سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رس

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رسوب گذاری تحت word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رسوب گذاری تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رسوب گذاری تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رسوب گذاری تحت word :

مقاله ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رسوب گذاری تحت word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1388 در مهندسی منابع آب از صفحه 57 تا 68 منتشر شده است.
نام: ارزیابی آب های زیرزمینی دشت بهار همدان از نظر خورندگی و رسوب گذاری
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خورندگی
مقاله رسوب گذاری
مقاله شاخص رایزنر
مقاله شاخص لانژیلر
مقاله شاخص پوکوریوس
مقاله دشت بهار

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
یکی از هدف های آبشناسی تامین آب با ویژگی ها و معیارهای کیفی مناسب برای بخش های شرب، کشاورزی و صنعت است. در این راستا، خورندگی و رسوب گذاری آب یکی از مشکلات کیفی آن می باشد که بر شبکه توزیع تاثیری بسزا دارد. بر این مبنا، برای ارزیابی خورندگی و رسوب گذاری منابع آب زیرزمینی دشت بهار از سه شاخص رایزنر، لانژیلر و پوکوریوس استفاده شد. با توجه به بررسی انجام شده در سطح آب های زیرزمینی دشت بهار، تمایل به رسوب گذاری و خورندگی در آن با غالبیت رسوب گذاری وجود دارد. در ارزیابی رسوب گذاری نمونه ها مشخص گردید که این مشکل در قنات ها کم تر از سایر منابع است؛ این کاهش به دلیل حذف بخشی از مسیر جریان با نقب زدن به عنوان کوره قنات است. بر اساس شاخص رایزنر، در 957 درصد از نمونه های آب چاه تمایل به رسوب گذاری مشاهده گردید در حالی که بر اساس شاخص پوکوریوس، در 532 درصد از نمونه ها مقدار نمایه پوکوریوس کم تر از 6 بوده که در این حالت نمونه آب دارای توان رسوب گذاری می باشد. بررسی نوع و رخساره آب ها نشان می دهد که که 70 درصد از نمونه ها دارای نوع بی کربنات کلسیم، 14 درصد دارای بی کربنات سدیک، 4 درصد سولفات کلسیک، 5 درصد بی کربنات منیزیک، 4 درصد سولفات سدیک و 3 درصد کلراید کلسیک است. نتایج نشان دادند که شاخص لانژیلر کارایی لازم را جهت بررسی رسوب گذاری و خورندگی نمونه آب ندارد. در مجموع، منابع آب زیرزمینی دشت بهار در محدوده کم تا متوسط رسوب گذاری و خورندگی قرار دارند، لیکن رسوب گذاری در سامانه آبرسانی نسبت به خورندگی محسوس تر است که سبب کاهش سطح مقطع جریان شده و افت های مسیر را در پی دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :