سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله خوارزمشاهیان فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله خوارزمشاهیان فایل ورد (word) دارای 80 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله خوارزمشاهیان فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله خوارزمشاهیان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله خوارزمشاهیان فایل ورد (word) :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی مقاله خوارزمشاهیان فایل ورد (word)

فهرست مطالب
عنوان صفحه
خوارزمشاهیان 1
سلطان محمد خوارزمشاه 6
مغولان و نحوه به قدرت رسیدن 10
وضعیت کلشو خان بعد از جدایی از چنگیز 12
وضعیت چنگیزخان و همپیمانانش 12
قصد سلطان علاء الدین محمد خوارزمشاه در ناحیه عراق در سال 614 هـ 14
رفتن سلطان محمد به عراق 16
رها شدن اتابک از دام های سلطان محمد خوارزمشاه 17
قصد سلطان محمد خوارزمشاه بعد از تصرف بغداد و بازگشت از نیمه راه 18
سرانجام برهان الدین محمد 20
اشتباهات سلطان محمد خوارزمشاه در مقابل چنگیز 22
حرکت سلطان از کیلف بعد از تصرف بخارا توسط چنگیز 23
حوادثی که سلطان محمد خوارزمشاه قبل از مرگ با آن مواجه شد 25
مختصری راجع به اوضاع خراسان بعد از مرگ سلطان 29
ولیعهدی جلال الدین و خلع ازلغ شاه 31
بازگشت جلال الدین با ازلغ شاه به خوارزم و جدایی آنها از یکدیگر 31
رسیدن جلال الدین به نیشابور به قصد رفتن به غزنه 33
بازگشت سلطان جلال الدین به غزنه در سال 618 34
جنگ میان سلطان جلال الدین خوارزمشاه و چنگیز خان د رکنار رود سند 35
سلطان جلال الدین و دوستی و دشمنی قباچه 36
سلطان جلال الدین و شمس الدین ایل تتمش و خروج از هند 38
وقایع خوارزم در زمان حمله مغولان 40
حرکت جلال الدین از هند به کرمان 41
حرکت سلطان جلالدین به طرف خوزستان 44
تصرف آذربایجان 45
ازدواج سلطان با دختر طغرل 46
عنوان صفحه
بازگشت سلطان به گرجستان و فتح تفلیس 47
حرکت سلطان جلال الدین به کرمان برای محاصره براق حاجب و بازگشت او 48
اتفاقاتی که در غیبت سلطان جلال الدین به وقوع پیوست 49
سفر سلطان جلال الدین به عراق در سال 624 و ملاقات او با مغولان در اصفهان 52
اختلاف بین سلطان جلال الدین خوارزمشاه و برادرش غیاث الدین و عاقبت کار غیاث الدین بعد از جدائی از برادرش 57
اقامت سلطان جلال الدین در آذربایجان در فصل زمستان و اطلاع یافتن از رازهای شرف الملک و خشم گرفتن بر او 62
رفتن سلطان جلال الدین خوارزمشاه به روم و جنگ با سلطان علاءالدین کیقباد سلجوقی و شکست خوردن از او 63
رفتن ملک اشرف به خلاط ونامه نگاری او با سلطان جلال الدین در مورد مذاکره برای صلح 66
محاصره شدن سلطان جلال الدین در قلعه شیرکبوت 68
اخلاق و اعمال شرف الملک 70
سالشمار وقایع دوره خوارزمشاهیان 72
شجره نامه خوارزمشاهیان.....................................................................................74
منابع .....................................................................................................................75

جد بزرگ خوارزمشاهیان، غلامی ترک نژاد به نام نوشتکین بود. او نه فرزند داشت و پسر ارشد او قطب الدین محمد نام داشت. در سال 491 قطب الدین محمد از طرف سلطان سنجر سلجوقی، حاکم خوارزم شد و لقب خوارزمشاه گرفت و مدت سی سال به همین منوال گذشت تا اینکه وفات کرد و بعد از او پسرش اتسز جانشین وی شد.
این واقعه در سال 521 هجری قمری رخ داد. او در کنار سلطان سنجر در جنگ ها شرکت میکرد و حتی او را یکبار از مرگ نجات داده بود، قدر و ممنزلتش در نظر وی فزونی یافت. در این میا بزرگان و امراء کشور چون توجه سلطان را به استز می دیدند، منتظر بودند که او را از بین ببرند و همین امر باعث شد که از سلطان اجازه بگیرد تا به خوارزم بازگردد. سلطان با رفتن او موافقت کرد و هنگامی که اتسز پایتخت را ترک می کرد، سلطان سنجر در حضور نزدیکان گفت ((پشتی است که باز روی آن نتوان دید)) وقتی جماعت از امیر پرسیدند با این حال چرا با رفتن او موافقت کردی، در جواب گفت : او بر گردن ما حق زیادی دارد. در این اوضاع، اتسز به خوارزم برگشت و دشمنی و تمرد خود از سلطان سلجوقی را اعلام کرد به گونه ای که سلطان صف‌آرایی کرد اما چون دید که نمی تواند مقاومت کند،‌از جنگ روی گردان شد و گریخت. ولی پسرش آتلیغ به دست سنجر دستگیر شده و به قتل رسید. با فرار اتسز سلطان سنجر برادرزاده خود رسلیمان ب محمد را به عنوان حاکم خوارزم تعیین کرد و خود را به خراسان مراجعت نمود. پس از مراجعت سنجر، مجدداً اتسز به خوارزم آمده، عامل سنجررا اخراج نمود و چون سلطان سنجر در سال 536 از قراختائیان شکست خورد، یاغی گری را اتسز بیشتر شد و شرایطی پدید آورد که سلطا قصد سرکوبی او را نمود. بار دیگر اتسز با هدایا و تملق گویی به خدمت رسید و مورد عفو قرارگرفت،‌ولی همچنان به حیله ها و خودسری خود ادامه می داد و دست از اعمال سابق خود برنمی داشت و حتی ادیب صابر شاعر معروف و نماینده سلطان سنجر که در نزد اتسز بود متوجه شد که او قصد دارد به وسیله دو نفر از فدائیان اسماعیلی،‌سلطان سنجر را به قتل برساند لذا طی پیامی، مطالب را برای سلطان فرستاد و سلطان آن دو نفر را دستگیر کرده و اعلام نمود. وقتی اتسز، جریان را مطلع شد، دستور داد صابر را در آب جیحون غرق کردند.
سنجر در سال 546 به طرف خوارزم حرکت کرد و قلعه هزار اسب را گرفت و پس از 2 ماه که آنجا را محاصره کرد، خوارزم را نیز گرفت. اتسز با تقدیم هدایای خود و اظهار ندامت و پیشمانی از سلطان عفو خواست و سلطان هم پذیرفت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شرکت های تعاونی فایل ورد (word) دارای 121 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شرکت های تعاونی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه :
 
تعاون و همکاری به دلیل اینکه انسان موجودی بالطبع اجتماعی بوده، از آغاز پیدایش بشر تاکنون در بین افراد وجود داشته است و به عبارت دیگر تعاون پایه و اساس زندگی اجتماعی بشر بوده است. در اصطلا  لغوی تعاون به معنای همکاری و تشریک مساعی افراد برای رفع نیازهای همگانی و مشترک خود می باشد « بنابرین ما تعاون و تعاونی را هم در کشورهای سوسیالیستی و هم در کشورهای سرمایه داری ملاحظه میکنیم. هر چند که در کشورهای سرمایه داری تعاونیها نسبت به کشورهای سوسیالیستی و کشور ما ایران گسترش قابل توجهی یافته اند. و ما شاهد این هستیم که در کشورهای سرمایه داری فکر تعاون از اعضای تشکیل دهنده و شرکتهای تعاونی الهام گرفته و دولت فقط نقش نظارت و هدایت کنندگی را برای تعاونی ها ایفا می کند و این شرکتها نشئت گرفته از احتیاجات آزاد و منافع مشترک و کمک متقابل انسانها با یکدیگر می باشد.
اما در کشورهای سوسیالیستی کسانی که در رأس حکومت قرار دارند افراد را وادار به کارهای اشتراکی می کنند و در این کشورها به دلیل مساعد نبودن شرایط لازم نیروی قابل ملاحظه ای از طرف دستگا حاکم اجتماع باید صرف به کار انداختن چرخ های تعاون گردد و این کار آنقدر ادامه می یابد که افراد به مرور زمان خودشان تعاون را درک کنند و پاسداری از آن را به عهده بگیرند.
در کشور ما که اصول سرمایه داری نظام اقتصادی را تشکیل می دهد نمیتوانیم که تعاون مانند کشورهای پیشرفته از خود مردم شروع شود و از طرف دیگر نمی توانیم آنها را از طریق زور و اجبار به تعاون وادار کنیم و این است که در قانون جمهوری اسلامی ایران دو اصل 43 و 44 به مسائل و قوانین تعاونی ها پرداخته و اقتصاد ایران را به سه بخش تعاونی، دوستی، خصوصی تقسیم کرده است و در کشور ما باید روش مناسبی اتخاذ شود تا از طریق اصول و مفاهیم تعاون در بین مردم ترویج شود و مردم از آثار اقتصادی و اجتماعی تعاون آگاهی یابند» و کم کم براثر آشنایی اعضاء با تعاونی و تعاونی مردم از همکاری خود یاری و مشارکت در امور مربوطه به خودشان را درک میکنند و در کشور ما یکسری ازعوامل به عدم توسعه تعاونیها در ایران منجر شدند که می توانیم از امدلاحات ارضی، جنگ تحمیی عراق علیه ایران و تحریم اقتصادی کشورهایی نظیر آمریکا و تورم و گرانی به این مسائل و مشکلات توسعه تعاونی دست زده اند.


منابع و مأخذ

1-    طالب، مهدی، اصول  و اندیشه های تعاونی، انتشارات دانشگاه تهران، زمستان 1376
2-     حسنی، حسن، حقوق تعاون ، انتشارات دانشگاه تهران،  زمستان 1374
3-     شکیبا مقدم، محمد، مدیریت تعاونی ها برای دانشجویان رشته دولتی، انتشارات میر، 1380
4-     مهرانفر، صفر، انواع و کارکرد تعاونی ها، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد، خرداد 83
5-     مهرانفر، صفر، آموزش و ترویج تعاونی ها، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد، خرداد 83
6-     لعل و نهر، جواهر، به سوی دنیای تعاون، ناشر سازمان مرکزی تعاون کشور، تهران، تیرماه 1347، چاپ دوم بهار 1380
7-     سخنرانی ها و مقالات همایش « تعاون، تولید و اشتغال، وزارت تعاون، اداره کل تعاون استان یزد، آبان 1379
8-     تعلیمات تعاونی، نشریه شماره 3، سازمان مرکزی تعاون کشور، تهران، دی ماه 1346
9-     ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وزارت تعاون، شماره 168، پیایی 257، شهریور 1384
10- همیار، فصلنامه فرهنگی- اجتماعی – اقتصادی، شماره 31، پاییز 1385
11- همیار، فصلنامه فرهنگی- اجتماعی – اقتصادی، شماره 24، پاییز 1383
12- سایت : http://www.fariegn Vestmentoblogfu.Com
13- حسینی، خصه السادات، مونوگرافی و بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی شرکت تعاونی تولیدی تنگ چنار در طی سالهای ( 1384-1382)، سمینار و مسائل تعاونی ها، زمستان 1385
14- همیار، فصلنامه فرهنگی- اجتماعی – اقتصادی، سال پنجم،  شماره17و18، بهار و تابستان 1382
15- امینی. علی اکبر، تعاونی راهی به جامعه سالم، وزارت تعاون، 1372
16-ساروخانی، باقر، روش تحقیق در علوم اجتماعی، جلد اول،‌پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، 1380
17 – دیمون کیون، نیک گهر عبدالحسین، روش تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، نشر توتیا،1384
18- معین ، محمد، فرهنگ ولغت فارسی، 1376
19- بیژن ملکی و علی ابراهیم زاده، شرکت تعاونی از تعمیم تا تشکیل، تهران، انتشارات رویکر، 1384
20- حاتمی، مختار، بررسی عملکرد اقتصادی، اجتماعی شرکت تعاونی تولید ظروف یکبار مصرف دانشگاه یزد، 1379
21- انصاری، حمید، اصول و مبانی تعاونی
22- مراحل نظور و قوانین و مقررات تعاونی درایران، وزارت تعاون و امور روستاها، سازمان مرکزی تعاون، نشریه شماره 68، تهران، دی ماه 1350
23-اکبری، فضل الله، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی تهران، سازمان حسابرسی، 1376، چاپ  چهارم نشریه شماره 129

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله امر به معروف و نهی ازمنکریا نظارت همگانی ف

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله امر به معروف و نهی ازمنکریا نظارت همگانی فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله امر به معروف و نهی ازمنکریا نظارت همگانی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله امر به معروف و نهی ازمنکریا نظارت همگانی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله امر به معروف و نهی ازمنکریا نظارت همگانی فایل ورد (word) :

امر به معروف و نهی ازمنکریا نظارت همگانی
علاوه بر اینکه در قرآن مجید، یکى از وظائف اصلى پیامبراکرم(ص)، امر بمعروف و نهى از منکر معرفى‏شده:(یامرهم بالمعروف و ینهاهم عن المنکر) (1) اصولا در بینش و تفکر اسلامى موضوع امر به معروف و نهى از منکربه قدرى از ارزش و اهمیت‏برخوردار است که یکى از معیارهاى شناخت کفر و ایمان و صلاح و نفاق معرفى شده‏است. در قرآن مجید مى‏فرماید: (لعن الذین کفروا من بنى اسرائیل على لسان داود و عیسى بن مریم ذلک بما عصوا و کانوا تعملون) (2) . «مورد لعن و نفرین الهى قرار گرفتند، آنان که از طائفه بنى‏اسرائیل کافر شدند و بر زبان داود(ع) و عیسى بن مریم(ع) نیزمورد لعن و نفرین واقع شدند. این بدان جهت‏بود که گناه کرده عصیان ورزیدند و متجاوز شدند، اینان (در اجراى نهى‏از منکر) متناهى نمى‏شدند و پذیرا نبودند، بى‏تردید عمل زشتى را مرتکب مى‏شدند». آنگا پس از آن که دوستى آنان را با کفار تقبیح نموده سرزنش مى‏کند مى‏فرماید: (ان سخط الله علیهم و فى العذاب هم‏خالدون) (3) . «خشم و غضب خدا بر آنان و در عذاب ابدى خواهند بود». و سپس در آیه بعد بیان مى‏کند: (;.کثیرا منهم فاسقون) (4) . «بسیارى از آنان فاسق هستند».

و در جاى دیگر مى‏خوانیم: (المنافقون والمنافقات بعضهم من بعض یامرون بالمنکر و ینهون عن المعروف; ان‏المنافقین هم الفاسقون) (5) . «مردان و زنان منافق برخى از بعضى دیگرند (سنخیت و همکارى دارند) اینان به منکرات و زشتیها امر مى‏کنند و اززیبائیها و نیکیها جلوگیرى مى‏نمایند. به درستى که منافقان، همان فاسقان هستند». و چند آیه بعد، مى‏فرماید: (المومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر) (6) . «مردان و زنان مومن، بعضى از آنان دوستدار(یا ولى) یکدیگرند، امر به معروف مى‏کنند و نهى از منکر مى‏نمایند». و در سوره آل عمران، صالحان را با مشخه اجراى امر به معروف و نهى از منکر معرفى مى‏فرماید: (یومنون بالله والیوم الاخر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یسارعون فى الخیرات و اولئک من الصالحین) ( ) . «به خدا و قیامت ایمان دارند و امر به معروف مى‏کنند و نهى از منکر مى‏نمایند و در نیکیها و خیرات سرعت عمل‏دارند و مسابقه مى‏گذارند».

بنابراین در برهنگ اسلام، کسى نمى‏تواند نسبت‏به این قانون، کوچکترین کوتاهى داشته باشد یا آن را کوچک شمارد. پیشنهاد و نظریه اجرائى با توجه به نکات و مطالب گذشته علاوه بر این که باید همه مسلمانان با آگاهى علمى و عملى از این قانون، با حفظشرائط و مراتب لازم، در تمام موارد و در همه‏جا آن را مورد عمل و اجرا بگذارند و خویشتن را مسوول مصالح فرد فردمردم، جامعه و حکومت‏بدانند و ناظر بر اعمال آحاد و گروه‏ها باشند، دولت و حکومت اسلامى نیز باید گروه ویژه‏اى‏مخصوص انجام این وظیفه به وجود آورد و تشکیلاتى را به این جهت‏سازماندهى کند. دائره حسبه چشم بیدار جامعه آنچنان که از روایات و تواریخ و سیر مشاهده مى‏شود، از صدر اسلام، همواره به عنوان نظارت بر همه مصالح و حسن‏اجراى قوانین اسلام، معصومین علیهم السلام خود و یارانشان این نظارت را داشته و در طول تاریخ حکومتها، دائره‏اى به عنوان(امور حسبه) تشکیل مى‏شده که به صورت تشکیلاتى و سازماندهى شده، امر به معروف و نهى از منکر مى‏کردند که‏در متن کتاب (مسوولیت و نظارت مردم در حکومت اسلامى) اجمالا مورد بحث قرار گرفته است (8) . بنابراین پیشنهاد، این موضوع، یک امر جدید و تازه و بیگانه هم نمى‏باشد و امروز با داشتن امکانات و شرائط بهتر، مابهتر مى‏توانیم این هدف مقدس را تعقیب کرده و این امر حیاتى را احیا کنیم.

سازمان قضائى و امر به معروف و نهى از منکراگر به خوبى دقت و تامل شود، تشکیلات قضائى در فرهنگ اسلام، درواقع بخشى از دائره امر به معروف و نهى ازمنکر مى‏باشد و بسیارى از بزرگان از فقهاى نامدار شیعه و سنى، به این حقیقت تصریح کرده‏اند که بحث مستوفاى آن‏از طرفیت این مقال خارج است، و در جاى خود باید مورد بحث و تحلیل و تامل بیشتر قرار گیرد. مرحوم «شیخ طوسى‏»;(شیخ‏الطائفه) مى‏فرماید: «تصدى قضا، از واجبات کفائى است که هرگاه گروهى این وظیفه را تقبل کرده، متصدى آن شدند، از دیگران ساقطخواهد شد، پس اگر مردم شهرى و بلدى بر ترک آن هم‏دست‏شوند و جلوى آن را بگیرند، در واقع بر ضد حکومت‏اسلام خروج کرده‏اند و گنه‏کارند و بر امام و حکومت وقت لازم است که بر جنگ و قتال با آنان برخیزد». آنگاه به حدیث نبوى استناد جسته مى‏افزاید: «انه قال(ص) : ان الله لا یقدس امه لیس فیهم من یاخذ للضعیف حقه و لانه من الامر بالمعروف و النهى عن المنکر). «به درستى که خداى متعال امت و ملتى راتقدیس نمى‏کند که در میانشان کسانى نباشند که حقوق ضعفا را باز ستانند وبراى این که تصدى قضاء بخشى از امر به معروف و نهى از منکر مى‏باشد» (9) . همچنان که امروز در حکومت جمهورى اس

لامى ایران و کشورهاى دیگر، سازمان قضائى، یک سازمان متشکل ومنسجم و قدرتمند است، دائره و سازمان امر به معروف و نهى از منکر یا دائره حسبه مى‏تواند به همین صورت،تشکیلاتى‏تر و قدرتمندتر وارد عمل گردد مانند برخى از ارگان‏ها و سازمانها که به طور ناقص، در برخى از موارد عمل‏مى‏کنند. چگونه؟ آنچه که به نطر نگارنده روشن است و امکان عملى شدن دارد و بر خود وظیفه مى‏دانم که مطرح کرده پیشنهاد نمایم،به این‏گونه است: الف ) دولت اسلامى باید افرادى را به این منظور گزینش، انتخاب و جذب نماید که شرائط آنان از سوى زعماى دینى‏خواهد شد که از جمله شرائط، اینها است: 1 – معلومات در حد دکترا و فوق لیسانس رشته‏هاى الهیات، حقوق و; و در میان طلاب حوزه‏هاى علمیه در حداوائل درس خارج. 2 – داراى تقوا وتعهد اسلامى. 3 – افرادى متعادل و منزه از افراط و تفریط. 4 – حسن ظاهر. 5 – فرم لباس مورد پسند از جهت اخلاقى و روانشناسى(هم زیبا و هم با شکوه و پسندیده). 6 – داراى اصالت‏خانوادگى و نسب. 7 – خوش بیان. 8 – علاوه بر داشتن این شرائط، درآغاز، دوره ویژه‏اى را مانند پلیس و نظامى، به صورت آموزش ببینند، هم در بعدپلیسى نظامى، چون کار، نوعى پلیسى است و هم در بعد آشنائى با روشها، شرائط و مراتب این قانون علاوه بر آن، دردوران آموزش باید در موضوعات اخلاق، علوم اجتماعى تربیتى، سیاسى، روانشناسى اسلامى و احکام، آموزش‏ببینند.

9 – افراد زیردست، کمتر از دیپلم نباشند که باید خود دوره آموزش نیز دیده باشند. ب ) این سازمان با وزارتخانه‏ها بخصوص وزارت کشور و سازمان قضائى مرتبط و هماهنگ باشند. ج ) افراد این گروه، در مورد برخى از تخلفات و جرائم، بالفور اقدام مى‏کنند. همچنان که در دائره حسبه در گذشته‏چنین بوده است. اخطارى لازم و ضرورى یکى از نکاتى که توجه به آن بسیار ضرورت دارد و رسول اکرم(ص) و سایر معصومان علیهم السلام نیز هشدار داده‏اند، موضوع‏اعمال نفوذ افراد یا گروه‏هاى مغرض و منحرف و تغییر دادن مصادیق معروف و منکر مى‏باشد. در طول تاریخ حتى هنگامى که مانند معتزله امر به معروف و نهى از منکر را از اصول دانسته‏اند، قدرتهاى غالب وغاصب توانسته‏اند از طریق دیگر، به این قانون لطمه وارد سازند و مانند (مرجئه) در مصداق‏ها تشکیک کنند، تا آنجاکه در زمان بنى‏امیه و بنى‏عباس، دانشمندانى را استخدام کردند تا در مورد برخى از معروف‏ها و منکرها اظهار نظرنموده، معروف را منکر و منکر را معروف معرفى کردند (10) . شکى نیست هنگامى که این امر حیاتى به نحو احسن اجراء گردد، جلوى همه مفاسد و فاسدها گرفته خواهد شد.

دراین صورت گروهى و افرادى به وساوس شیطانى مجهز مى‏گردند تا تدریجا برخى از مفاسد را توجیه کنند و باکوچکترین سوژه و بهانه‏اى قبح آن را از بین ببرند و به بهانه این که منکر نیست، آن را ترویج نمایند که هم در تاریخ و هم‏در زمان خود نمونه‏هائى از آن را دیده‏ایم. بنابراین در این‏گونه موارد مسوولین امر، مسوولیت دارند تا به این امور نیز نظارت کنند تا کسى نتواند سوء استفاده‏نماید و از راه دیگر قوانین الهى را تغییر دهد. حضرت امام صادق(ع) از رسول اکرم(ص) نقل مى‏کند که فرمود: «کیف بکم اذا فسدت نسائکم و فسق شبابکم و لم تامروا بالمعروف و لم تنهوا عن المنکر؟ فقیل له و یکون ذلک یارسول‏الله؟ فقال: نعم و شر من ذلک کیف اذا امرتم بالمنکر و نهیتم عن المعروف؟ فقیل له یا رسول‏الله و یکون ذلک؟ قال: نعم و شر من ذلک کیف بکم اذا رایتم المعروف منکرا و المنکر معروفا؟» (11) . «بر شما چه خواهد گذشت هنگامى که زنان و جوانانتان فاسد و فاسق شده باشند و شما امر به معروف و نهى از منکرننمائید؟ عرضه داشتند: یا رسول‏الله، آیا چنین خواهد شد؟ فرمود: آرى و بدتر از این بر شما چه خواهد گذشت زمانى‏که امر به منکر و از معروف نهى نمائید؟ باز عرضه داشتند: آیا چنین خواهد شد؟ فرمود: آرى بدتر از این. بر شما چه‏خواهد گذشت

آنگاه که معروف (زیبا) را منکر (زشت) ببینید و منکر(زشت) را معروف(زیبا) به حساب آورید». ما در جامعه افراد و گروه‏هائى را مى‏بینیم که هم‏اکنون مصداق این پیش‏بینى رسول اکرم(ص) هستند و نه تنها ازمعروف و نیکى دفاع و جلوى منکرات و زشتى را نمى‏گیرند، بلکه دقیقا در نظر آنان حق، ناحق و باطل، حق شمرده‏مى‏شود و زیبائى را زشتى و زشتى را زیبائى مى‏بینند و بر اثر آن که بینش و دید انسانى آنان بسته شده است، با چشم‏خودخواهى، انانیت و حیوانى مى‏نگرند، طبعا نمى‏توانند واقعیات را آنچنان که هست، ببینند. اصولا دواعى مختلف و علل و عوامل گوناگون، محیط تربیتى، عادت، تلقین و تبلیغات سوء در دیدگاه‏ها اثرمى‏گذارند و شرائط متفاوت چه‏بسا دید و بیشن متفاوت به وجود مى‏آورد. روزى «عمار یاسر» با «مغیره بن شعبه‏» بحث مى‏کردند، حضرت امام على(ع) رو به عمار کرده فرمود: او را واگذار. «فانه‏لم یاخذ من الدین الا ما قار به من الدنیا.

و على عمد لبس على نفسه لیجعل الشبهات عاذرا لسقطاته‏» (12) . «پس او(مغیره) چیزى از دین را نیاموخته جز آنچه که وى را به دنیایش برساند و عمدا امر را بر خود مشتبه کرده است‏تا شبهات (امورى که باطل و منکرند و به حق و معروف شباهت دارند) عذر و بهانه براى خطاها و لغزشهایش باشد». علاوه بر علل و عوامل و دواعى، انسانهاى چندچهره و بى‏تقوا و متزلزل نیز، همواره حقائق را وارونه جلوه مى‏دهند، تااعمال ناشایست‏خود را توجیه کنند، بنابراین در مورد حفظ قوانین الهى، از تغییر و تبدل و دگرگون ساختن معروف ومنکر، باید بسیار هشیار بود و علما و دانشمندان بزرگوار و مسوول، این هشدار و اخطار را جدى تلقى کنند. امام على(ع) در این رابطه مى‏فرمایند: «فمن لم یعرف بقلبه معروفا و لم ینکر منکرا قلب فجعل اعلاه اسفله و اسفله اعلاه‏» (13) . پس کسى که در قلب خود معروفى را معروف نداند و منکرى را انکار ننماید، دلش وارونه و دگرگون مى‏شود. تا آنجا که‏بالاى او به پائین آمده پائین او به بالا برمى‏گردد (وارونه تشخیص مى‏دهد و حقائق را وارونه مى‏بیند)». با توجه به این نکات، ضرورت پاسدارى و نگهبانى از قوانین الهى و مواظبت کامل براى جلوگیرى از تغییر وتبدیل‏هاى بدعت‏گونه، بر همگان محسوس خواهد بود.

تاملی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر
امر به معروف و نهی از منکر، از آن جا که نسبت به همه انسانها انجام می گیرد و انجام دهندگانش نیز انسانهای مؤمنند، از ظرافت خاصی برخوردار است و باید با دقت عمل شود تا تأثیر مطلوب و سازنده داشته باشد. اگر غلط یا بدون محاسبه به این کار اقدام شود گاهی نتیجه معکوس می دهد. یکی از نکات مهم در این موضوع «شیوه تدرج» و «مرحله ای» است که به نام «مراتب امر به معروف و نهی از منکر» هم گفته می شود. استفاده از شیوه تدرج و گام به گام و کارهای مرحله ای حتی در مسائل تربیتی و خودسازی و دیگرسازی هم جایگاه عمده دارد. گاهی به وسیله زبان و گفتن، می توان به مقصود رسید، دراین جا نوبت به اقدام عملی نمی رسد. در مرحله گفتاری هم اگر با لحن ملایم و گفتار نرم بتوان کسی را از عمل ناپسند باز داشت، نوبت به گفتار تند و پرخاشگرانه نمی رسد. گاهی با یک نگاه یا تغییر حالت قیافه می توان کسی را از کاری بازداشت که نوبت به گفتار زبانی نمی رسد، گاهی باید به تدریج زمینه را برای گفتن حرف اصلی آماده کرد، نه بی مقدمه، و گرنه به هدف نمی توان رسید. رعایت این نکات را «مراتب امر به معروف و نهی از منکر می گوییم. استفاده از شیوه تدریجی و «سنت تدرج»، در کار خداوند و روش پیامبر اسلام(ص) نیز وجود داشته است. در آغاز اسلام، شعار و دعوت مهم «توحید» بوده است، احکام و واجبات دیگر به تدریج بیان می شده است حتی در برخورد اسلام با موضوعی مثل «شراب خواری» که میان عرب رایج بوده، قرآن ابتدا با آیات ملایم و پندآمیزی به زیان های شراب اشاره می کرد، سپس در مراحل بعد آیاتی نازل می شد که حرام و پلید بودن آن را بیان کرده و دستور اکید اجتناب را صادر می کرد. در مورد تحریم «ربا» نیز چنین مراتبی در آیات قرآن وجود دارد. برخورد پیامبر اکرم(ع) با افراد و روش دعوت او به خوبی ها نیز از همین شیوه مرحله به مرحله برخوردار بود.

رعایت این نکات و جهات، انسان را در این هدف مقدس موفق تر می سازد. در رساله عملیه حضرت امام(ره) مسائل مربوط به مراتب امر به معروف و نهی از منکر مفصل بیان شده است. در این جا چند مسئله را عیناً از توضیح المسائل ایشان می آوریم: (مسئله 2797) برای امر به معروف و نهی از منکر مراتبی است و جایز نیست با احتمال حاصل شدن مقصود از مرتبه پایین، به مراتب دیگر عمل شود. (مسئله 2798) مرتبه اول آن که با شخص معصیت کار طوری عمل شود که بفهمد برای ارتکاب او به معصیت، این نحوه عمل با او شده است، مثل این که از او رو برگرداند، یا با چهره عبوس با او ملاقات کند یا ترک مراوده (رفت و آمد) با او کند و ازاو اعراض کند به نحوی که معلوم شود این امر برای آن است که او ترک معصیت کند. (مسئله 2801) مرتبه دوم از امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی

به زبان است پس با احتمال تأثیر و حصول سایر شرایط گذشته، واجب است اهل معصیت را نهی کند و تارک واجب را امر کند به آوردن واجب. (مسئله 2806) مرتبه سوم توسل به زور و جبر است. اگر بداند یا اطمینان داشته باشد که ترک منکر نمی کند یا واجب به جا نمی آورد مگر با اعمال زور و جبر، واجب است، لکن باید تجاوز از قدر لازم نکند. (مسئله 2810) اگر جلوگیری از معصیت توقف داشته باشد بر حبس نمودن معصیت کار در محلی یا منع نمودن از آن که به محلی وارد شود، واجب است با مراعات مقدار لازم و تجاوز ننمودن از آن. (مسئله 2812) اگر جلوگیری از منکرات واقامه واجبات موقوف باشد بر جرح و قتل، جایز نیست مگر به اذن مجتهد جامع الشرایط با حصول شرایط آن. (مسئله 2813) اگر منکر از اموری است که شارع مقدس به آن اهتمام می دهد و راضی نیست به وقوع آن به هیچ وجه، جایز است دفع آن به هر نحوه که ممکن باشد. مثلاً اگر کسی خواست یک شخصی را که جایز القتل نیست بکشد باید از او جلوگیری کرد و اگر ممکن نیست دفاع از قتل مظلوم مگر به قتل ظالم جایز است بلکه واجب است و لازم نیست از مجتهد اذن حاصل شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی پاورپوینت ذخیرهسازی انرژی در معماری سنتی فایل ور

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت ذخیره‌سازی انرژی در معماری سنتی فایل ورد (word) دارای 35 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت ذخیره‌سازی انرژی در معماری سنتی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت ذخیره‌سازی انرژی در معماری سنتی فایل ورد (word)

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت ذخیره‌سازی انرژی در معماری سنتی فایل ورد (word)

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت ذخیره‌سازی انرژی در معماری سنتی فایل ورد (word) :

اسلاید 1 :

  • مقدمه

     تولید سرپناه همیشه یکی از اولیه‌ترین اقدامات بشر بوده است. اولین منازل به صورت ساخت انواع چادر، کپر و یا ایجاد حفره در تپه‌ها و کوهها شکل گرفته‌اند. بعدها انسان به فکر احداث سرپناه از مواد محکم‌تر افتاد. استفاده از گل و سنگ و ساختن خانه و استفاده از چوب برای پوشاندن سقف و ایجاد خانه‌ها جزو پیشرفت‌های بشر بوده است. سپس نوبت به ابداع خشت خام از گل و ساخت دیوارهای خانه و مسکن با استفاده از خشت خام رسید. زمانی طول کشید تا بشر توانست با استفاده از خشت خام و گل منحنی قوسی که اصطلاحاً طاق‌ضربی نامیده می‌شود ابداع کند و بدین وسیله سردر ورودی ایوانها و سقف خانه‌ها را که اصطلاحاً گنبد نامیده می‌شود بسازد. این بزرگترین تحول در ساخت مسکن بود.

      تحول بعدی، تاختن یا پختن خشت خام بود. قدم بعدی، تولید ملاتی قوی‌تر از گل بود که آنرا سارج می‌نامند. با استفاده از آجر و سارج و تکنولوژی طاق‌ضربی بشر توانسته‌ است بدیع‌‌ترین ساختمانها و سازه‌ها را به وجود آورد. کم‌کم دانش معماری به وجود آمد. توسعه دانش معماری نه تنها به زیباسازی بناها کمک کرد بلکه به استفاده از درست و بهینه از فضاها نیز کمک کرده است.

     شایان ذکر است ضمن گذشت از جنبه‌های هنری بناها که چشم جهانیان را در تمام دوره‌ها به خود دوخته‌ است، این بناها با نوع طراحی که توسط مهندسان و معماران ماهر ساخته شده است، شما را برای داشتن خانه‌ای خنک در تابستان‌های سوزان و مأمنی گرم در زمستانهای سرد تضمین می‌کند.

اسلاید 2 :

  • تابش نور به پنجره تحت زاویه 45 درجه مطلوب خواهد بود. کمتر یا بطور کلی بیشتر از مقدار متناسب و ذکر شده باعث نقصان و یا انعکاس نور از شیشه به درون فضا خواهد شد. چنانچه یک فضا دارای دو پنجره باشد باید نحوه طراحی آن طوری باشد که کوران باد در دو پنجره بکار رفته متناسب باشد و فضا با دریافت تهویه طبیعی در وضوع مطلوب باعث نقصان دمای داخلی فضا نشده و ضمناً تهویه‌ای مطبوع و یکنواخت در فضا داشته باشد.

تأثیر سایه‌بان بر روی پنجره

     وجود سایه‌بان روی پنجره می‌تواند از بسیاری جهات جالب و مفید باشد که به شرح آن می‌پردازیم:

  • خنثی نمودن و عدم انعکاسات نوری که بر سطح نما و در نتیجه به پنجره منتقل می‌شود. به وسیله سایه‌بان و یا قرنیز گرفته شده که در مجموع آرام‌بخش فضا می‌گردد.
  • وجود سایه‌بان و قاب‌سازی در جوار و اطراف پنجره که با فضای خارجی مربوط می‌شود باعث تقلیل دما جهت رسیدن به قسمتهای داخلی می‌گردد.

اسلاید 3 :

پیشگیری از ریزش آب باران بر سطح شیشه و نفوذ آب به پشت پنجره در مناطق سرد موجب پیشگیری از یخ‌زدگی سطوح خارجی پنجره و شیشه‌ها می‌شود. قابل توجه اینکه برای نقاط گرم و خشک و یا گرم و مرطوب وجود سایه‌بان با پیش‌آمدگی جهت تعادل دما در تابستان مورد توجه بوده تا جایی که در شهرهای جنوبی کشور پیشخوان‌سازی جهت مغازه‌ها به شکل فضای سرپوشیده در عرض پیاده‌رو مورد توجه می‌باشد. انعکاس نور و اثر تابش آفتاب را به مقدار قابل توجهی تا 90 درصد تقلیل می‌دهد.

توجه: تقلیل اثر انرژی حرارتی از تابش خورشید به وسیله سایه‌بان در نقاط گرمسیری با اقلیم گرم و خشک و یا اقلیم گرم و مرطوب مورد توجه می‌باشد.

اسلاید 4 :

در مواردی از وجود سایه‌بانهای متحرک به صورت افقی در بالای پنجره و در مورادی در سه جهت یعنی دو پهلوی پنجره به صورت عمودی و بالای پنجره به صورت افقی نصب می‌شود. سایه‌بانهای متحرک می‌تواند در جهات مختلف و تحت زوایای دلخوان حرکت داشته باشد، به طوری که انعکاسات نوری و حرارتی را در شرایط دلخواه کنترل کرده تا در مواقع نیاز مورد استفاده باشد. بدیهی است رنگ سایه‌بان در جذب و یا دفع نور و انرژی حرارتی در اقلیمهای مختلف قابل توجه می‌باشد. لازم به تذکر است در سایه‌بانهای طبیعی به مانند درختهای گوناگون و بلند در تعادل وضع اقلیمهای گرم در جوار ساختمانها بسیار مؤثر خواهد بود.

ضمناً وجود گل و گیاه و سبزه در تعادل و رطوبت‌ هوای گرم منطقه و همچنین در محوطه بناها بسیار مفید بوده است. این روش در وضع اقلیمهای گرم به‌مانند زابل بسیار مؤثر بوده تا جایی‌که این شهر کویری را دارای آب و هوای مطلوب ساخته است.

اسلاید 5 :

رطوبت در ساختمان باعث می‌شود که دیوارهای ساختمان نمور شده و مکانی مناسب برای رشد و نمود انواع میکروبها و باکتریها بوجود آمده و در نتیجه اثر رطوبت در فضاهای مسکونی باعث سرماخوردگی‌های مکرر و امراضی چون رماتیسم و غیره می‌شود.

وجود رطوبت باعث عرق کردن دیوارهای فضا می‌شود که زیادی آن باعث می‌شود.

 املاح نمکی در مصالح حل شده و بر سطوح فضاها بصورت شوره و سفیدک دیده شود. این نقیصه کمک فراوان در رشد انواع قارچها کرده. ضمناً بوی ناخوشایندی به وجود می‌آورد و زندگی در این محلها را با اشکال و ناراحتی مواجه می‌سازد. اثرات مداوم رطوبت در اختمان باعث تغییر شکل یافتن بسیاری از مصالح در استخوان‌بندی بنا بخصوص پوسیدگی چوبهای بکار رفته در ساختمان و زنگ‌زدگی در و پنجره‌های فلزی و کابینتهای آشپزخانه می شود. در موارد دیگر باعث نرم شدن سطوح گچ‌کاری و کوپ‌کردن آنها و در نتیجه جدا شدن از سطح دیوارها می‌شود، در این موارد، می‌توان با تهویه طبیعی و اصولی در ساختمان و همچنین استفاده از دستگاههای گرم‌کننده که می‌توانند تعرق سطوح دیوارها و در نتیجه نم ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، جلوی رطوبت یا افزایش آن را گرفت.

اسلاید 6 :

استقرار ساختمان سازی در جهت شمال و یا جنوب، شرق و یا غرب  نسبت به وضع حرکت خورشید و تابش آن در تابستان و همچنین وجود بادهای مختلف سبب می‌گردد که در انخاب جهت بنا توجه کامل شود. اقلیم شهرهای خشک و کویری دارای خواص مشترک می‌باشد. از این رو با توجه به کلیات و وجه مشترک‌ها می‌ـوان جهت دادن بنا را با توجه به بسیاری از مسائل مشخص نمود.

بطور مثال به وضع ساختمان‌سازی بناهای یزد و بسیاری از شهرهایی که دارای این خصوصیات (اقلیم) می‌باشند اشاره می‌کنیم. این ساختمانها در اصول چهار فصل ساخته می‌شود. یعنی در چهار و یا در دو طرف ساختن بنا مورد نظر می‌باشد که انتخاب جهت ساختمان برای تابستان‌نشین و زمستان‌نشین مورد توجه خواهد بود.

بخش اصلی تابستان‌نشین در جهت شمال شرقی واقع می‌شود که دارای ایوان وسیع و نیمه‌ساز و مرتفع بوده که در بین اطاقها واقع می شود. مرتفع‌سازی ایوان از سطح زمین سبب تهویه باد به سردابهای زیر ایوان و اطاقهای سه و پنج‌دری جهت زندگی ظهرهای گرم تابستان می‌شود. این قسمت در اثر استقرار بنا نسبت به تابس خورشید در تابستان دارای سایه فراوان بوده و مسلماً باعث خنک شدن فضاها و زیستگاه‌ تابستانهای گرم می‌باشد.

در ضلع مقابل تابستان‌نشین بخش زمستان‌نشین تشکیل می‌شود که تابش خورشید در فصل زمستان باعث گرم نگهداشتن فضاها می‌گردد.

اسلاید 7 :

در برخی از شهرهای جنوبی به مانند بندرعباس، بندر لنگه، بندر بوشهر و بسیاری دیگر جهت بنا و ساختمان رو به دریا ساخته شده تا بادهایی که از روی آب وزش می‌کنند همراه نسیم خنک به درون فضاهای مسکون کشیده شود. مسلماً در اینگونه موارد نوع و جهت شمال و جنوب، شرق و غرب بمانند اقلیمهای خشک مرکزی و یا کویری مطرح نبوده و بیشتر جهت دریا مورد توجه می‌باشد.

در برخی از اقلیمها به علت فشرده بودن فضاها از وجود بادگیرهای گوناگون برای تهویه و خنک‌سازی فضاهای متعدد استفاده می‌گردد. امروزه نیز با توجه به مکانیک پیشرفته در این زمینه نیز بادگیر مورد استفاده فراوان می‌باشد.

اسلاید 8 :

استفاده از بادگیر از سنوات بسیار قدیم در ایران متداول بوده است. بادگیرها با اشکال مختلف در شهرهای مرکزی و جنوبی ایران ساخته شده که هرکدام برحسب ارتفاع و جهت باد مطلوب طراحی و اجراء شده‌اند. تا قبل از اختراع کولر برقی و گسترش آن در شهرهای مختلف، از بادگیر در ابنیه مختلف مسکونی، مذهبی و خدماتی استفاده می‌شده است و هنوز هم می‌توان باقی‌مانده این بادگیرها را در اقلیم گرم و مرطوب جنوب مشاهده کرد.

عملکرد بادگیر بدین صورت است که باد مطلوب را گرفته و آن را به داخل اتاق‌های اصلی ساختمان، آب‌انبار و یا سرداب هدایت می‌کند.

بعضی از بادگیرها فقط از طریق جابه‌جایی هوا (Convection) داخل بنا را خنک می‌سازند و بعضی دیگر هم از طریق جابه‌جایی هوا و هم از طریق تبخیر (Evaporation) این عمل را انجام می‌دهند.

اسلاید 9 :

    سیستم برودتی بادگیر باغ دولت‌آباد (که مرتفع‌ترین بادگیر را دارا است) از طریق روش دوم است. بدین صورت که جریان هوا پس از ورود به داخل ساختمان از روی یک حوض سنگی کوچک و فواره رد می‌شود و سپس از آنجا به سایر اتاق‌ها هدایت می‌گردد. اتاق زیر بادگیر که حوض و فواره در آن قرار دارد، به صورت هشتی (هشت‌ضلعی) است و درهای متعددی در آن وجود دارد. در هر زمان که نیاز به خنک نمودن اتاق خاصی باشد، درِ بین آن اتاق و اتاق هشتی زیر بادگیر را باز می‌نمایند.

اسلاید 10 :

جهت تقویت عملکرد خنک‌سازی بادگیر و استفاده از برودت تبخیری، از روشهای دیگری نیز استفاده شده است. به عنوان مثال، در شهر بم بادگیری وجود دارد که از ساختمان حدود 50 متر فاصله دارد و با یک کانال زیرزمینی با آن مرتبط است. در بالای این کانال، یک باغچه قرار دارد. بعد از آبیاری باغچه، رطوبت آن به دیوارهای کانال ارتباطی نفوذ می‌کند و نسیم بادی که از بادگیر به سمت ساختمان جریان دارد را خنک می‌نماید.

در بعضی موارد نیز در روی دهانه بادیگر، حصیر، سوفال و یا بوفه‌های خار قرار می‌دادند و روی آنها آب می‌پاشیدند و بدین ترتیب رطوبت و برودت هوای ورودی را افزایش می‌دادند.

در گذشته معمولاً مواد غذایی را در محوطه زیر بادگیر نگاه می‌داشتند تا خنک بماند و دیرتر فاسد شوند.

 .  آب هنگام تبدیل از حالت مابع به بخار مقدار زیادی حرارت جذب می‌کند که حرارت پنهان (laten heatgo) نامیده می‌شود. آب این حرارت رااز محیط اطراف می‌گیرد. این امر سبب برودت محیط می‌شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه دانشجویی مقاله نگاهی به سیاهچاله فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله نگاهی به سیاهچاله فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله نگاهی به سیاهچاله فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله نگاهی به سیاهچاله فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله نگاهی به سیاهچاله فایل ورد (word) :

1- فصل اول که مختصری از مرگ یک ستاره را به نمایش می گذارد
2- فصل دوم نیز اطلاعاتی در زمینه مباحثی که برای شرح سیاهچاله به ما کمک می کنند به ما می دهد .
3- نهایتا در این فصل یک سیاهچاله شرح داده می شود . در این مقاله سعی شده است تا از محاسبات سخت ریاضی استفاده نشود . زیرا دربعضی از معادلات محاسباتی مانند نسبیت عام که شرح داده خواهد شد معادلات بسیار پیچیده ریاضی به چشم می خورد . اگر از این فرمول ها استفاده می شد باعث سردرگمی بعضی از خوانندگان می شد . با این وجود نتایج این محاسبات در متن مقاله به چشم می خورد . با این وجود مؤلف امیدوار است که این مقاله در کل مفید واقع شود
فصل اول : سرگذشت مختصری از مرگ یک ستاره
مسلما تا کنون هر یک از انسان تا حدی با قوانین گازها حتی در حد تجربی سر و کار داشته اند . یکی از این قوانین که با استناد به آزمایش در آزمایشگاه ثابت می شود این است که یک گاز هر گاه در فضای ظرفی قرار گیرد به طور یکنواخت در آن ظرف پخش می شود . این اثر را می توانیم بعینه در فضای اطراف خود مشاهده کنیم . اما این قانون به ظاهر ساده فقط در محیط ما صادق است . اگر کمی از محیط زمین تجاوز کنیم و به محدوده ی گازهای میان ستاره ای در فضای بیکران پای بگذاریم متوجه خواهیم شد که این قانون دیگر برای ابرهای عظیم درست نیست . زیرا آنها از قانون دیگری پیروی می کنند
در این ابرها دما به قدری است که دیگر انرژی جنبشی مولکول های گاز به حدی نیست که بتوانند از ابر بگریزند در این شرایط آنها تحت تأثیر گرانش ابر به کانون آن که عمدتا در مرکز ابر است سقوط می کنند . در این صورت ابر در خود جمع خواهد شد البته باید برای این حرف یک تبصره نیز بیاوریم . ابر مورد نظر ما باید دارای شرایطی باشد از جمله اینکه باید شعاع آن از مقداری معین که با توجه به جرم مولکولهای گاز ، چگالی و دمای آن تعیین می شود تجاوز کند . در مرکز این ابر آنقدر مولکول های بر روی هم دیگر سقوط می کنند تا اینکه آن ابر عظیم گذشته تبدیل به یک توده می شود در این شرایط آن قدر این مولکول ها با هم برخورد می کنند که ابر گرم می شود . میزان این برخورد ها به حدی افزایش می یابد که گرمای حاصل از آن بسیار زیاد می شود . این گرما به حدی است که به اتم های هیدروژن که بخش اعظم ابر را تشکیل داده اند ، اجازه می دهد که با یکدیگر واکنش گداخت هسته ای را انجام دهند . حاصل این واکنش تبدیل چهار اتم هیدروژن به یک اتم هلیم و یک نوترینو و مقداری انرژی است

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   56   57   58   59   60   >>   >