سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله مکان یابی محل دفن زباله های شهری در شهرستان شبستر با استفا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مکان یابی محل دفن زباله های شهری در شهرستان شبستر با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP و سامانه ی اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) تحت word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مکان یابی محل دفن زباله های شهری در شهرستان شبستر با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP و سامانه ی اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مکان یابی محل دفن زباله های شهری در شهرستان شبستر با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP و سامانه ی اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مکان یابی محل دفن زباله های شهری در شهرستان شبستر با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP و سامانه ی اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) تحت word :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: اولین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست ایران
تعداد صفحات: 6
چکیده:
رشد روزافزون جمعیت شهرهای ایران به همراه ایجاد مراکز جمعیتی جدید، فقدان سیاست گذاری و ارزیابی عملکردها و فعالیت های گوناگون شهری بر اساس برنامه جامع و کلان ملی (آمایش سرزمین) و تداوم تخلیه انواع زایدات و فاضلاب ها به محیط زیست ازجمله عوامل بحران زایی است که محیط زیست طبیعی و کیفیت بهداشت و سلامتی انسان ها به ویژه شهرنشینان را در معرض خطرات و زیان های گوناگونی قرار داده است. هدف از تحقیق حاضر انتخاب مکان مناسب برای دفن بهداشتی زباله ها در محدوده ی شهرستان شبستر با استفاده از سامانه ی اطلاعاتی جغرافیایی و تکنیک AHP است. ازاین رو در این تحقیق از 10 لایه ی اطلاعاتی فاصله از شهر، فاصله از روستا، فاصله از عوارض مصنوع، فاصله از اراضی جنگلی(دست کاشت و طبیعی) و کشاورزی، شیب، بارش، فاصله از منابع آب سطحی و زیر زمینی، فاصله از مسیر انتقال نیرو، فاصله از راه ارتباطی اصلی و کاربری فعلی اراضی استفاده شد. برای وزن دهی به معیارها نیز از تکنیک دلفی و روش وزن دهی AHP استفاده شد. نتایج وزن دهی نشان داد که عامل فاصله از شهر بیشترین و عامل بارش کمترین اهمیت را در مکان یابی دفن زباله دارند. نقشه ی نهایی تناسب اراضی برای دفن زباله در محدوده ی شهرستان شبستر نشان می دهد که قسمت های جنوبی منطقه دارای بیشترین توان برای دفن زباله می باشند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :