سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن در تهران با استفاده از واکنش زنجیره ای پلیمراز و برش آنزیمی تحت word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن در تهران با استفاده از واکنش زنجیره ای پلیمراز و برش آنزیمی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن در تهران با استفاده از واکنش زنجیره ای پلیمراز و برش آنزیمی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن در تهران با استفاده از واکنش زنجیره ای پلیمراز و برش آنزیمی تحت word :

مقاله شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن در تهران با استفاده از واکنش زنجیره ای پلیمراز و برش آنزیمی تحت word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در مجله علوم پزشکی مدرس، آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس) از صفحه 79 تا 91 منتشر شده است.
نام: شناسایی مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن در تهران با استفاده از واکنش زنجیره ای پلیمراز و برش آنزیمی
این مقاله دارای 13 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برش آنزیمی
مقاله شناسایی
مقاله عفونت قارچی ناخن
مقاله مخمر
مقاله واکنش زنجیره ای پلیمراز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: عفونت قارچی ناخن (اونیکومایکوزیس) بیماری شایعی در همه جوامع است و حدود 50 درصد بیماری های ناخن را تشکیل می دهد. مخمرها از جمله عوامل مهم بروز این عفونت ها هستند. شناسایی گونه های مخمری عامل، از نقطه نظر همه گیری شناسی و نیز از لحاظ انتخاب درمان مناسب، اهمیت دارد. هدف از مطالعه حاضر شناسایی دقیق گونه مخمرهای بیماری زای جدا شده از عفونت های قارچی ناخن درسطح گونه به وسیله روش های مبتنی بر DNA است.
مواد و روش ها: مخمرهای جدا شده از ضایعات ناخن با توجه به ویژگی های ریخت شناسی آن ها شناسایی اولیه شدند. برای تعیین هویت مخمرها در سطح گونه،DNA هر نمونه با استفاده از روش جوشاندن استخراج و ناحیه ITS موجود در DNA ریبوزومی به کمک واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) تقویت شد. قطعه تکثیر شده به کمک آنزیم محدودالاثر MspI هضم اندونوکلئازی شد و ماهیت هر مخمر با توجه به تفاوت الگوی الکتروفورزی هر گونه تعیین شد. در این مطالعه پروفایل آنزیمی جدیدی برای افتراق نهایی کاندیدا آلبیکنس و کاندیدا دابلینینسیس به کار رفت. تعداد معدودی از مخمرها نیز به روش تعیین توالی ناحیه ITS شناسایی شدند.
نتایج: کاندیدا آلبیکنس به میزان 456 درصد شایع ترین گونه و سایر گونه های شایع غیر آلبیکنس شامل کاندیدا پاراپسیلوزیس با میزان 225 درصد و کاندیدا تروپیکالیس با میزان 218 درصد بودند. گونه های کمتر شایع مربوط به کاندیدا گلابراتا، کاندیدا کروزئی، کاندیدا کفیر، کلاویسپس لوزیتانیا، کاندیدا گیلرموندی و مچنیکوویا پولچریما به ترتیب با میزان شیوع 272 درصد، 2 درصد، 136 درصد، 136 درصد، 068 درصد و 068 درصد بود. در بین ایزوله های شناسایی شده تحت عنوان کاندیدا آلبیکنس در این مطالعه هیچ مورد کاندیدا دابلینینسیس مشاهده نشد. دو نمونه (136 درصد) مربوط به جنس تریکوسپورون نیز تعیین هویت شد. بیشترین شیوع اونیکومایکوزیس در این مطالعه مربوط به گروه سنی 40 تا 70 سال و اکثریت نمونه ها مربوط به زنان (اونیکومایکوزیس ناخن های دست) با شیوع 832 درصد بود.
نتیجه گیری: با وجودی که گونه آلبیکنس همچنان شایع ترین گونه جدا شده از ضایعات این بیماری است؛ اما افزایش موارد جداسازی گونه های غیر آلبیکنس از ضایعات اونیکومایکوزیس قابل توجه است. این مطالعه نشان داد که برای شناسایی برخی از گونه ها، روش های معمول فنوتیپی برای شناسایی مخمرها کفایت نمی کند و استفاده از روش مولکولی PCR-RFLP می تواند دامنه شناسایی مخمرها را تا سطح 98 درصد افزایش دهد. برای شناسایی باقیمانده گونه ها می توان از روش های گران تری نظیر تعیین توالی ژن مورد نظر استفاده نمود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :