سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ارزیابی اثرات توسعه بر پدیده طبیعی غار علیصدر همدان تحت wo

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی اثرات توسعه بر پدیده طبیعی غار علیصدر همدان تحت word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی اثرات توسعه بر پدیده طبیعی غار علیصدر همدان تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی اثرات توسعه بر پدیده طبیعی غار علیصدر همدان تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی اثرات توسعه بر پدیده طبیعی غار علیصدر همدان تحت word :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: اولین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست

تعداد صفحات: 12

چکیده:

حفاظت محیط زیست از اثرات سوء ناشی از فعالیتهای انسانی و حفاظت جوامع انسانی از عوامل سوء آلودگیهای زیست محیطی و بهبود کیفیت محیط برای حفظ و ارتقاء سطح سلامتی در زمره رسالتهایی است که کارشناسان محیط زیست عهد دار آن می باشند.
پدیده طبیعی غار علیصدر همدان یکی از شگفت انگیزترین غارهای آبی جهان به شمار می آید که از نظر زیست محیطی، ملاحظات حفاظتی و دخل و تصرف انسانی مورد بی توجهی قرار گرفته است. به منظور پیشگیری و کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از این اعمال بر غارعلیصدر، پژوهشی فراگیر در مورد آن به انجام رسیده که نتایج آن در مقاله حاضر ارائه می گردد.
نتایج ارزیابی زیست محیطی توسعه فعالیتهای انسانی در محدوده غار علیصدر به روش ماتریس ایرانی نشان می دهد که این توسعه با اجرای طرح بهسازی برای پیامد و گزینه اصلاحی برای اثرات قابل تایید است. با توجه به اثرات پیش بینی شده برای توسعه در این غار می توان نتیجه گرفت که عمده اثرات زیست محیطی قابل برگشت بوده و با انجام دقیق راهکارهای زیست محیطی و رعایت برنامه ها و قوانین مدیریتی پیشنهاد شده تا حد زیادی قابل جبران می باشند. طرح بهسازی برای پیامدهایی که میانگین رده بندی شان کمتر از 3/1- است و جزو طبقات با تخریب بسیار زیاد محسوب می شوند، ارائه می گردد و گزینه اصلاحی برای آثاری که میانگین رده بندی شان کمتر از 3/1- است و جزو طبقات با تخریب بسیار زیاد محسوب می گردند ارائه می شود؛ از آنجایی که پیامد وضعیت فاضلاب میانگین کمتر از 3/1- دارد، طرح بهسازی ارائه شده و استفاده از تصفیه فاضلاب به روش مناسب توصیه می شود. همچنین از آنجایی که آثار دفع پسماند و پساب و انباشت زباله میانگین رده بندی کمتر از 3/1- دارد، گزینه اصلاحی مطرح شده و پیشنهاداتی در جهت استفاده از روش مناسب برای دفع این مواد ارائه می گردد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله تحلیل اثرات همگرایی منطقهای کشورهای گروه Dدر8 بر تجارت محص

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تحلیل اثرات همگرایی منطقهای کشورهای گروه Dدر8 بر تجارت محصولات کشاورزی تحت word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل اثرات همگرایی منطقهای کشورهای گروه Dدر8 بر تجارت محصولات کشاورزی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل اثرات همگرایی منطقهای کشورهای گروه Dدر8 بر تجارت محصولات کشاورزی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل اثرات همگرایی منطقهای کشورهای گروه Dدر8 بر تجارت محصولات کشاورزی تحت word :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران

تعداد صفحات: 10

چکیده:

با توجه به نقش جهانی شدن در اقتصاد کشورها و نقش منطقه گرایی به عنوان ابزاری برای رویارویی کشورها با این مقوله، این مطالعه به بررسی اثرات همگرایی منطقه ای کشورهای گروه D-8 بر تجارت محصولات کشاورزی پرداخته است . مدل مورد استفاده جاذبه تعمیم یا فته با داده های تابلویی برای سری زمانی 2006-1998 می باشد. بررسیها نشان می دهد که اگر چه حجم تجاری درون گروهی این کشورها نسبت به سال 1998 افزایش یافته است اما حجم تجاری به کشورهای غیر عضو به نسبت بیشتری افزایش یافته است. همچنین نتایج حاصل از مقایسه تخمین م دل جاذبه براساس ارزش افزوده بخش کشاورزی , GDP نشان میدهد که ارزش افزوده بخش کشاورزی در این گروه حجم تجاری را به نسبت بیشتری توجیه کرده است . در نهایت با توجه به نتایج به دست آمدهپیشنهاد می شود که این گروه در جهت کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری و ت ولید داخلی خود گام برداشته تا موجبات افزایش حجم تجاری و در نتیجه رشد اقتصادی خود را بیشتر فراهم سازد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله ارزیابی کیفی آبهای زیرزمینی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صن

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی کیفی آبهای زیرزمینی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی با استفاده از روش کریجینگ و نرم افزار GS+ (مطالعه موردی دشت زرند) تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی کیفی آبهای زیرزمینی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی با استفاده از روش کریجینگ و نرم افزار GS+ (مطالعه موردی دشت زرند) تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی کیفی آبهای زیرزمینی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی با استفاده از روش کریجینگ و نرم افزار GS+ (مطالعه موردی دشت زرند) تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی کیفی آبهای زیرزمینی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی با استفاده از روش کریجینگ و نرم افزار GS+ (مطالعه موردی دشت زرند) تحت word :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: هفتمین کنفرانس هیدرولیک ایران

تعداد صفحات: 8

چکیده:

این پژوهش، با استفاده از علم زمین آمار به بررسی تغییرات مکانی هشت پارامتر هدایت الکتریکی، کلر، کلسیم، منیزیم، سدیم، سولفات، T.D.S و SAR موجود در آب زیرزمینی دشت زرند، که اطلاعات مربوطه از تجزیه و تحلیل 53 پیزومتر در دشت زرند، از پاییز 73 تا تابستان 85 به دست آمده‌اند، می‌پردازد. در رابطه با چگونگی تغییرات مکانی، هشت پارامتر ذکر شده فاقد روند تشخیص داده شده اند و در مورد آنها مدل سیمواریوگرام مناسب برای هر پارامتر تشخیص داده شده اتس. از نکات قابل ذکر دیگر در رابطه با تغییرات مکانی این پارامتر های کیفی، همسانگرد بودن میدان تغییارت می باشد. در انته، با توجه به مدل انتخابی پارامترهای کنترلی مربوطه کالیبره گردیده و نقشه های کاربردی هم تراز پارامترها، به همراه نقشه های خطای مربوطه، با استفاده از کریجینگ در محدوده مطالعاتی تهیه شده اند. این نقشه ها و تخمین ها می توانند کمک شایانی به بهره‌برداران از منابع آب زیرزمینی در محدوده مطالعاتی در زمینه های تخمین مقادیر پارامترهای کیفی (به همراه خطای مربوطه) در نقاط معلوم و نیز نقاط نامعلوم و نیز نقاط جدید نمونه برداری به منظور طراحی یک شبکه نمونه برداری با کمترین خطای ممکن بنماید. این بررسی ها نشان دادند که بیشترین مقدار هدایت الکتریکی کمی بیش از 11300 میکروموس بر سانتیمتر و با خطای برآورد کمتر از 170 میکروموس بر سانتیمتر می باشد. هم چنین، کمترین مقدار هدایت الکتریکی به میزان کمتر از 1100 میکروموس بر سانتیمتر با خطای کمتر از 160 میکروموس بر سانتیمتر است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله Considering the effect of taking the model of local market

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله Considering the effect of taking the model of local markets in proper designing of commercial centers in Talesh Case study: Taleshدر Iran Weekly Market – تحت word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله Considering the effect of taking the model of local markets in proper designing of commercial centers in Talesh Case study: Taleshدر Iran Weekly Market – تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله Considering the effect of taking the model of local markets in proper designing of commercial centers in Talesh Case study: Taleshدر Iran Weekly Market – تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله Considering the effect of taking the model of local markets in proper designing of commercial centers in Talesh Case study: Taleshدر Iran Weekly Market – تحت word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری
تعداد صفحات: 9
چکیده:

With the advent of the industrial revolution , the arrival of the era of technology, population growth and development of urbanization in Talesh , Local markets in Talesh that were considered as a dynamic economic center where was a place for meetings, negotiations , conflict, reconciliation and peace treaties and have a key role in social, cultural, political, and religious life. Replaced with single building called passages and commercial complexes. But what in Modeling of the new buildings that have been created to meet the needs of consumers and the economy in these commercial centers has been less attention are available social spaces in the market. Few resort of people to these centers in order to cater the needs of their families and their own, indicates an inability of purchasing units to meet the todays audience’s needs. Today, because of the loss of leisure time, people spend more than 90% of their time at work, Commercial centers as the main public space are used to meet everyday needs and as a recreational space. Thus in designing commercial centers in Talesh attention to the rich features of local markets such as simplicity and coordination with the local culture of the region is very necessary. Accordingly, given that the aim of this paper is to review the principles applied in the local market in Talesh to access appropriate solutions for the design of commercial centers in this area ; then we have tried to explain the characteristics of local markets and commercial centers of the region in Talesh to provide solutions including the creation of social spaces, such as the amphitheater, places for relaxing and conversation that led to the creation of a favorable environment for business and responsive to clients.

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بررسی اثرات شوک حرارتی در فعالیت آنزیم تلومراز در سلولهای

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثرات شوک حرارتی در فعالیت آنزیم تلومراز در سلولهای میلوئید لوسمیک انسانHLدر60 تحت word دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثرات شوک حرارتی در فعالیت آنزیم تلومراز در سلولهای میلوئید لوسمیک انسانHLدر60 تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثرات شوک حرارتی در فعالیت آنزیم تلومراز در سلولهای میلوئید لوسمیک انسانHLدر60 تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثرات شوک حرارتی در فعالیت آنزیم تلومراز در سلولهای میلوئید لوسمیک انسانHLدر60 تحت word :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: چهارمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران

تعداد صفحات: 4

چکیده:

تلومراز آنزیمی است که به عنوان یک ریبونوکلئوپروتئین باعث کاتالیز و افزوده شدن توالیهای TTAGGG به انتهای کروموزوم مهره داران می شود. با توجه به نقش آنزیم تلومراز در مرگ سلولی و پدیده ترانسفرماسیون امروزه تحقیقات در مورد کنتیک این آنزیم و روشهای فعال کردن و غیرفعال کردن این آنزیم از دو جنبه مورد توجه محققین علوم بیولوژی و پزشکی می باشد. با توجه به اثرات شوک حرارتی ملایم در القاء تمایز و آپاپتوسیز در سلولهای لوسمیک و حساس تر بودن سلولهای لوسمیک به شوک حرارتی در مقایسه با سلولهای بنیادین خونساز در این کار اثرات شوک حرارتی در فعالیت تلومراز در رده سلول لوسمیک انسانی HL-60 بررسی شده است. بدین منشور شوک حرارتی ملایم (41-44 درجه ، به مدت زمان کمتر از 120 دقیقه) در مهار سلولهای لوسمیک HL-60 و فعالیت آنزیم تلومراز آزمایش شد. سلولها بعداز کشت و پاساژ مداوم جمع آوری و به مدت زمان لازم تحت تأثیر شوک حرارتی قرار گرفته و بعداز انکوباسیون لازم فعالیت تلومراز در این سلولها بعداز شوک حرارتی (قبل از انکوباسیون و بعداز انکوباسیون) اندازه گیری شد. همچنین اثرات شوک حرارتی در رشد و پرولیفراسیون سلولی سلولهای HL-60 بررسی گردید. تکثیر سلولی با روش MTT assay و BrdU و اثرات آن بر روی فعالیت تلومراز به روش TRAP-PCR-ELISA بررسی شد. نتایج حاصل نشان داد که با افزایش دما و زمان کاهش در رشد سلول و فعالیت تلومراز دیده می شود. به طوریکه شوک حرارتی 42درجه به مدت کمتر از 30 دقیقه در این سلولها باعث کاهش فعالیت آنزیم (50% >) در سلولهای تیمار شده نسبت به سلولهای کنترل نشان می دهد. با در نظر گرفتن فعالیت کم آنزیم در سلولهای طبیعی و بالا بودن فعالیت آنزیم در سلولهای لوسمیک و سرطانی مهار آنزیم تلومراز می تواند یک روش بسیار اختصاصی با کمترین عوارض در درمان لوسمی ها و سرطان می تواند به عنوان یک روش مناسب باشد. با توجه به اثرات شوک حرارتی ملایم در القاء تمایز و آپاپتوسیز در سلولهای لوسمیک و حساس تر بودن سلولهای لوسمیک به شوک حرارتی در مقایسه با سلولهای بنیادین خونساز از این روش جهت سلولهای لوسمیک مفید و مؤثر خواهد بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >