دارد. در این موقعیت ماهواره 2 سرویس کند ارائه می دهد. سریعترین سرعت ماهواره 2 سرعت 2 زمانی است که این ماهواره در نزدیکترین موقعیت به زمین است. ماهواره در این محل سرویس هایش را خاموش خواهد کرد.

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله در مورد باغبانی وگلکاری فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد باغبانی وگلکاری فایل ورد (word) دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد باغبانی وگلکاری فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد باغبانی وگلکاری فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد باغبانی وگلکاری فایل ورد (word) :

مقدمه

گیاهان و گل ها خاموش ترین و زیباترین شاهکار خلقت و یکی از بهترین هدایای الهی به انسان است که سرشار از طراحی برتر خداوند توانا ، مواد مغذّی و عناصر درمانی گوناگونی بوده و تماشای آن ها آرامش خاطر و لذّت روانی زایدالوصفی به شخص می دهد . تماشای گل و گیاه در کشور و هر اجتماعی به منزله سنبل شکوه و آرامش خاطر و هدیه ارزنده افراد به یکدیگر می باشد

. اازدیاد و پرورش و نگهداری گل ها به ترفندها وتجربه و اطلاعات پیشرفته علمی نیاز دارد . گلکاری و گلداری در دنیا امروز بیش از گذشته توسعه یافته است . گل و گلکاری از ازمنه کهن تا امروز با خون ایرانی آمیخته و هنوز هم آثار این عشق و علاقه در فرهنگ ایران زمین پایدار است ، پادشاهان پیشدادی مخصوصاً منوچهر شاه که علاقه وافر به گل و گیاه داشتند ، در حین کوچ ، بذور گیاهان

وحشی یا بوته آن ها را جمع آوری می کردند و وقتی که در فلات ایران اسکان یافتند ، خود طراحی باغ کرده و بوته گل ها و یا بذر آن ها را با ذوق و سلیقه خاص خود در آن مکان کشت می نمودند . اگر چه آن دوران هنوز گل ها به صورت امروزی اصلاح شده نبودند و حالت خودرو و وحشی داشتند ، ولی با تربیت و هماهنگی رنگ خود ، به محیط زندگی زیبایی خاصّی می بخشیدند . فرهنگ پرورش گل از همان دوران قدیم مرسوم وتا امروز ادامه یافته و موجب علاقه ی ایرانیان به گل و گیاه شده است .

عملیات ویژه ای که روی بذر قبل از کاشت انجام می گیرد

قبل از انتقال بذور تهیه شده و به خزانه باید عملیات مخصوص را برای سبز شدن آنان برای تندش بذر انجام داد . این عملیات بستگی مستقیم به چگونگی نوع ساختمان پوسته خارجی بذر دارد . تمتم فعل و انفعالات شیمیایی درون بذر بر اثر نفوذ رطوبت از خارج به داخل و تبادلات گازی از طریق پوسته خارجی بذر انجام می گیرد . بنابرین پوست سخت بذر اغلب یکی از علل دیر سبز شدن می باشد . زیرا این نوع پوست مانع ورود آب در درون دانه شده و بنابرین عملیات شیمیایی مقدماتی و لازم برای سبز شدن آن انجام نمی گیرد . برای سبز شدن کافی نیست که رطوبت در اطراف دانه موجود باشد ، بلکه باید آب داخل آن شود تا فعل و انفعالات شیمیایی عملی گردد . در پاره ای از بذور ، پوست سخت مانع عبور آب نیست ولی اکسیژن خیلی به سختی از آن عبور می نماید و گاز کربنیکی را که از تنفّس نطفه تولید می شود به سختی دفع می کند .
لذا برای این که بتوان این قدرت نفوذپذیری را برای آب و تبادلات گازی در بذور مختلف زیاد نمود می توان از چهار طریق مختلف این پدیده را در آن به وجود آورد که عبارتند از :
استراتیفیکاسیون ، استفاده از مواد شیمیایی ، استفاده از وسایل مکانیکی و خیساندن بذر در آب معمولی و یا آب ولرم که در گل های فصلی بیشتر از خیساندن بذر استفاده می شود مگر این که گیاهانی که بذر آن ها پوشش سخت و محکمی داشته باشد و نیازمند یک دوره سرمادهی جهت جوانه زنی می باشد . در کشت های گلخانه ای فرضاً برای تولید بنفشه در اواسط شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه بذرپاشی در بستر اصلی انجام می شود تا رسیدن سرما گیاه 3-2 برگی می شود که در این صورت اگر هم پوشش به کار گرفته شود با توجه به قدرت بالای بنفشه نسبت به سرما گیاه می تواند در زیر برف زمستان گذرانی کرده و در بهار سال بعد آماده کاشت و انتقال می باشد .
خیساندن بذر
خیساندن بذر در آب قبل از کشت عملی است متداول و مدّت خیساندن بذر در آب بسته به سختی پوست بذر و درجه حرارت آب متفاوت است . مدت آن معمولاً در آب سرد 12 ساعت تا یک هفته بوده و بذرهای خیلی مقاوم را حتّی تا 12 روز هم می توان در آب نیم گرم قرار داد . یک عامل بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد که در سبز شدن بذر کاملاً موثر می باشند و آن عامل قوه ی نامیه و قوه ی حیات بذر و گیاه حاصله از آن می باشد . یعنی دانه قادر به سبز شدن هست یا نیست و در صورت دوم اگر تمام شرایط گرما ، رطوبت ، هوا ، عمق کاشت به بهترین وجهی در زمین جمع باشد گیاه جدیدی نخواهیم داشت ، یعنی بذر سبز نخواهد شد .

زمان کاشت بذور
بذور گل های یک ساله و مقاوم به سرما ، نظیر بنفشه ، شب بوی زرد ، جعفری ، اطلسی و ; را در اواخر مرداد در خارج از گلخانه در خزانه بذری کشت می کنند . سپس آن ها را در اواخر شهریور ماه به خزانه دوم منتقل ودر ماه مهر و آبان نشاء های مزبور به بستر اصلی منتقل می نمایند . گل های یک ساله حساس به سرما همانند گل آهار ، جعفری ، اطلسی و ابری و ; را باید در فصل بهاره و یخبندان کشت کرد . اگر منظور زودرس کردن این گلها باشد باید از مدت ها قبل (از 15 بهمن در مورد اطلسی ) آنها را در گلخانه در جعبه های چوبی و گلدانی کشت کرد .
مواظبت خزانه پس از سبز شدن بذر

مواظبت و مراقبت از خزانه در دوره های اولیه زندگانی گیاه سبب به وجود آمدن گیاهان قوی و ضعیف خواهد بود . بدین جهت نبات باید در ابتدای زندگانی خود مورد مراقبت کامل و هر روزه قرار گیرد تا گیاهی قوی و سالم به عمل آید و بتوان از آن انتظار استفاده کافی داشت مواظبت هایی که گیاه پس از سبز شدن بذر باید به عمل آید عبارت است از آبیاری ، وجین ، تنک کردن ، سیخک زدن یا سله شکنی زمین به منظور تهیویه آن و تکمیل مواد غذایی نبات می باشد .
آبیاری

هر اندازه زمین از مواد غذایی غنی باشد بدون وجود آب چنین زمینی عقیم و بی حاصل است . زیرا برای حمل و جریان این مواد در داخل زمین از طرفی و جریان آن در آوندهای گیاه از طرف دیگر محتاج وسیله ای می باشد که عامل آن آب است از آنجایی که آب مقدار کمی از مواد معدنی موجود در زمین را حل می کند و غلظت این محلول از حد معینی ( 17 تا 30 در هزار ) نباید تجاوز کند می توان به آسانی دریافت که مقدار خیلی زیادی آب برای زندگانی نبات لازم است . این احتیاج به آب در

نبات یک ساله و مخصوصاً نباتاتی که دارای ریشه سطحی می باشد بیشتر محسوس است . برای درختان و نباتاتی که دارای ریشه عمودی و طویل و عمیق هستند چون ریشه گل های یک ساله خیلی عمیق نیست و در 20 سانتی متری خاک قرار دارند پس آبیاری باید به گونه ای انجام گیرد که این قشر سطحی خاک همواره مرطوب باشد . اگر خاک خیلی سبک و شنی باشد مواد ازتی این قسمت به سرعت به وسیله آب شسته شده و به اعماق خاک می رود و در صورتی که خاک

سنگین باشد آبیاری باعث می شود که تمام فضای خاک غرق آب شود و گیاهان از کمبود هوا در داخل خاک در مضیقه باشند . آبیاری گل های یک ساله باید به میزان کمتر باشد و فاصله دو آبیاری را نیز به هم نزدیک کرد . بدین جهت در ماه های تابستان گل های یک ساله باید همه روزه آبیاری شوند . مواد آلی پوسیده که روی بستر کاشت پس از نشاء پاشیده می شود می تواند در جذب رطوبت و جلوگیری از تبخیر و تراکم سطح خاک مؤثر باشد . ضمناً باید سطح خاک اطراف گل ها را هر چند یک بار باید نرم کرد زیرا این عمل باعث می شود که آب بهتر در داخل خاک نفوذ کرده و در آن ذخیره شود و به مصرف گیاه برسد .

وجین
حذف و یا نابود نمودن علف های هرز را در مزرعه به وسیله آلات مختلف وجین کردن می نامند . به طور معمولی در مزارع یا خزانه در کنار بذر نباتات مفید کشاورزی مقدار زیادی نباتات هرز و مضر نیز وجود دارد که بر اثر وجود شرایط مناسب سبز شده و رشد و نمو می نماید . بنابرای برای جلوگیری و یا کم کردن میزان علف های هرز در واحد سطح خزانه و یا گلخانه باید چندین بار در طول دوران رویش گیاهان عمل وجین کردن را انجام داد .
تنک کردن
برای به دست آوردن محصول و نهال خوب باید تعداد بذر در واحد سطح در یم حد نصاب معیّنی قرار داشته باشد بنابراین باید با حذف بوته های زائد و انجام عمل تنک کردن فواصل و تعداد بوته ها را به صورت دلخواه در آورد . به طور کلّی بذری که در خزانه مورد کاشت قرار می گیرد پس از پیدایش گیاه آن را به مدت کوتاهی در خزانه نگهداری می نمایند و پس از مرحله چهار برگی شدن آن را به محل اصلی منتقل می نمایند که در این حالت اصلاً احتیاجی به عمل تنک کردن نیست و یا این که آن را به مدت زیادی بعد از کاشت و نگهداری در یک و یا چند خزانه دیگر در محل اصلی مورد کاشت قرار می دهند که در این صورت باید حتماً عمل تنک کردن را در آنان انجام داد
سله شکستن
سله شکستن یکی از عملیات بسیار مفید و لازم برای بهتر کردن شرایط محیطی و برای رشد و نمو گیاهان می باشد . این عمل مخصوصاً در عراضی سنگین و رسی که هر بار پس از آبیاری قسمت های فوقانی آن سفت و سخت می شود و از لحاظ تهویه هوا و همینطور رشد قطری در بعضی از موارد به طور کلّی سبب عدم خروج نهال جوان از خاک می گردد بسیار

لازم و ضروری به نظر می رسد .
کودپاشی های مورد مصرف در بستر گل های فصلی
قبل از انجام عمل بذر پاشی در خزانه باید زمین خزانه به درستی تهیّه و آماده نمود . در بسیاری از زمین ها مواد غذایی برای گیاهان به طور کامل موجود نمی باشد که از روی باید سعی نمود که با دادن کودهای حیوانی و همین طور در دسترس قرار دادن کودهای شیمیایی مخصوصاً کودهای ازته مواد غذایی مورد نیاز خزانه را تأمین نمود . همچنین پس از سبز شدن بذور برای تقویت گیاهان در خزانه بایستی مرتباً و به دفعات با افزودن ک.دهای شیمیایی مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار گیاه قرار داد از آنجایی که تاکنون در ایران متأسفانه هیچ گونه آزمایش کودی در این باره انجام نشده که بتوان دقیقاً میزان کود لازم برای بعضی از گل های مهم مانند اطلسی ، بنفشه و غیره را ذکر کرد . ولی به صورت خیلی کلّی میتوان توصیه کرد که در بستر کاشت گل ها در برنامه کودی سالیانه به مقدار 30 گرم ازت ، 15 گرم فسفر و 15 گرم پتاسیم در هر متر مربع می توان به کار برد . علاوه بر این که از این کودهای شیمیایی سالیانه می توان به صورت گرد خشک در اوایل فصل بهار به بستر گل ها اضافه کرد برخی از سموم نظیر کود آهن و یا عناصر میکرو که در بازار به نام های الیت سبز

، قرمز و آبی موجو.د می باشند . برای این که تأثیر سریع و مفیدتری داشته باشند به طریق محلول پاشی بر روی سیستم هوایی گیاه ( شاخ و برگ ) انجام می پذیرد که در سیستم های گلخانه ای معمولاً این کودها به صورت سم پاشی در اختیار گیاهان گلخانه ای قرار می گیرد . ولی در فضای سبز از سمپاش های دستی یا موتوری برای این منظور استفاده می شود . گاهی اوقات گل های سبز علائم کمبود موادی را از خود نشان می دهند ، که در این صورت می توان میکرو المان های مهم را نیز از طریق محلول پاشی هر ماه یک بار به کار برد . اگر در دادن کود ازتی زیاده روی شود ،

شکوفه های برخی گل ها عقب می ماند . از جمله گل هایی که به زیادی ازت در خاک حساسیّت نشان می دهند و فصل گل دهی آن ها به تأخیر می افتد می توان گیاهان زینتی نظیر رعنای زیبا ، کاغذی یک ساله کلاً خانواده کاسنی را نام برد .
انواع بیماری ها و آفات
معمولاً گلخانه های مختلف آفات و بیماری های خاص خود را دارند . ولی شلیعترین آفات در میان گل های زینتی و آپارتمانی بیشتر شته ، سپردار ، کنه می باشد و از بیماری های رایج نیز می توان به بیماری سفیدک ، زنگ اشاره کرد و بیماری ههای ریشه ای نیز که عمدتاً قارچی هستند شایع می باشد .

نحوه بسته بندی گل ها
معمولاً از پوشش ها و کاورهای نایلونی با شرایط خاص هوادهی و قرار دادن آن ها در داخل کاورهای مقوایی عملیات بسته بندی انجام می شود .

 

اطلسی ایرانی petunia

مشخصات گیاه شناسی
سرزمین اصلی گل اطلسی از امریکای جنوبی می باشد که قسمتی از تیره سیب زمینی Solaneas است . اطلسی جزء گیاهان یکساله بوده و گل هایش به صورت قیف و دو گونه اصلی یکی به رنگ بنفش به نام P.Violacea دیگری به رنگ سفید معطر P.nictaginiflora است . از هیبرید طبیعی و مصنوعی که بین این دو به عمل آمده گل اطلسی دو رگه P.hybrida و گونه های دیگر آن به وجود آمده است . به طور کلی رنگ های متنوع در گل اطلسی همانند سفید ، قرمز ، بنفش ، صورتی ، زرد ، گلی ، آبی و دو رنگ که خود در رنگ های مختلف دو یا سه رنگ می باشد موجب شده است این گل در فضای سبز کاربرد بیشتری داشته باشد .

طرز کاشت و ازدیاد : وارتیه های کم پر را به وسیله بذر و انواع پٌرپَر را به وسیله بذر و قلمه تکثیر می کنند . برای تهیه بذور اطلسی گل درشت پٌرپَر ، بایستی اطلسی گل درشت ساده ( کم پر ) را با گرده گل اطلسی گل درشت پٌرپَر مورد نظر ، تلقیح مصنوعی نمود ، که حدود 50 – 60 درصد گل های اطلسی گل های اطلسی گل درشت پٌرپَر خواهند داد . در این صورت اطلسی های گل درشت پٌرپَر بذر نخواهند داد و برای نگهداری بوته مادری انتخاب شده آن ها را به وسیله قلمه زیاد می کنند .
جهت کاشت بذر در صورتی که بخواهند اطلسی زودرس به عمل آورند بذر را در آخر زمستان داخل شاسی کاشته و بعداً گیاه حاصله را در گلدان های کوچک و در هر گلدان یک بوته نشاء می کنند . بدین ارتیب پس از آن که گیاه را در محل اصلی زودتر نشاء کردیم در اوایل تابستان گل خواهد رفت ولی اگر منظور تهیه اطلسی دیررس باشد بذر را در اواسط فروردین در خزانه هوای آزاد و در روی خطوطی به فواصل 10- 15 سانتی متر از هم دیگر کاشته و روی بذور کاشته شده را با مقدار کمی خاک برگ با ماسه می پوشانند . در اواخر اردیبهشت ماه گیاه حاصله را می توان در محل اصلی به فواصل 30 سانتی متر از هم نشاء نمود . این نشاء ها از اواخر ماه اول تابستان تا اواسط پاییز سرگل خواهند بود .
خاک : خاک اطلسی بایستی سنگین باشد یعنی 3/2 خاک باغچه و یا خاک رس ، 3/1 ماسه و خاک برگ . آبیاری بایستی به گونه ای باشد که پای بوته ها همیشه مرطوب باشد پس از این که گل ها شکوفا شدند دادن کمی کود مناسب است . محل کاشت بایستی آفتاب کامل باشد .
کاربرد : اطلسی به مناسبت فراوانی گل و تنوع در رنگ برای تزئین تپه گل ها و حاشیه های صاف یا شیب دار مورد استفاده قرار می گیرد . انواع پٌرپَر آن نیز در سالن ها به ویژه جهت استفاده در گل جایی جلو پنجره ها و گلدان ها پرورش داده می شوند .

گل ابری Agertum L.

مشخصات گیاه شناسی
سرزمین اصلی این گیاه در مکزیک می باشد و از آنجا به خاطر تنوع رنگ و زیبایی به سایر نقاط دنیا گسترش یافته است . ابری گیاهی است بوته ای شکل و دائمی ولی در عمل آن را همانند گیاهان یکساله کشت می نمایند و دارای بوته های کوچکی است . ارتفاع این گیاه به 60 سانتیمتر می رسد ولی ارقام پاکوتاه آن به ارتفاع 15-20 سانتیمتر است . برگ ها دندانه دار ، قلبی شکل یا بیضی با پرزهای کم و به رنگ سبز تیره تر می باشد .
گل آذین دیهیم ، بسیار متراکم که در کلاپرک های کوچک یا بزرگ که دارای گل های لوله ای سفید قرمز یا آبی رنگ هستند تشکیل شده است . وقتی که گل ها کاملاً باز می شوند ، برگ ها را می پوشانند به طوری که برگ ها دیده نشده و بوته غرق گل می شود .
بعضی واریته ها دارای ارتفاعی در حدود 50-60 سانتیمتر هستند که به صورت گل بریده از آن ها استفاده می شود مانند : “Varie ”
طرز ازدیاد : تکثیر ابری از طریق بذر ساده بوده و آسان می توان آن را از این طریق تکثیر نمود برای این منظور بذر آن را در اواخر زمستان (بهمن ماه) در شاسی و همچنین می توان بذر را مستقیماً در بستر اصلی آغاز اردیبهشت ماه کشت نمود که در این صورت از نشاءکاری صرف نظر می نماید . در صورتی که در کوشک یا شاسی کاشت گردد بایستی آن ها را که قابل نشاء شده اند از هم جدا و در محل های لازم به فاصله 15-25 سانتیمتر از هم دیگر نشاء نمود .

گیاهان جوان نشاء شده را باید یک تا دو بار پنسمان نمود تا بوته ها شاخه های بیشتری تولید کرده و گلدهی بیشتری داشته باشند . این گیاهان در تابستان به گل می نشینند و گلدهی آن ها تا اواخر پاییز ادامه دارد .
چون گیاهان تولید شده از بذر یا قلمه در اواخر پاییز و حتی در آذر ماه بذر زیادی تولید می کند بدین جهت بذر گیری آن بسیار راحت می باشد . ممکن است بعضی بوته ها در اوایل پاییز از زمین در آورد . و در گلدان گذاشته و زمستان را در گلخانه نگهداری نمود .
خاک : ابری خاک های قابل نفوذ و مرغوب را می پسندد و مکان های گرم و آفتابی را ترجیح می دهد . آبیاری آن می بایستی به قدر کافی باشد و به کود نیازی ندارد .
ابری همان طوری که بیان شد مکان های آفتابی را می پسندد و گل ابری در سایه آفتاب هم به خوبی رشد می نماید ولی هر چه آفتاب بیشتر ببیند پر گل تر و پا کوتاه تر می گردد .
کاربرد : واریته های بلند قد در حاشیه ها و یا برای گل بریده و زینت تپه ها استفاده می شود ولی واریته های پاکوتاه برای تزئین حاشیه پارک ها و نقشه های موزائیکی و به صورت یکنواخت و یا همراه با شمعدانی به طور مخلوط یا کنار هم و در کنار جعفری نارنجی روشن به صورت ردیفی کاربرد داشته و در پارک ها و میادین و فضای سبز منازل منظره زیبایی را پدید می آورد .

گل آهار Zinnia L.
مشخصات گیاه شناسی
سرزمین اصلی آهار کشور مکزیک می باشد . از گیاهان یکساله بوده و کاشت آن از زمان های گذشته در ایران معمول بوده است .ساقه ها راست و برافراشته ولی به آسانی شکسته می شوند . بزرگی گل ها بین 5-15 سانتی متر بوده و یا به صورت ساده یا مضاعف در انتهای ساقه قرار گرفته است . گل ها ساده یا پر پر می باشد که بسته به گونه های مختلف رنگ های متنوعی دارد . در تجارت تمام رنگ ها به استثنای رنگ آبی وجود دارد . آن چه که سابقاً در ایران کاشته می شد پا بلند ، کم پر یا نیمه پر پر بودند که جلوه خاصی نداشتند ، ولی در سال های اخیر در اروپا و امریکا گونه های پا کوتاه و گل درشت پر پر به دست آورده اند که گل های آن بسیار جالب توجه و زیبا است .
گل آهار ظریف که نوع Z.elegans در ابهر کاشت می شود که دارای گ

ل های رنگارنگ و کوکب مانند بوده و این گل دارای رنگ های مختلف می باشد .
طرز کاشت و ازدیاد : گل آهار از طریقه بذرکاری تکثیر می شود ، کاشت در خزانه و روی کوش گرم که پس از رشد و مرحله نشاء با دقت آن ها را از خزانه اول در آورده و بایستی دقت نمود که خاک کاملاً بر ریشه ها چسبیده و جدا نشود ، سپس آن ها را به محل اصلی منتقل کرده و به فاصله 30 – 40 سانتی متر از همدیگر با دقت لازم کاشته می شود . طریقه دوم کاشت بذر در محل اصلی است .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >