سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در مو

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در موش صحرایی حامله نژاد ویستار تحت word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در موش صحرایی حامله نژاد ویستار تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در موش صحرایی حامله نژاد ویستار تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در موش صحرایی حامله نژاد ویستار تحت word :

مقاله اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در موش صحرایی حامله نژاد ویستار تحت word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1387 در زیست شناسی جانوری از صفحه 51 تا 60 منتشر شده است.
نام: اثر عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده بر رشد و نمو جفت در موش صحرایی حامله نژاد ویستار
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله عصاره الکلی
مقاله عروسک پشت پرده (گیاه)
مقاله جفت (حیوان)
مقاله سلول های هوف بوئر
مقاله بارداری
مقاله موش صحرایی
مقاله ناهنجاری زایی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: نسیمی مهناز
جناب آقای / سرکار خانم: حیدری نصرآبادی میترا
جناب آقای / سرکار خانم: شیروی عبدالحسین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این تحقیق اثرات ناهنجاری زای عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده روی رشد و نمو جفت در روز 4 و 6 بارداری در موش صحرایی مورد بررسی قرار گرفته است.
30سر موش ماده رت به طور تصادفی به 6 گروه تقسیم شدند گروه کنترل، گروه تجربی 1 و 2 که هر یک در روز های 4 و 6 بارداری دوزهای 8 و 10 گرم بر کیلوگرم وزن بدن حیوان از عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده را دریافت می کردند و گروه تجربی 3 که در روز 6 بارداری دوز 12 گرم بر کیلوگرم وزن بدن حیوان از عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده را دریافت کردند. تمام جفت ها از رحم در روز 15 بارداری خارج گردیدند و از نظر ریخت شناختی و بافت شناختی بررسی شدند.
تجزیه و تحلیل به دست آمده نشان داد که تزریق داخل صفاقی عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده در روزهای 4 و 6 بارداری به موش حامله باعث کاهش معنی دار قطر، وزن و حجم جفت های گروه های تجربی در مقایسه با گروه کنترل گردیده است. همچنین بررسی های ریخت شناختی نشان داد که هاله خون در درصدی از جفت های گروه های تجربی در مقایسه با گروه کنترل وجود داشته است. به علاوه بررسی های بافتی جفت های گروه های تجربی، افزایش معنی دار تعداد سلول های هوف بوئر را در مقایسه با گروه کنترل نشان می دهد.
عصاره الکلی میوه عروسک پشت پرده به واسطه جلوگیری از تقسیم و تمایز سلولی و کاهش عملکرد بعضی از آنزیم ها و هورمون ها احتمالا می تواند بر رشد کمی جفت ها و تمایز بعضی از سلول ها تاثیر منفی داشته باشد. با توجه به اثرات فیزیولوژیک گزارش شده برای فیزالین ها از جمله فیزالینF احتمال می رود بخشی از اثرات تراتوژنیک عصاره الکلی مربوط به این فیزالین ها باشد ولی برای نتیجه گیری قطعی و نهایی نیاز به تحقیقات کمی و کیفی بیشتری در این مورد می باشد. بنابراین به زنان باردار توصیه می شود تا تکمیل شدن تحقیقات در مورد این گیاه دارویی در زمان بارداری از این گیاه استفاده ننمایند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :