سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله نقش داده کاوی GIS در مدیریت بحران تحت word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله نقش داده کاوی GIS در مدیریت بحران تحت word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش داده کاوی GIS در مدیریت بحران تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش داده کاوی GIS در مدیریت بحران تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش داده کاوی GIS در مدیریت بحران تحت word :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: اولین همایش GIS شهری

تعداد صفحات: 9

چکیده:

روش سنتی تبدیل داده ها به دانش، متکی به تجزیه، تحلیل و تفسیر دستی است. این تجزیه و تحلیلهای دستی مجموعه های داده ای بسیار کند، گران و موضوعی است. در حقیقت با رشد نمائیحجم داد ه ها، این نوع تجزیه و تحلیل ها در بسیاری از حوزه ها، غیر عملی می گردد. در حالی که ارزش واقعی چنین داده هایی در توانایی استخراج گزارشهای مفید و شناسایی رونده رویدادهای جالب است . پشتیبانی از تصمیم گییها و سیاستها بر مبنای تجزیه ، تحلیل ها و استدلالیهای آماری و کشف داده ها به منظور دستیابی به اهداف عملیاتی و اجرایی می باشد. سیستمهای کشف دانش، این امکان را به کاربر می دهند که بتواند انبوه داده های جمع آوری شده را تفسیر کنند و دانش نهفته در آن را استخراج نمایند. کاوش داده ها را می توان بر روی بانکهای اطلاعاتی مختلفی انجام داد. یکی از این بانکها بانکهای اطلاعاتی فضایی است.
داده کاوی و کاوش داده ها روی داده هایی که دارای یک یا چند ویژگی مکانی، فضایی و یا جغرافیایی باشند داده کاوی فضایی نامیده میشود و خروجی آن دانش و معرفتی است که دارای خصوصیات فضایی جغرافیایی ، مانند مکان، جهت، فاصله، شکل هندسی و مانند آن باشد.
سیستمهای اطلاعات جغرافیایی به طور عموم برای ذخیره و بازیابی داده های جغرافیایی به کار می رود. این سیستمها توانایی شاخص دهی اطلاعات جغرافیایی و پرس و جوهای مکانی را دارا هستند. داده ها ی موجود در در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی به دو دسته تقسیم می شوند:داده های مکانی و داده های توصیفی. داده های مکانی داده هایی هستند که به نحوی با موقعیت جغرافیایی و مکانی اشیا موجود درسیستم مرتبطند و داده های توصیفی که سایر خصوصیات این اشیا را بیان میکنند.
در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی باتوجه به حجم بالای اطلاعات، نیاز به کشف و استخراج داشن بسیار نمودپیدا میکند. پایگاه داده موجود در سیستم اطلاعات جغرافیایی مورد بررسی مبتنی بر داده های شبکه حمل و نقل است. این داده ها که به صورت روزانه از وضعیت جاده ها و خیابانهای محدوده شهری دریافت می شود شامل موقعیت جغرافیایی، وضعیت مسیر، نام محور، متوسط ترافیک و ; است. در این سیستم بخشی از اطلاعات مانند موقعیت و نام مسیرها از لحاظ زمین ثابت بوده و سایر اطلاعات همچون وضعیت مسیر متوسط ترافیک روزانه در دوره های زمانی مختلف به روز می شود.
امروزه در مدیریت بحرانسوانح به خصوص در شهرهای بزرگ و پر ترافیک ایجاب می نماید دسترسی به اطلاعات و داده ها توسط مدیران امداد رسانی و مرکز کنترل امدادرسانی آسان تر و سریعتر صورت بگیرد. اتفاقات غیر مترقبه مثل زلزله، سیل، آتش سوزی های مهیب و ; همیشه به پراکندگی بیشتر می انجامد لذا ضرورت داشتن مجموعه اطلاعات دقیق از مناطق مختل داخل شهری و برون شهری آن هم در اسرع وقت یک ضرورت است که ما سعی کرده ایم در این مقاله با استفاده از اطلاعات مجود در بانکها و سیستمهای اطلاعات جغرافیایی همچون نواحی پر ترافیک، نقاط حادثه دیده، محل استقرار نیروهای امدادی و استفاده از روشهای و الگوریتمهای داده کاوی روش دسترسی به بهترین مسیرها در کنترل بحران را ارائه نماییم.
امیدواریم دانش استخراج شده از این فرایند کاربردی بتواند راهکاری مناسب در تصمیم گیریهای مختلف مدیران و علاقمندان قرار دهد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :