سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله طراحی و ساماندهی رودخانه های فصلی ؛راهکار حفاظت از محیط زی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله طراحی و ساماندهی رودخانه های فصلی ؛راهکار حفاظت از محیط زیست و ارتقا منظر شهری (بررسی رودخانه شادچای شهر گلستان ) تحت word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی و ساماندهی رودخانه های فصلی ؛راهکار حفاظت از محیط زیست و ارتقا منظر شهری (بررسی رودخانه شادچای شهر گلستان ) تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی و ساماندهی رودخانه های فصلی ؛راهکار حفاظت از محیط زیست و ارتقا منظر شهری (بررسی رودخانه شادچای شهر گلستان ) تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی و ساماندهی رودخانه های فصلی ؛راهکار حفاظت از محیط زیست و ارتقا منظر شهری (بررسی رودخانه شادچای شهر گلستان ) تحت word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: سومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست
تعداد صفحات: 10
چکیده:
طراحی محیط و منظر، فرایند آگاهانه سازماندهی، برنامه ریزی و ایجاد تغییرات فیزیکی در محیط و منظر می باشد. یکی از حوزه های مهم منظر شهری ، رودکنارها و سیمای رودخانه­های شهریست . متأسفانه در عصر حاضر و شهرهای کنونی کشورمان آن طور که شایسته است به این عامل حیاتبخش توجه نمی شود و کناره رودخانه ها- دائمی و فصلی- با پتانسیل بسیار بالا برای زیباسازی و بهبود منظر شهری، بی استفاده مانده اند .علاوه بر منظر و بعد زیبایی شناسانه ،حفظ ارزش های زیست‌محیطی رود کنارها از اهمیت والایی برخوردار است . رودکنار می تواند با تأمین انعطاف‌پذیری، مطبوعیت ، شادی ، تفریح و اثرات مخرب محیط زیست در احیا رودخانه های فصلی شهری، نیازمند برنامه­ریزی و ارایه راهکارهایی جهت اقدامات اجرایی می باشد .که خود مستلزم به کارگیری دانش کافی در بررسی و تحلیل عوامل می باشد . راه دستیابی به این اهداف ، توجه به اصول معماری پایدار و دخالت دادن آن در طراحی های محوطه و کناره رودخانه ها است. در این پژوهش ،ابتدا به منظور تدوین ادبیات پژوهش و گردآوری اطلاعات ، مشخصات رودخانه های فصلی و آسیب ها و چالش های مرتبط با آن ها بررسی شده اند . سپس شاخص های مستخرج از ادبیات را بر روی نمونه مورد مطالعه (رود کنار شادچای ) بررسی و با کمک مطالعات میدانی و تکنیک های تحلیلی و مقایسه ای در جدولSWOT شناسایی و راهکارهای طراحی شهری و تکنیک های طراحی منظر در جهت ارتقا زیست محیطی رودخانه شادچای گلستان پیشنهاد شدند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :