سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله در مورد بررسی مقایسه ای نسبت قیمت به درآمد شرکتهای بورسی ل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد بررسی مقایسه ای نسبت قیمت به درآمد شرکتهای بورسی لیزینگ و بانک تحت word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد بررسی مقایسه ای نسبت قیمت به درآمد شرکتهای بورسی لیزینگ و بانک تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد بررسی مقایسه ای نسبت قیمت به درآمد شرکتهای بورسی لیزینگ و بانک تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد بررسی مقایسه ای نسبت قیمت به درآمد شرکتهای بورسی لیزینگ و بانک تحت word :

درصنعت واسطه گری مالی شرکتهای سرمایه گذاری، بانک ها و لیزینگ قرار گرفته اند. شرکتهای لیزینگ و بانک از نظر ماهیت فعالیت نزدیک به یکدیگرند و در اینجا به بررسی مقایسه ای شرکتهای بورسی بانک و لیزینگ می پردازیم.

شرکتهایی که در این بحث مورد بررسی قرار می گیرند طبق جدول زیر می باشند.
لیزینگ لیزینگ ایران
لیزینگ صنعت و معدن
رایان سایپا
بانک بانک کارآفرین
بانک اقتصاد نوین
بانک پارسیان

لیزینگ در فارسى تقریبا به معنی اجاره دهى است و شاید بتوان آن را نوعی اعتبار از سوی یک موسسه تامین اعتبار دانست که شخص می تواند به موجب قرارداد از کالایی که قابلیت اجاره دهی دارد سود ببرد. کسب درآمدهای بالا و روند سودآوری شرکتهای لیزینگ و بانک نسبت قیمت به درآمد این صنعت را به سرعت افزایش داده بود و زمانی که اخبار مربوط به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی منتشر گردید این نسبت را به نصف تقلیل داد. پایین ترین و بالاترین سطح میانگین P/E که بانکها و لیزینگ تجربه کرده اند به ترتیب در ارقام 75 و 165 ثبت شده است.

نام شرکت    آخرین EPS    آخرین سرمایه    حقوق صاحبان    سهام آخرین قیمت
رایان سایپا 870 150 197964 4570
لیزینگ ایران 316 300 125460 2310
لیزینگ صنعت ومعدن 519 400 425249 3087
بانک کارآفرین 783 700 417795 3684
بانک اقتصاد نوین 412 1000 652550 3367
بانک پارسیان 610 5000 450695 6263

سرمایه مورد نیاز این صنعت بالا است و شرکتهای موجود در این صنعت سعی در جذب سرمایه بیشتر دارد. در این میان لیزینگ ایران و رایان سایپا به دلیل کوچک بودن سرمایه قابلیت جذب سرمایه های بیشتری را دارا می باشند و از این رو این احتمال وجود دارد که اگر بتوانند به روند سودآوری ادامه دهند بازار نسبت به آنها واکنش بیشتری نشان دهد. احتمالا رایان سایپا و لیزینگ ایران در جهت افزایش سرمایه بیشتر در سالهای آینده حرکت خواهند کرد و به نظر می رسد نگاه بازار نسبت به آنها خوشبیانه تر است.

در نمودار زیر نوسان میانگین نسبت قیمت به درآمد(Price to Earning) شرکتهای بورسی لیزینگ و بانک نمایش داده شده است. این نمودار بازگوکننده آن است که در شرایط اقتصادی مناسب، رونق کسب و کار و وجود منابع مالی کافی انتظارات نسبت به این شرکتها گسترش می یابد و مرحله 1 پدید آمده است. پس از آن یک مرحله ثبات نسبی ایجاد می شود که در این شرایط کلان بازار سرمایه نیز دچار افول شده است، اما این صنعت چندان متاثر از تحولات بازار سرمایه نبوده است و گرچه میانگین ها 4 مرتبه کاهش می یابند، اما به سرعت افت خود را جبران می کند. مرحله سوم توام با نگرانی بازار از ساز وکار اقتصادی آینده است که منجر به سقوط نسبت قیمت به درآمد تا پایین ترین سطح گذشته می شود.

“نسبت قیمت به درآمد میانگین صنعت لیزینگ و بانک”
در زیر نسبت میانگین قیمت به درآمد بانک و لیزینگ با یکدیگر مقایسه شده است:
“مقایسه میانگین تاریخی نسبت P/E لیزینگ و بانک”
همانطور که مشاهده می کنید از اردیبهشت ماه 84 و در پی کاهش انتظارات از روند سودآوری آینده سقوط زیادی صورت گرفته است. اما کاهش انتظارات نسبت به صنعت لیزینگ بیشتر از بانکها صورت گرفته است و به نظر می رسد به سطح تعادلی خود رسیده اند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله تعلیم و تربیت در دوره صفویه و ضرورتها و پیامدهای آن تحت wo

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تعلیم و تربیت در دوره صفویه و ضرورتها و پیامدهای آن تحت word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعلیم و تربیت در دوره صفویه و ضرورتها و پیامدهای آن تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعلیم و تربیت در دوره صفویه و ضرورتها و پیامدهای آن تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعلیم و تربیت در دوره صفویه و ضرورتها و پیامدهای آن تحت word :

چکیده

هدف از این پژوهش، نگاهی اجمالی به دیدگاه شاهان صفوی و ضرورتها و پیامدهای کاربست آن در تعلیم و تربیت می باشد. بزرگترین دستاورد صفویان پس از سالهای طولانی حکومت بیگانگان، اتحاد دوباره کشور تحت لوای مذهب شیعه در اوایل سده دهم هجری قمری بود، که محیط تازه و مساعدی برای شکوفائی هنر، معماری و تعلیم و تربیت فراهم ساخت. عصر صفوی، زمان تداوم و تکامل سنتها و محیط آموزشی ایران بوده و برای اولین بار در تاریخ اسلام، نظریاتی منسجم در باب تعلیم و تعلم مدون گردیده است. در عصر حکومت صفویان، نهاد آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار وتعلیم و تربیت از جانب شاهان صفوی مورد عنایت خاص قرار می گیرد.
دیدگاه شاهان صفوی، تاثیرات بسیار زیادی بر تعلیم و تربیت ایران بعد از اسلام به جای گذاشته است. گروهی از پژوهشگران، دوره صفویه را سرآغاز نوزایی ایران و یکی از دوران تاثیر گزار بر تعلیم و تربیت ایران دانسته و نیز به تاثیرات و نتایج منفی صفویان در بحث تعلیم و تربیت اشاره نموده اند . این پژوهش برآن است تا حسب استنادات و استنتاج داده های تاریخی تاثیرات مثبت و منفی سلسله صفوی بر تعلیم و تربیت ایران را بصورت اجمالی مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

کلمات کلیدی

حکومت صفویه، نهاد تعلیم و تربیت ،تحولات سیاسی- اجتماعی، برنامه درسی

وب سایت رسمی همایش ملی مدرسه فردا hamayesh.chalous-samacollege.ir 632

سومین همایش ملی مدرهس فردا

18 شهریور 1394

مقدمه

معاونت آموزشی و پژوهشی ،مدیریت امور پژوهشی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد چالوس

مسأله تعلیم و تربیت از مسائل مهم و اساسی هر جامعه است که در زمرهی نیازهای ضروری به شمار میرود. از این رو بررسی و شناخت دقیق جایگاه علم و دانش در گذشته مدارس و حکومت ها ضرورت دارد. شناخت و آگاهی از سوابق و شناسنامه تاریخی هر ملت در ادوار مختلف یک اصل محوری محسوب شده و هرچه این آگاهی با بررسی های علمی و پژوهشی، دقیق تر و عالمانهتر باشد چراغ راه آینده افزون تر و قطعیت در توجه به تاریخ برای انسان بیشتر و بیشتر خواهد بود.

با روی کار آمدن حکومت صفویه اعلام مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور (در حالی که تا آن زمان بیشتر نقاط کشور و کشورهای همسایه سنی مذهب بودند) نیاز شدیدی به عالمان و افرادی که بتوانند نیازهای علمی و مذهبی مردم را از دیدگاه شیعه پاسخگو باشند بوجود آمد و این امر و رقابت سیاسی با همسایگان سنی، حاکمان صفوی را بر آن داشت که نهاد مهم آموزش را از جایگاه ویژه و با اهمیتتری ببینند که این امر باعث شد نظام تعلیم و تربیت رنگ و بوی سیاسی و مذهبی به خود بگیرد(کرمپور، .(1392 لذا این تحقیق برآن است که نقش تعلیم و تربیت را در عصر صفوی مورد بررسی قرار دهد .

بررسی اوضاع سیاسی، مذهبی و اجتماعی ایران عصر صفوی

آغازین سده دهم هجری و تأسیس دولت صفوی توسط شاه اسماعیل در واقع شروع تاریخ جدیدی برای ایران است. در این سده، افق تاریخی جامعه ایرانی دچار تحول می گردد و این دگرگونی در مجموعه نظام اجتماعی منعکس میشود. (ترکمان، 1382، ص.( 28 در پی احساس نیاز دولت نوبنیاد صفوی و تمایل عالمان شیعی به همکاری آن برای بنای یک دولت شیعی اثنی عشری بسیاری از علما و دانشمندان ایرانی و مهاجر در درون این ساختار جدید دینی قرار گرفتند. شاه اسماعیل برای ترویج شعائر مذهبی در ایران از علمای بحرین و جبل عامل دعوت نموده و به واسطه تلاش و کوشش همین افراد و حمایت همه جانبه حکومت نوپای شیعی بود که علیرغم موانع و مشکلات زیاد سنگ بنای تعلیم و تربیت دینی بر مبنای شیعه اثنی عشری نهاده شد اما شکل گیری نهاد دینی به سبب عدم زمینه اجتماعی میسر نشد(آقاجری، 1380، ص.(13

به نظر می رسد گرفتاریها و درگیریهای شاه اسماعیل با ازبکها و عثمانیان ( رویمر، 1384، ص (44 (بالاخص تحت تأثیر شکست چالدران) موانعی بر سر راه شاه اسماعیل برای توجه کافی او به امور اجتماعی و رفاهی به ویژه تعلیم وتربیت بوده است. بعد از شاه اسماعیل پسر ارشدش طهماسب به قدرت رسید. او با زیرکی و موقع شناسی توانست در روزگار سلطنت طولانی خویش بین طایفه های قزلباش چنان توازنی برقرار کند که پایه های سلطنت وی را متزلزل نسازد(عبدالشکور، 1380، ص .(43 در دوره طهماسب توجه ویژه ای به علما خصوصاً محقق کرکی صورت گرفت و در واقع فضای جدید سیاسی و مذهبی در ایران به وجود آمد و زمینه فعالیت گسترده علمای شیعه در سراسر ایران فراهم شد و تشیع جنبه نهادینه پیدا کرده و پس از آن نیز قوام یافت(آقاجری، ص . (13 بعد از شاه طهماسب، اسماعیل میرزا به سلطنت می رسد و به انتقام از سال های اسارت با همه رسمهای پدر دشمنی نموده و شیعه گری دوران پدرش را محو نمود (رویمر، ص .(223 در زمان حکومت شاه اسماعیل دوم تعلیم و تربیت تنزل زیادی نموده وبسیاری از علمای بلندمرتبه دربار صفوی مانند شیخ عبدالعالی کرکی و میر سید حسین مجتهد را از خود دور و در مقابل افرادی چون میرزا مختوم شریفی که متهم به تسنن بود به خود نزدیک می سازد (همان، ص .(41-65 پس از کشته شدن شاه اسماعیل دوم توسط مخالفانش سلطان محمد خدابنده به قدرت می رسد 996 – 985) هـ.ق). در زمان حکومت شاه اسماعیل دوم نیز تعلیم و تربیت به دلایل ضعف بینایی شاه، تردید و دو دلی های شاه، سرکشی و تمرد اعیان و اشراف، بذل و بخشش های بی حساب و کتاب وتضعیف قدرت سیاسی تعلیم و تربیت و علمای دینی نتوانستند جایگاه ثابت و در خور توجهی پیدا نموده و وضعیت تعلیم و تربیت کشور رو به انحطاط و تباهی سوق داده می شود.

وب سایت رسمی همایش ملی مدرسه فردا hamayesh.chalous-samacollege.ir 633

سومین همایش ملی مدرهس فردا

18 شهریور 1394

شاه عباس اول و دوره اوج تعلیم و تربیت در ایران 1038- 996) هـ.ق)

معاونت آموزشی و پژوهشی ،مدیریت امور پژوهشی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد چالوس

یکی از دوران طلایی تعلیم و تربیت کشور ایران بعد از به قدرت رسیدن شاه عباس اول بوده که در این دوره، کشور از خطر فروپاشی نجات پیدا می کند. اوامر پادشاهی در میان لشگر نافذ می گردد و ممالک از دست رفته پس گرفته شده وبسیاری از محال بر آن افزوده می گردد. (اسکندربیک منشی، ص .(100-101

در این دوره : ایران کانون اصلی تکاپوی علمی عالمان شیعی اثنی عشری می گردد ومدارس وموسسات مذهبی با یاری برخی از علمای مهاجر و ایرانی گسترش فراوانی پیدا می کند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی معلمان شهر مرند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی معلمان شهر مرند در سال تحصیلی 92در93 تحت word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی معلمان شهر مرند در سال تحصیلی 92در93 تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی معلمان شهر مرند در سال تحصیلی 92در93 تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی معلمان شهر مرند در سال تحصیلی 92در93 تحت word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی جامعه شناسی و علوم اجتماعی
تعداد صفحات: 14
نویسنده(ها):
فیروز راد – عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تبریز استادیارگروه علوم اجتماعی،دانشگاه پیام نورتبریز
عالیه شریفی – کارشناس ارشد جامعه شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی معلمان شهر مرند می باشید جامعیه آماری این تحقیق را تمامی معلمان شاغل در مقطع ابتدائی ، راهنمائی و متوسطه شهر مرند در سال 92-93؛ (2305) نفر تشکیل می دهند که از این میان تعداد 323 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. این تحقیق با روش پیمایشی صورت گرفته و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه سرمایه اجتماعی (بولن و انیکس ، 1998) ، تعهد سازمانی (آلن و مایر ، 1991) بهره گرفته شده است و برای تجزیه و تحلیل داده هااز روش آماری ضریب همبستگی پیرسون ، ضریب رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان دادند عواملی همچون سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی ، مشارکت اجتماعی، انسجام اجتماعی رابطه معنی دارن با تعهد سازمانی دارندسرمایه اجتماعی قوی ترین رابطه (R=0/599) و مشارکت اجتماعی ضعیف ترین رابطه (R=0/410) را با تعهد سازمانی معلمان داشته است ج در آزمون تحلییل مسییر که روابط داخلی متغیرها را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد سه متغیر انسجام اجتماعی ، مشارکت اجتماعی ، اعتماداجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم در تبیین تعهد سازمانی نقش دارند که انسجام اجتماعی با ضریب تعیین 1/277 بیشترین و اعتماد اجتماعی با ضریب تعیین 506/ کمترین تاثیر را در تبیین تعهد سازمانی دارند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله تهیه و سنتز داربست های زیست تخریب پذیر پلی یورتانی در مهند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تهیه و سنتز داربست های زیست تخریب پذیر پلی یورتانی در مهندسی بافت غضروف تحت word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تهیه و سنتز داربست های زیست تخریب پذیر پلی یورتانی در مهندسی بافت غضروف تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تهیه و سنتز داربست های زیست تخریب پذیر پلی یورتانی در مهندسی بافت غضروف تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تهیه و سنتز داربست های زیست تخریب پذیر پلی یورتانی در مهندسی بافت غضروف تحت word :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: دوازدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران

تعداد صفحات: 6

نویسنده(ها):

آزاده آصف نژاد – دانشجوی دکترا، گروه بیومتریال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقی
فریبا اورنگ – استادیار دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گروه بیومتریا
حمید میرزاده – استاد تمام دانشکده پلیمر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سعید کرباسی – دانشجوی دکترا دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گروه بیو

چکیده:

ترمیم ضا یعات منیسک بافت غضروفی از موضوعات روز می باشد که در ا ین ارتباط ایمپلنت های زیست تخریب پذ یرمتخلخل پلی یورتان نتا یج مناسبی از خود نشان داده اند. در این تحقیق دو نوع پلی یورتان زیست تخریب پذ یرمتخلخل، با استفاده از هگزامتیلن دی ایزوسیانات به عنوان بخش سخت، پلی کارپرولاکتون و کوپلیمر 50/50 پلی L- لاکتید/- کاپرولاکتون به عنوان بخش نرم سنتز شدند و تخلخل ها نیز با استفاده از ذرات نمک ایجاد شد. جذب آب در نمونه های بر پایه پلی کاپرولاکتون /L- لاکتید نسبت به نمونه های بر پایه پلی کاپرولاکتون کمتر بود. ویسکوزیته همه نمونه ها با افزایش سرعت و یسکومتر، افزایش پیدا کرد . تخلخل ها منظم و به هم مرتبط هستند. نتا یج حاصل از کشت سلول ها ی کندروسیت بر روی فیلم های متخلخل پلی یورتانی نشان داد که سلول های کندروسیت دارای توزیع یکنواختو شکل طبیعی خود می باشند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله رگرسیون لوجستیک امکانی براساس پاسخ های فازی تحت word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رگرسیون لوجستیک امکانی براساس پاسخ های فازی تحت word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رگرسیون لوجستیک امکانی براساس پاسخ های فازی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رگرسیون لوجستیک امکانی براساس پاسخ های فازی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رگرسیون لوجستیک امکانی براساس پاسخ های فازی تحت word :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: یازدهمین کنفرانس سراسری سیستم های هوشمند
تعداد صفحات: 7
نویسنده(ها):
مهشید نامداری گروه آمار زیستی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه ملو پزشکی شهید بهشتی
سید محمود طاهری – گروه علوم مهندسی، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران و دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه صنعتی اصفهان
علیرضا ابدی – گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
منصور رضایی – مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چکیده:
یک مدل رگرسیون لوجستیک امکانی برای مدل سازی داده هایی که مشاهدات مربوط به متغیر مستقل اعدداد دقیق هستند ولی مشاهدات مربوط به متغیر پاسخ به صورت فازی بیان می شوند، ارائه شده است. برای ارزیابی مدل از شاخصی مبتنی بر اندازه تطابق استفاده شده است. این نوع رگرسیون می تواند کاربردهای گوناگونی در زمینه های مختلف علمی داشته باشد. در این تحقیق مدل پیشنهادی به وسیله داده های حاصل از یک مثال واقعی در زمینه بی اشتهایی در کودکان عوامل موثر بر آن به کار رفته و نتایج به دست آمده مورد بررسی قرار گرفته است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >